• Mymlan16

En sängkammarfråga (blunda och ursäkta ni som tycker en sådan är opassande..)

Läste just under en annan tråd angående menskoppar, och där nämndes även en typ preventivmedel som påminde om pessar, samt att denna omnämnda typ kunde sitta i i två dagar och därför inte var så hemmande för spontaniteten i sexlivet. Men så tänkte jag att: men om man har sex varje dag funkar det ju inte.

Och helt osökt kom jag på mig själv med att undra hur ofta folk i parrrelationer brukar ha sex med varandra, och hur länge de varit tillsammans. (Kanske bör jag börja med att svara själv. Nästan varje dag och tre år.)

Eftersom vi är anonyma: någon annan som vill svara/skriva? Hur ofta "nuppar" vi medelssvenssons egentligen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 16:42
    En följdfråga, nu när jag ändå varit så djärv och skamlös och släppt på hämningarna ;) : Hur många av er får orgasm samtidigt under samlag? Har hört att det ska vara ovanligt?
  • Svar på tråden En sängkammarfråga (blunda och ursäkta ni som tycker en sådan är opassande..)
  • Aleta
    Lajsan skrev 2010-10-18 22:28:02 följande:
    Intressant tråd, vet inte var min sexlust tagit vägen faktiskt, har käkat piller i 12 år, varit ihop i 10 år men i början hade vi sex jätteofta men nu kan det gå flera veckor mellan varven, och dom få gångerna är det han som tar initiativet, han har tagit upp det varför vi har sex så sällan men jag vet inte varför man hellre sitter framför tv:n, inga barn.
    P-piller minskar väl ganska ofta sexlusten?
    Det gjorde det för mig åtminstone.
  • sjuttiosexa

Det kanske beror på vilka piller det är, jag åt Trionetta 28 under flera år & jag fick ingen minskad sexlust. Jag är ganska krävande sexuellt vanligt sett oxå.Jag kan bli på jätte dåligt humör om det blir för sällan, som tur är blir det aldrig för sällan här!

• mattiasFästmö

Lajsan skrev 2010-10-18 22:28:02 följande:
    Intressant tråd, vet inte var min sexlust tagit vägen faktiskt, har käkat piller i 12 år, varit ihop i 10 år men i början hade vi sex jätteofta men nu kan det gå flera veckor mellan varven, och dom få gångerna är det han som tar initiativet, han har tagit upp det varför vi har sex så sällan men jag vet inte varför man hellre sitter framför tv:n, inga barn.

det kanske helt enkelt är just därför att ni har för sällan sex? Vi hade en sån period då var mycket och vi inte hade så mycket, vilket gjorde att jag kände lite som dig, att det nästan var lite drygt att ha sex, krångligt och så. Det var ju enklare att sitta kvar vid tvn, mindre ansträngande och det var lättare. Visst var det skönt när vi väl hade sex, men det var inte så att jag var sådär super pepp emellan gångerna.

Eftersom att jag själv kände att jag vill inte vara sån som efter fyra år tillsammans slutar vilja ha sex så gjorde jag allt jag kunde för en nytändning, jag tog initiativet mycket oftare, jag valde sängen istället för tvn och gjorde det lite roligare med handbojjor och ögonbindel och sånt, och då kickade det igång igen, jag blev sugen som förr igen och nu har vi sex flera gånger i veckan igen. Jag tror att man måste lite ta sig i kragen för att få en ny tändning, bidra lite själv helt enkelt för att det ska komma igång igen, man blir ju inte mer sugen för att man sitter kvar i soffan tyvärr, utan jag tror sex är som vilket intresse som helt, om man inte håller det intressant och gör det tillräckligt ofta så är det ju inte konstigt om man lessnar lite

• Lajsan

mattiasFästmö skrev 2010-10-19 19:53:28 följande:
      det kanske helt enkelt är just därför att ni har för sällan sex? Vi hade en sån period då var mycket och vi inte hade så mycket, vilket gjorde att jag kände lite som dig, att det nästan var lite drygt att ha sex, krångligt och så. Det var ju enklare att sitta kvar vid tvn, mindre ansträngande och det var lättare. Visst var det skönt när vi väl hade sex, men det var inte så att jag var sådär super pepp emellan gångerna. Eftersom att jag själv kände att jag vill inte vara sån som efter fyra år tillsammans slutar vilja ha sex så gjorde jag allt jag kunde för en nytändning, jag tog initiativet mycket oftare, jag valde sängen istället för tvn och gjorde det lite roligare med handbojjor och ögonbindel och sånt, och då kickade det igång igen, jag blev sugen som förr igen och nu har vi sex flera gånger i veckan igen. Jag tror att man måste lite ta sig i kragen för att få en ny tändning, bidra lite själv helt enkelt för att det ska komma igång igen, man blir ju inte mer sugen för att man sitter kvar i soffan tyvärr, utan jag tror sex är som vilket intresse som helt, om man inte håller det intressant och gör det tillräckligt ofta så är det ju inte konstigt om man lessnar lite

Kan känna igen mej lite i det du skriver att man är för bekväm... kanske dags att göra något åt det

• JustMeAndMyLove
    Aleta skrev 2010-10-19 09:48:15 följande:
    P-piller minskar väl ganska ofta sexlusten?Det gjorde det för mig åtminstone.
    Tydligen gör mini-piller det med!

Min sambo slutade med dem för ett tag sen nu. En helt ny värld har det blivit!

Sexlivet var inget enormt problem förr, det ska jag inte påstå. Men det var väldigt väldigt sällan och jag tyckte det var lite jobbigt och svårt att lita på att det berodde på hennes lust och inte mig. 

Nu är det helt annat, haha. Efter att i två år haft sex någon gång i månaden, ibalnd har det gått två och mer så är det nu världens nytändning ;) Riktigt kul, man blir lite nykär också på nå sätt :)

• Zelmah

Dammar av denna tråd...

Vi har varit tillsammans i 8 år drygt och vi har när vi bor tillsammans sex varje eller varannan dag beroende på om vi hinner eller inte. Men ca 2-6 ggr i veckan blir det för det mesta då. Nu är vi särbos eftersom jag pluggar på annan ort och han har en tillfällig projektanställning på ytterligare an annan ort (så vi har 3 städer vi är i kan man säga..). Vi ses därför bara på helgerna från fredag kväll till söndag och då blir det 3-4 ggr under helgen och om vi är lediga under helgen utan särskilda planer (går hemma och skrotar) blir det ibland flera ggr per dag. Vi har inga barn, därför kan vi göra det närsom andan faller på och varsom.

Vi kommer oftast båda två, han alltid, jag ibland 2 till 3 ggr per akt. Vi har våra "säkra kort" som vi alltid avslutar med för att jag ska få utdelning. Han vill att jag ska komma så många ggr som är möjligt, men ibland kan jag inte fler hehe.. tar liksom slut. Ibland lyckas vi pricka in samtidigt men det är svårt. Han väntar oftas in mig men jag får svårt att hålla tillbaka när det är nära. Ibland kollar vi film tillsammans för att komma i stämning.. Om vi kör en snabbis brukar jag inte komma men det är ok att "bara" ha sex utan ibland med, närheten knyter en samman och är viktigt tycker jag.

Ibörjan var vi som kaniner, många ggr per dag, fattar inte att mina slemhinnor pallade.. det hade de inte gjort idag kan jag lova.. Har haft problem med dem i perioder, mkt problem under depression, då gjorde sexet oftast ont, eller iaf ont efteråt. Men då mådde jag så dåligt psykiskt  i övrigt så jag tror att det gjorde min kropp sjuk oxå.

Någon här ville ha tips om att få bättre sex då hon inte tyckte att mannen var så "bra". Pröva att själv driva det hela, initiera nya ställningar osv... Styr hans händer dit du vill.. Smeker han i fel takt/för hårt/mjukt visa med din hand på hanoms o för den så som du vill att han ska smeka etc... man kan faktiskt viska mjukare/saktare/hårdare om man tycker det är jobbigt att säga det högt osv.. det är inte så farligt. Viktigt att visa vad man gillar :) Kanske du kan komma med små förslag på vad ni kan göra etc.. säg att du vill prova lite nytt. Ett bra sexliv behöver kommunikation på ett eller annat sätt.... Om man ska ta ett allvarligt sexsnack bör man däremot ta det utanför sängkammarn och man bör gå försiktigt fram för att inte lägga press på ngn. Aldrig säga att ngn är "dålig" eller inte ger en det man vill ha. Då kan effekten bli motsatt, de tappar sit sexuella självförtroende o vill inte ha sex alls. Man får väga sina ord på våg och inte vara anklagande. Mer säga att man vill testa nåt nytt, eller kan inte VI bli mer aktiva, vågade i sängen osv... inte DU måste vara mer si elle så...

Jaja... nog tjatat från min sida... blir ju snart en novell här.. Förvånad

• turbovampyria

Så ofta vi hinner. Vi har två barn så det är itne alltid man hinner få till det. Däremot har både jag och min mb stor sexdrift. Vi vill ha det jämt men det går itne. Därför tar vi chansen att ha sex precis när som helst vi finner tid till det..

• sms å fotboll

Varit ihop i 9 år och sambos med en gång eftersom vi bodde i samma studentkorridor.Flört
    Min BM har stor lust och hade nog kunnat haft sex minst 2 ggr/dag, jag är däremot lite mer svårflörtad (sover för lite och är iväg ca 12 timmar om dagen vilket resulterar i att jag är väldigt trött) men vi har nog sex mellan 2-6 ggr/veckan men det kan variera väldigt mycket.

Jag fick diagnosen vestibulit för några år sedan efter nästan ett års tjatande på diverse läkare och när jag väl slutade med p-pillerna så försvann problemen nästa med en gång. Däremot har jag blivit väldigt känslig för vissa ställningar sen jag började med spiral.

Annars så tycker jag nog att man inte behöver dra så stora växlar på hur ofta man har det eller inte så länge båda är nöjda och vad är egentligen sex... Det behöver ju alltid vara samma sak som penetration (tycker jag).

När det gäller orgasm så har jag bara fått en "riktig" en gång och det var för många år sedan. Det var en sån orgasm som gick rakt upp i huvudet och gjorde att det svartnade för ögonen. Sån har jag aldrig fått igen tyvärr. Däremot så når jag alltid någon form av extas/kullmen varje gång.

• 2010 2010

Oj För oss är det rätt sällan. Jag  blir lätt gravid, har inte hittat bra p-medel och blir uttorkad av kondom. Så nu blir det någon gång i månaden. Vi har varit ihop i 8 år, har 3 barn (födde under en period av 4,5 år) Den minsta är inte 2 ännu. vi har haft det så mycket med barnen; astma, allergier, krupp och hela köret. Nu de senaste månaderna vill inte den minsta sova själv utan vill vara i min famn hela kvällarna. Dessutom pluggar jag och jobbar plus att samon jobbar, så vi får liksom inte till det, för det är alltid något. Och får man till det då måste det skyndas så att man hinner innan någon vaknar eller så måste det liksom planeras in och det har jag så svårt för. Och för det mesta känner man sig slut och trött och vill sova medan man kan.

Skulle väl önska att vi kunde ha det iaf 1-2 ggr/vecka, Men det kommer väl så småningom igen. De första 1,5 åren hade vi det flera ggr/vecka.

Svar på tråden En sängkammarfråga (blunda och ursäkta ni som tycker en sådan är opassande..)