Solosång på svenska?
Letar efter "THE song" på svenska som solosång på vigseln...men vill slippa alla "klassiker" som Ted Gärdestad och Sonja Aldén etc. Några tips?
Letar efter "THE song" på svenska som solosång på vigseln...men vill slippa alla "klassiker" som Ted Gärdestad och Sonja Aldén etc. Några tips?
förlåt :) haha
När jag funnit dig av Niclas Walhgren tror den heter det jätte fin text
Inte på själva bröllopet men på konserten kvällen innan. Jag hade aldrig hört den på i samband med bröllop innan och nu verkar den väldigt vanlig...
Monicas Vals har en otroligt vacker text och melodi.
Den passar jättebra på bröllop.
Lyssna, hon hon börjar sjunga vid 1:29. Det är från skivinspelningen av Waltz for Debbie en riktig höjdarskiva!
">
Föreslår Kärleksvals (som en sträng på gitarren). Otroligt vacker! Den ville jag ha som brudvals, men det blev inte så.
I folkviseton är fin också
Tack för tipsen! Ska lyssna mig igenom på Spotify...
Vore kul att hitta en låt som inte bara är "sockersöt" utan speglar vardagen och att kärleken ska ta en igenom både med- och motgångar
Miraklet med thomas dileva kan bli supervacker, särskilt sjungen av en kvinnoröst och utan "dilevas stil"m tyvärr föll inte min kille för den då han har svårt för dileva, jag tycker man kan tänka bort det när man hör låten sjungen av annan...
texten är superfin, "...jag föds i varje blick du ger mig"
finns många ovanliga låtar
vet några som har haft av hela mitt hjärta som charlotte perelli spelade in med anders engbergs orkester på 90 talet. hittar inte den på nätet