• mmaddee

Hur många gäster bjuder eller bjöd ni på ert bröllop

Hur många bjuder eller bjöd ni på ert bröllop

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många gäster bjuder eller bjöd ni på ert bröllop
  • Glamourama

Vi kommer vara 90 personer om alla kommer. Min BM har stor släkt som han har mkt kontakt med, så det är mest hans sida :)

• S2011

som det ser ut just nu så bjuder vi 34 stycken och blir alltså 36 med oss inräknat.

vi satsar på att bjuda släkt och vänner som vi känner att vi vill ha med. avlägsna kusiner, fastrar och bryllingar går bort, likaså gamla barndomsvänner som man inte längre har kontakt med. bm har större kompisgäng än jag och bjuder därför fler kompisar, medan jag har fler släktingar som "är viktiga" och bjuder större del av släkten.

• SnowFairy

Vi kommer bjuda ca 120 stycken och hoppas på att det åtminstone blir 100 gäster =)

• JG x 2

mmaddee skrev 2010-10-24 16:03:29 följande:
      hur många bjöd ni då

Totalt inbjudna hamnade vi runt 550 pers :D

• Dona
    JG x 2 skrev 2010-10-25 22:04:35 följande:

Totalt inbjudna hamnade vi runt 550 pers :D

haha oj det var inte lite. vi blir 150-200
  • TheD

60 pers med oss inräknade. Även m vi skulle bjuda fler, vilket skulle kunna vara fullt möjligt så är det folk som skulle vara utfyllnad och inte bjudas av med omsorg...haha

Det får duga för oss och för plånboken ;)

• MrsT2011

Jag är bara nyfiken, hur sjutton kommer ni upp i mer än 200 personer? Och 550 låter helt sjukt! =)

Är det kören, fotbollslaget, hela tjocka släkten ner till minsta syssling och brylling samt varenda kompis ni nånsin haft från dagis till språkresa till högskola eller vadå??

Vi har knappt 40 inbjudna gäster. Jag bjuder mina åtta närmaste vänner med respektive, tycker jag är ganska många! =) Hade kanske bjudit två eller tre vänner till om det inte vore för att blivande maken bara bjuder fem vänner, varav tre är singlar. Vill att det ska vara någorlunda jämnt antal med tanke på att bröllopet är vårt gemensamma.

Jag bjöd alla jag känner till min 30-årsfest istället, det blev 75 vuxna och 15 barn! Nu skippar jag släkten, endast mormor är bjuden. Allihop bor minst 20 mil härifrån, vi träffas typ bara på juldagen. Varför ska jag ha människor jag  nästan aldrig träffar, och inte har en nära relation till, på mitt bröllop? Blivande mannen varken träffar eller pratar med sin släkt.

Familj och vänner räcker gott för oss! =) Kommer bli bra ös ändå, räcker med tio pers för att fylla ett lagom stor dansgolv, lite grym livemusik på det så är succéfesten ett faktum!

• Sebastiána

Vi har bjudit 56, men vi räknar med stort manfall eftersom många bor långt långt bort (120 mil minst) och måste flyga och åka tåg till bröllopet.

• Jeliqa

Vi kommer att bli ungefär 60 personer med mig och BM inräknade. Fick korta ner gästlistan rejält med avlägsna släktingar och dylikt för att antalet inte skulle skena iväg :)

Svar på tråden Hur många gäster bjuder eller bjöd ni på ert bröllop