Inlägg från: Maria A |Visa alla inlägg
  • Maria A

    Klantskallar

    Hej allihopa,

    måste bara få klaga av mig litegrann.

    Allt som handlar om gravyr har gått fel inför bröllopet. När vi skulle gravera vigselringen ringde de oss och frågade vad det skulle stå, ett par veckor senare ringde de oss och sa att vi skulle komma, vi antog att allt var klart och gick dit. Nejdå, min ring var inte ens omgjord till rätt storlek och inga tecken på gravyr. När vi så lämnade in ringarna för gravering så gjorde vi väldigt klart att vi ville ha rak stil, och det står med jättebokstäver på kvitto. När vi hämtade dem var det snirklig skrivstil, suck.

    När vi så skulle lämna in vår tårtspade som vi köpt speciellt för att ha som bröllopstårtspade valde vi en annan firma för att det strulat så mycket. Idag var min M2B och skulle hämta den, då har de skrivit på UNDERSIDAN av handtaget i stället för översidan, trots att de ringt en extra gång för att kolla hur vi ville ha det. Vem kommer att se den gravyren? Kökspersonalen som diskar den på sin höjd. Vi gifter oss på Lördag, handtaget är matt så det går inte att "sudda bort"

    Vad gör vi?

  • Svar på tråden Klantskallar
  • Maria A

    Vi skrattar litegrann åt eländet och har konstaterat att till nästa gravyr köper vi en tandläkarborr och gör det själv.

    Tur att det inte var den fullfjädrade bridezillan utan den diplomatiske M2B som skulle hämta den.

    Kanske kan vi be dom gravera en pil på ovansidan så folk vänder på tårtspaden och läser på baksidan. Det är nämligen inte alls billigt att gravera så man vill ju att det ska synas

  • Maria A

    Min M2B ska sköta de ekonomiska förhandlingarna, gravyren kostar över 300 så fullt pris är vi inte intresserade av. 100 spänn kan jag tycka det är värt, inte mer.

    Problemet är om de inte går ner i pris, eller bara drar av litegrann. Vi kan ju inte lämna tårtspaden där, och vi kan inte få en ny eftersom vi köpt den på ett annat ställe. SUCK, varför gör inte folk som man säger åt dem?

  • Maria A

    Puhhh,
    efter mycket fixande (vi borde snart debitera timarvode till guldsmedsbutiken, har inte hunnit mycket jobb)har vi fixat så att Bodanova skickar en ny tårtspade till en butik i Umeå (där vi bor) min M2B hämtar den där och tar den till guldsmedsbutiken. Gravören betalar frakten och den nya tårtspaden och vi betalar fullpris för gravyren som förhoppningsvis kommer rätt denna gång.

    Jag var förbi efter jobbet igår och tittade på eländet, jag hade inte ens velat ha den gratis. Gravyren var på baksidan (vi ville ha på fram), den var längst ut på handtaget (vi ville ha den vid bladet) + att texten inte var centrerad utan satt för högt upp mot kanten. Helst skulle jag vilja följa med till gravören och kolla på plats men det är väl lite väääl bridezilligt

    Men, jag blir inte lugn förän vi har den hemma med rätt gravyr. Visst är det fantastiskt att man kan haka upp sig på detaljer när det börjar närma sig!

    Tack för alla peppande inlägg. Brudar är inga man ska hunsa märker jag. KRAM

  • Maria A

    Ringarna kommer från Kjellins guld och det var inte dom själva som graverade första gången, när de gjorde om dem var det dom på Kjellins som gjorde det. Alla andra jag träffat som har haft mycket att göra med Kjellins är jättenöjda men det verkar ha gått troll i våra ringar.

    Tårtspaden graverade vi på Hallbergs som jag alltid går till och som brukar ha jättebra service och så. Det måste vara den varma sommaren som gett alla gravörer solsting här i Umeå eller så har vi ovanlig... eller ovanligt dålig smak...

Svar på tråden Klantskallar