• Björns Ida

Svarta tärnklänningar med cerisa band?

Undrar bara vad ni tycker om svarta tärnklänningar? Jag funderar på det...vi ska ha svarta inbjudningskort med cerisa detaljer så jag tänker mig svarta tärnklänningar med cerist band i midjan. Tycker det är praktiskt då tärnorna kan använda klänningarna vid något annat tillfälle också... Jag menar brudgummen och mrsalken har ju svart kostym, varför är det ok och konstigt när tärnor ska ha svarta klänningar. Är några som reagerat på det... Vi ska gifta oss i juni så det är ju försommar... Men vad tycker ni?!

• Svar på tråden Svarta tärnklänningar med cerisa band?
  • Downtowngirl

Haha...okej! Vet inte varför jag fick för mig att du också bodde i Gbg!
    Lycka till i alla fall!

• Katlah

Mina tarnor hade svarta klanningar och var ubersnygga!
    Dom fick varsin ljusrosa bukett, som min fast mindre, och det blev kanon!

• Björns Ida

Tack för alla kommentarer. Det blir svart och cerise. Kommer att bli ursnyggt!

• Sebastiána
    Björns Ida skrev 2010-10-06 06:59:21 följande:

Undrar bara vad ni tycker om svarta tärnklänningar? Jag funderar på det...vi ska ha svarta inbjudningskort med cerisa detaljer så jag tänker mig svarta tärnklänningar med cerist band i midjan. Tycker det är praktiskt då tärnorna kan använda klänningarna vid något annat tillfälle också... Jag menar brudgummen och mrsalken har ju svart kostym, varför är det ok och konstigt när tärnor ska ha svarta klänningar. Är några som reagerat på det... Vi ska gifta oss i juni så det är ju försommar... Men vad tycker ni?!

Om ni som är brudpar tycker att det OK så är det väl det. Själv tycker jag att svart är en tung och dyster färg på bröllop. Svarta inbjudningskort låter lite begravning för mig (men nu har ni ju cerisa band som lättar upp). Ska man följa etikett ska inte brugum och marskalk ha svarta kostymer heller, så om ni nu har bestämt att de ska ha det är det väl bäst att tärnorna matchar.
  • walma

Tycker svart är snyggt och stilrent! Mina tärnor ska ha svarta klänningar och mina små näbbar ska ha svarta klänningar med silverband i midjan :) JättesnyggtSkrattande

• Vi2alltid

Jag tycker oxå att svart känns rätt tungt och dystert på bröllop. Och speciellt om det är under vår eller sommar.
    Men självklart gör ni som ni vill. Räkna dock med att folk kommer regaera, så om ni är okej med det så kör ni på svart.

• FelizLane

låter supersnyggt! :) Klart du ska ha det! Vi lever ju i 2011.. 

• Björns Ida

Jag ska ha det i alla fall! Är tydligen det rätta i sommar. Min klänning är cremevit med svart band i midjan och jag kommer att ha en kort svart jacka till med ståkrage. Tänkte ha samma färg på klänningen men det var så svårt att hitta ett tyg som verkligen var samma färg så då föreslog sömmerskan svart istället. Jag tror att det kommer att bli jätte bra och det kommer verkligen att vara jag! Tärnorna har fått köpa egna svarta klänningar och så kommer de att få ha cerisa detaljer. Även inbjudningskorten har gått i de färgerna så det blir verkligen en röd tråd... Är så nöjd! Oavsett vad andra tycker! Min mamma var negativ i början men hon är helt med på tåget nu.

• peppigapia

Min tärna ska ha svart klänning med stor röd tygros i midjan, kommer bli skit coolt.

Hade tänkt att mina flickor som är brudnäbbar skulle ha svart också, men det kanske är att ta i, vad tycker ni?

• Björns Ida

Jag tror det blir jätte snyggt! Är fint när det är enhetligt tycker jag.

• T san

Kör hårt på det ni själva tycker är snyggt så blir det bra!

Vad andra tycker och tänker tycker jag att man ska skita i, de kan ha åsikter om sina egna bröllopsdagar, eller hur? Skrattande

• TheD

Jag tycker det låter snyggt! Jag förknippar inte svart med begravning och på de begravningar  jag har avrit på så har jag inte haft svart på mig. Det är inte kläderna som sörjer.

:)

• mojikanan

"mina "tjejer kommer att ha svarta klänningar!! :) 

• walma

Jag struntar fullständigt i vad mina gäster anser om mitt val av kläder till mina tärnor och näbbar, Jag betalar=mitt valFlört

Svar på tråden Svarta tärnklänningar med cerisa band?