Katta 83 skrev 2010-10-11 12:52:15 följande:
Jag gick till Make-up Store som gjode sminkningen. Det blev jätte snyggt och de lyssnade på vad jag ville ha, tyckte att mina ögonbryn blev för markanta och då tog hon bort målningen på ögonbrynen. De var trevliga och sminkingen blev precis som om jag hade gjort det själv, fast utan att jag behövde lyfta ett finger + att man fick välja till sminkprodukter för det som själva provsminkingen kostade. och undertiden hon sminkade berättade hon vad hon gjorde så att man kunde göra likadant själv sen.
Det var på Make-up Store jag blev sminkad. De var som att sminkösen (två olika i olika städer) ville visa upp så många produkter som möjligt och kletade på än det ena än det andra. Den senaste sminkade mig i färger som jag inte passade i. Jag ville ha hjälp att hitta bra färger, men när jag kom hem såg jag att färgerna i ansiktet (som gick i gult) inte alls passade med min hals (som går i rosa). Om jag kan se det borde en utbildad sminkös se det. Nu hade jag ändå tänkt köpa sminkgrejer för den summa som kursen kostade så det blev inget extra, men ändå. Jag skulle på fest på kvällen och var tvungen att tvätta bort sminket och sminka om själv.