Hur många gäster bjuder eller bjöd ni på ert bröllop
Hur många bjuder eller bjöd ni på ert bröllop
Hur många bjuder eller bjöd ni på ert bröllop
Vi har bjudit in ca 30 personer som vi känner är dom viktigaste vi vill ha där. Sen har vi ett "öppet bröllop" så dom som vill komma får gärna komma av alla andra vänner mm =) Men dom som kommer extra vet om att dom får stå för mat och dricka själv på våran BBQ men dom är super välkommna. de vi ordnar för och kommer ha mat, dricka till mm är ca 30 personer
Sen innan BBQ ska vi ha tårta och champang då vi har lite äldre gäster med så då kommer vi ha en mera stilla mottagning som vi räknar med ca 30 personer..Sen blir BBQ för massa biker vänner mm på så sätt får vi tillfälle att fira med båda dom lite äldre och alla våran konstiga o högljuda vänner =0)
Vi har bjudit 64 pers. Men gästlistan var absolut svår då jag inte ville utesluta någon & antalet platser i lokalen inte får överstigas.
vi kommer bjuda strax över 70. Det känns lagom tycker jag. Fler hinner man inte en säga hej till känns det som.... Vill ha de närmsta som betyder mycket för oss. Vill ha det lite mer intimt och inte allt för stort. Så känner vi.
Vi bjöd ca 80 personer, tillslut blev det 73 personer på bröllopet. Kändes lagon, alla vi tycker om liksom :)
Vi skulle bli, med oss inräknade 48 pers. Men några tackade nej och sen pga sjukdom så blev vi i slutändan 38 pers....
Svårt att säga vilket alternativ vi kommer att hamna på, vi räknar med 50, bjuder 54 som det ser ut just nu, med räknar med ett visst antal nej tack. Osäkert om vi i så fall fyller på med andra eller om vi låter det vara, det beror lite på hur många som tackar nej och hur tidigt!
vi lutar åt att bjuda ca 75 personer...men vi tror också att några inte kommer ha möjlighet så skulle tippa på att kanske 60-65 blir slutsumman :)
Kul ämne!
Vår gästlista är nu på 170 och jag tror inte att vi kan banta ner den mycket mer.
Från början var vi uppe i 300 personer så vi har ändå kapat en hel del...