• mmaddee

Hur stort brudfölje skall ni ha

Hur stort brudfölje skall ni ha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 17:42
    vi skall ha 4 tärnor 4 brudnäbbar 4 marskaller
  • Svar på tråden Hur stort brudfölje skall ni ha
  • 1700tal

Inte en endaste! Jo, sambons bror ska ev vara marskalk men jag ska inte ha någon på "min" sida. Min bästa kompis är en kille och visserligen skulle vi kunna ha varsin best man/marskalk men det skulle nog sätta myror i huvudet på många. Och inte kan han göra de klassiska tärnuppgifterna heller, som att hjälpa till att klä på mig för då skulle gamlingarna ramla av stolen!

• Amor in aeternum

Vi ska inte ha en enda vi heller! :D tycker att det räcker bra med min sambo och jag. Min yngsta syster vill vara tärna men vi får se. En sak vet jag iaf och det är att min två systrar och min bästa vän ska vara med och göra sig i ordning med mig på morgonen. Det är det viktigaste. :D

• MonsterSmulan

Vi ska ha en tärna (som får funka som mitt 'stöd' under dagen), en marsalk (som får hålla ordning på ringarna) och en brudnäbb (för att vara söt!)

• Emblas Mamma

En tärna - min bästis

En marskalk - min morbror

En brudnädd - vår dotter  (då 3 år)

Passar utmärkt för oss, vill absolut inte ha fler än dessa :)

• S2011

en tärna och ev. en marskalk. that's it.

• mattiasFästmö

en varsin ska vi ha, han ska ha en best man och jag en tärna, ska även ha med mig toastmastern på dagen innan, men hon kommer ju inte stå med oss uppe under vigseln sen

• GnuGS

Vi kommer nog att ha 3-5 syskon- och gudbarn i näbben, några marskalkar men troligen ingen tärna! Det blir för mycket med båda näbb och tärnor, med tanke på planering-klänningar-blommor etc. Men min blivande vill gärna ha marskalkar, så då får han ha det!

De något äldre syskon- och gudbarnen kommer att få andra uppgifter, som att läsa dikter eller dela ut program.

Några av de av mina väninnor som har tärnpotential kommer jag istället att be vara med mig under dagen för allmänt stöd och hjälp... (Frågan är bara vad jag gör ifall det visar sig att någon/några av dem verkligen hade velat vara tärna och även beredd/a/ att fixa med kläder och blommor...)

• MBLL

Vi kommer ha två tärnor, min tvillingsyster och en nära vän, en bestman och en näbb (vår son).

• Moster Stina

12
    !Två syskonbarn på 4 år. Resten är 8 syskonbarn mellan 9-18 år.

I en LITEN kyrka.
    Får se hur detta går!...

• Jämntjock

5 tärnor, 1 marskalk och våra två barn som näbbar I en pytteliten kyrka...

Svar på tråden Hur stort brudfölje skall ni ha