• MiaSKPG

Brudar i Söderköping

vi planerar bröllop men har inget bokat än. hade tänkt oss juni 2011. :)

• MiaSKPG

vi gifter oss i skönberga men ska ha festen i petersburgsstugan. Det är skidklubbens lokal, jättefin! Kostar 1500kr och då ingår allt deras porslin för 70pers. Men man får ju städa och diska själv förstås.
    Hu rkommer det sig att ni ska åka hela väg hit och gifta er?

• MiaSKPG

Jaha, den lokalen hade jag inte ens hört talats om men det blir säkert jättebra! Hur många har ni bjudit?
    Vi bjöd ca 50 men det är många som har långt att åka så vi räknar med att det kommer 35-40 och alla extra är bara jättekul!
    Det är samma här med maten, vi gör det mesta själva och tänkte ha en kallbuffé med kanske nån varm paj till också och sen bara bröllopstårta, ingen efterrätt. Tycker man trycker i sig nog med sötsaker och mat den dagen. Vi har en ungefärlig budget på 30 tusen, (tror vi kommer överstiga den) så vi gör nästan allt själva men har satsat på en grym fest med ett liveband från Norrköping.

• MiaSKPG

Det finns ju ett nyöppnat stället som heter Mimmus hus (tror jag) där gör de iaf både hår och naglar, kanske smink också?

Vi har tänkt göra allt vi kan själva som bland annat;
    alla trycksaker
    all mat (inte bröllopstårtan)
    Min sambo har veteranbil till transport
    min sambos kusin är frisör och jag hoppas hon hjälper mig med håret (har inte frågat än)
    en kompis till mig ska sminka mig
    att göra fina naglar ska jag önska som en tidig present (annars är det inte nåt jag lägger pengar på)

Lokalen kostar 1500 inkl porslin
    Min klänning + tärnklänning beställd från kina för 2100kr tillsammans.
    Vi ska hyra min m2b kläder.
    Hela matbuffén har vi räknat på 4000kr + 2000kr till alkohol (tyskland)
    Tårtan kostar ca 1800kr
    Livebandet kostar 6500kr och spelar den gamla rock'n roll:en som vi gillar.

Sen kommer vi få mycket hjälp av våra föräldrar både med matlagning och ekonomiskt och vi önskar oss nästan bara bidrag till bröllopsresa av gästerna.

• MiaSKPG

Glömde säga att min syster och min sambos kusin ska sjunga i kyrkan och en kompis till mig ska spela piano.

• MiaSKPG

Glömde också att säga att jag är utbildad inom trädgård och älskar att pyssla med blommor så jag kommer göra alla buketter och dekorationer själv

Svar på tråden Brudar i Söderköping