• Mariabridetobe

Röda skor på bröllopsdagen??

Hej! Jag funderar starkt på att ha ett par snygga RÖDA skor (har rött/vitt/silver tema) på min bröllopsdag, är det helt fel eller är det en kul grej?? Vår fotograf tyckte det var en cool grej och det kunde bli fina bilder =)

• Svar på tråden Röda skor på bröllopsdagen??
  • Mariabridetobe

ClaraH : Så läckra !!!! =)

• TheJohanna

Vad roligt att så många vågar satsa på färger!!

För egen del vill jag inte att skorna ska dra till sig blickarna för mycket, men ändå tittar jag på fler färger än vita. Bestämde mig tidigt för ballerina och har hittat en modell jag gillar. De finns dock i både beige, rosa och grå... VAD SKA MAN VÄLJA? (Bild finns i mitt galleri)

• NorthernTrekker

TheJohanna skrev 2010-09-28 22:27:23 följande:

Vad roligt att så många vågar satsa på färger!!   För egen del vill jag inte att skorna ska dra till sig blickarna för mycket, men ändå tittar jag på fler färger än vita. Bestämde mig tidigt för ballerina och har hittat en modell jag gillar. De finns dock i både beige, rosa och grå... VAD SKA MAN VÄLJA? (Bild finns i mitt galleri)

TheJohanna
    Ohhh - skorna såg verkligen sköna ut! Hmmm.... beige, rosa och grått - det är ingen av färgerna som går igen i ex. bröllopsbuketten? Eller i brudgummens klädel kanske? Jag skulle nog ha kört på grått eller rosa, med tanke på att klänningen är vit (?), men det är ju smaksak vad man vill ha!

Bild på mina nya high heals! (och ja, måste fixa ett par sköna balleringaskor också så att jag kan svida om till något skönare efter några timmar...

http://www.brollopstorget.se/hem/northerntrekker/gallery/phptwmn3o.jpg

• ClaraH

Mariabridetobe skrev 2010-09-28 22:13:41 följande:
    ClaraH : Så läckra !!!! =)

Tack för det! Jag gillade dem verkligen. Kände också att jag behövde något mer när jag har en kort klänning.

• ClaraH

NorthernTrekker skrev 2010-09-28 22:38:06 följande:
    TheJohanna skrev 2010-09-28 22:27:23 följande: Ohhh - skorna såg verkligen sköna ut! Hmmm.... beige, rosa och grått - det är ingen av färgerna som går igen i ex. bröllopsbuketten? Eller i brudgummens klädel kanske? Jag skulle nog ha kört på grått eller rosa, med tanke på att klänningen är vit (?), men det är ju smaksak vad man vill ha!Bild på mina nya high heals! (och ja, måste fixa ett par sköna balleringaskor också så att jag kan svida om till något skönare efter några timmar... www.brollopstorget.se/hem/northerntrekker/gal...

också blå ! Jättesnygga, jag måste också skaffa ett par som jag kan "gå" i också...

• Mariabridetobe

HELT LYRISK!!!!!!!!!! Har hittat en sida på nätet som man kan designa sina egna brudskor!!! Och för under 1000 lappen.... Snitt låg nog på 500-600 kr =) Och där kan jag få mina drömskor i RÖTT =) Gå in och kolla själva!!

www.pernillasbrudbutik.se 

Nu är det bara att hitta en klänning oxå... Har ingen aning om vad jag vill ha eller passar i.... Har ni andra hittar "ER" klänning??

• ClaraH

Mariabridetobe skrev 2010-09-29 10:24:17 följande:
    HELT LYRISK!!!!!!!!!! Har hittat en sida på nätet som man kan designa sina egna brudskor!!! Och för under 1000 lappen.... Snitt låg nog på 500-600 kr =) Och där kan jag få mina drömskor i RÖTT =) Gå in och kolla själva!! www.pernillasbrudbutik.se  Nu är det bara att hitta en klänning oxå... Har ingen aning om vad jag vill ha eller passar i.... Har ni andra hittar "ER" klänning??

Ja, jag tror att jag har hittat min, men det har varit svårt med att hitta en kort så jag ska sy den själv. Min idé ser ut såhär.

http://carinpeter.blogspot.com/2010/08/klanningsmonster_28.html

• Toffi

Jag letade länge och höll på att ge upp. Men sen hittade jag dem, ganska hög klack (8cm) och ajg går aldrig i klack annars. Men den var stabil så det gick väldigt bra. Sprang på dem i en butik i Nordstan i göteborg. Kommer inte ihåg vad den heter, den har ganska mycket skinjackor o väskor och lite skor. Kostade bara 200kr!! Var mycket nöjd.
    Mitt tips är att köpa ett par som du kan ha om du inte hittar dina drömskor för då blir man mindre stressad. Så gjorde jag men sedan hittade jag ju mina skor ändå. Så jag fick 2 par nya snygga skor för sammanlagt 500kr!

• NorthernTrekker

Mariabridetobe, jag löste det hela genom att jag syr upp min klänning hos en sömmerska. Jag hittade inte den modell som jag ville ha på klänningen, så... vi får se hur den blir! Men, jag var först och kollade runt en massa för att se vad jag passade i!

• Mariabridetobe

ClaraH : Jätte fin klänning... Jag tror jag ska ut och prova lite så jag vet vad jag är ute efter..

Toffi: Jag har funderat på ett par skor i den formen bara dör att jag ska kunna ha dem till annat, men alla andra röda skor jag hittat har haft för hög klack eller varit lite för vulgära.. Men på den sidan fanns precis det jag sökte =) vill ha ganska låg klack då vill kunna dansa ;-P

Svar på tråden Röda skor på bröllopsdagen??