• julialexandra

Hur gick det till när ni förlovade er?

Jag är så jättenyfiken hur alla andra gjort :)

Han hade köpt ringar och friade

Han friade, ni valde ringar tillsammans

Du friade

På annat sätt? Berätta!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-22 16:05
    haha ojdå. min första omröstning, så det kan gå :)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gick det till när ni förlovade er?
  • Klingoklang

Jag tog upp det men vi båda två kände att vi var redo, så vi började titta efter ringar tillsammans. 

Åkte ett halv år senare till Paris och hade en "förlovningsceremoni" i en park, där vi hade små tal till varandra. Hur mysigt som helst var det

• S2011

han hade köpt ring och gick sedan ner på knä och friade under en "fotosession" på en broruin på vår greklandssemester i somras. alldeles otroligt romantiskt :)

• Niini

Vi bestämde tillsammans - http://niini.blogg.se/2007/october/resultat-och-karlek.html#

• Emblas Mamma
    klanto skrev 2010-10-22 17:11:23 följande:
    Vi bestämde tillsammans, men jag är fortfarande skadad av alla filmer där karln går ner på knä + att jag är en obotlig romantiker så jag försöker hinta att han ska göra det innan vi gifter oss haha :P Hur fick du din karl att göra det? ;)
    Han är inte alls den typen som går ner på knä, riktigt omöjligt faktiskt,

men han gjorde det med ett litet flin i mungipan och gav mig en ros och frågade :)

Jag började såklart att fnissa åt honom för det såg lustigt ut, inte han alls:)

Vi hade riktigt roligt åt det men det var ändå mysigt och romantiskt :) haha..

• Sebastiána

Vi bestämde tillsammans!

• Sebastiána
    klanto skrev 2010-10-22 17:11:23 följande:
    Vi bestämde tillsammans, men jag är fortfarande skadad av alla filmer där karln går ner på knä + att jag är en obotlig romantiker så jag försöker hinta att han ska göra det innan vi gifter oss haha :P Hur fick du din karl att göra det? ;)
    fast varför ska han gå ner på knä nu, ni är ju redan förlovade...
  • Hoffsennanen Tottoplex

Vi hade kollat ringar lite för skojs skull men trodde det skulle dröja ett tag. Sen på våran 4 års dag när jag va låg i hög feber åkte vi för att fira det vid havet på en kort picknick. Då gick han ner på knä och frågade om jag ville gifta mig med honom!

Måste säga att det va så roligt att han planerade allt och överraskade mig som han gjorde! Bästa dagen i mitt liv! å förlovningspresent hade han fixat med!

• LisaEleonor

Vi har vetat egentligen sedan vi blev tillsammans att vi ska gifta oss, bara väntat på att vi ska ha kommit till den tiden i livet på det funkat. Så vi köpte ringarna tillsammans långt innan vi hade tänkt gifta oss. Sedan har de fått ligga i en låda tills sambon friade :)

Meningen med att göra så var att han skulle fria och bestämma allt själv, annars styr och ställer jag så mycket :) Och det var underbart att inget veta och bli överraskad

• Jessika81

Men även om man "bestämmer tillsammans" måste ju någon ta upp frågan, och det blir ju då som ett frieri?!

• Zia 20090618

Jag blev så överraskad av min blivande när han friade upp i en grekisk bergsby! Han visste att jag ville välja ring själv, så istället hade han köpt, vad vi kallar, en förlovningsgåva. Den bestod då av ett jättefint (tänk att han hade sådan bra smak!;)) halsband med matchande armband som ajg kommer använda på bröllopet :) Helt perfekt med andra ord :)

Svar på tråden Hur gick det till när ni förlovade er?