Maggie Sottero och Pronovias
Är det någon som planerar att köpa eller har köpt en brudklänning från Maggie Sottero eller Pronovias? Har fastnat för dessa två märken och tycker att de har underbara brudklänningar!
Är det någon som planerar att köpa eller har köpt en brudklänning från Maggie Sottero eller Pronovias? Har fastnat för dessa två märken och tycker att de har underbara brudklänningar!
Jag hade en Pronovias! Är verkligen supernöjd med den! Det känns att det är kvalite. Om du är intresserad så titta på bilder på min sida!
Som ny kostade min 15.000 kr. Jag köpte den begagnad, så den är använd 2 gånger. Jag provade fler Pronovias, tror det flesta ligger på minst 12.000 kr...
jag tokförälskade mig i en maggie och hade tänkt köpa en kinakopia av den då originalet kostade ca 13 000 men så råkade jag snubblade över ett begagnat orginal från en privatperson i usa för drygt halva priset. Så gladast är ju jag, även om jag inte fått den än ;)
Pronovias ligger ofta 15-25. Beror på om det är en enklare variant eller en från designerkollektionerna.
Jag har hittat en Pronovias också, men den skulle kosta 27 i original. Har beställt en kopia från Kina då jag inte har haft chans att prova denna modellen innan. Kan berätta sedan om den blev bra eller ej.
Back-up klänningen är en La Sposa för 20.
La Sposa, San Patrick och Pronovias är systerföretag. Om du gillar det ena så gillar man ofta det andra också. Samma fantastiska kvalité är det.
Älskar också Pronovias. Men drömklänningen blir det tyvärr inte då den kostar 63 050:-. Dessutom passar jag verkligen inte i spets vilket är det tråkigaste eftersom det är verkligen det finaste jag vet. Riktigt trist. Men överlag är Maggie billigare men också väldigt fina klänningar.
jag har ju dock blivit bridezilla när det gäller brudklänningar, jag dyrkar min egen klänning, Det finns inget riktigt alternativ. sen finns det liksom inget alternativ, inget annat duger för mig. All I want is my maggie ;)
Har köpt en pronovias! Älskar den, bilder i galleri. De är verkligen hantverk!
Jag har köpt en maggie sottero, kunde inte tänka mig något annat när jag provat den :) Är så nöjs! Visst det kostade, men kommer vara värt varenda krona, när min BM får se mig i kyrkan.