Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

    vi som ska slå till -11 i Dalarna

    Uj ja... vin gillar jag också i perioder... Ibland blir det en flaska i veckan och ibland ingenting på flera månader.
    Vi brukar väl ligga på ett snitt av 10 flaskor per år eller nåt *hihi*

    Men just nu så har det blivit ca 1-2 i veckan under en period. Vi har nog fått i oss hela årsransonen på  2 månader. Och det är ju delvis för att vi vill få ihop snygga flaskor till dukningen (ljusstakar) och dels för att vi håller på att prova ut vilket vin vi vill servera till gästerna. Glad 

    När det gäller vin för att få ljusstakar så köper vi billigt, men utan skruvkork och hellst rött. Så någon flaskas innehåll har åkt rakt ner i vasken. För det var odrickbart Kräks 
    Så även om det just nu känns som om jag är stammis på systemet så har vi långt ifrån druckit upp allt vi handlat Tungan ute 

  • Chicita

    Nu hörrni brudar händer det saker...
    Nu vill jag veta vilka som dyker upp på en träff också. Flört
    Om vi inte blir så många så kan ju tärnorna vara välkomna också? Eller vad säger ni andra?
    The more the merrier tycker jag ju...

    Jag har fått två alternativ på mat.
    En mingelbuffé:
    Salamiskivor, lime/chilimarinerade räkor, tacomarinerad kycklingfilé, pastasallad med paprika oliver och soltorkade tomater, grönsallad, minigrissini, bröd och färskostcremè.
    150:- / person

    Tapas buffé
    Marinerad fläskytterfilé, Dijonkryddade kycklingspett, västerbottenpaj, balsamicomarinerade grönsaker, rostad potatismed citronzest, caecardressing, grönsallad, husets örtbröd med färskostcreme
    185:- per person

    Ett glas vin: 60:-
    En öl 54:- (hovmästaren var osäker, men ca 54:- i alla fall)
    Läsk 24:-

    Vi får sitta för oss själva i Mathörnan på galaxen och så går vi på dansen sen.
    Entré till dansen kostar 140:- men jag håller på att förhandla lite och se om vi kan få ner priset Flört
    Om ni vill så tar vi en titt på hotellet och kanske relaxavdelningen om det är lungt där. Om ni är nyfikna och vill se lite hur vi har det Glad

  • Chicita
    TheD skrev 2011-03-18 18:24:51 följande:
    JAG ÄR PÅÅÅÅ!

    :) Sen välja mat var ju nästa steg... ;)

    VAD SKA JAG HA PÅ MIG?!?!?!?! Flört haha
    Jäää Skrattande

    Ähm... vad sägs om kläder? Solig{#emotions_dlg.djavulsk}

    Ska vi bjuda med tärnorna om det bara blir vi fyra som har visat intresse här i tråden? 
  • Chicita

    .... oooch så ska jag inte posta innan jag skrivit klart...
    När ska jag lära mig det. *suckar*

    Jo vilken meny gillar ni bäst?
    Jag tycker själv tapasbuffén, men det skiljer ju nästan "ett glas vin" i pris så att säga  

  • Chicita
    TheD skrev 2011-03-18 19:10:40 följande:
    Min tärna pluggar i Orsa :)

    jadu...... det spelar ingen större roll gällande maten. Ska ta en funderare till ;)
    Och mina bor i Älvdalen ;) 
    Men dom ska ändå hit och kolla på tyg till sina klänningar nån dag, så dom kanske tycker att det är en lämplig dag att komma på eventuellt :)  
  • Chicita
    TheD skrev 2011-03-18 19:18:56 följande:
    Aha. Min syster är hemma nu några dagar och hon provade sin klänning igår :) sen kommerhon nästa vecka försin födelsedag men sen blir hon borta ett tag.
    Skönt att få behålla henne hemma ett tag då antar jag :) 
  • Chicita
    TheD skrev 2011-03-18 20:03:15 följande:
    Det är det :) Men vi skypar, smsar osv så hon är ju inte "långt" borta :)
    Det är tur att nätet finns :)

    Och för er andra... Om ni tycker att jag och TheD pladdrar mycket så ska ni veta hur snabbt det klickade när vi tog en fika.
    2 främlingar som sitter och fikar och snackar utan mycket pinsam dö-tid i 2,5 timme - det är nog inte så ofta det händer...
    Så vi vill ju givetvis träffa er andra också och se om vi klickar lika bra med er...
    Vänner kan man väl inte få för många av Solig
  • Chicita
    my heart skrev 2011-03-19 09:31:16 följande:
    i ´m in...
    Yes... perfekt Solig

    Har du önskemål om vilken meny vi ska välja?
    Och har du nån tärna du vill ha med?
  • Chicita
    Oniq skrev 2011-03-19 10:53:52 följande:
    Jag bearbetar fortfarande pojkvännen som bara mumlade 'du gör som du vill' (vilket alla tjejer som använt den kommentaren vet betyder - du borde göra som _jag_ vill).
    Sen är det mer än lovligt knapert ekonomiskt, men jag arbetar som sagt på det.

    Tärna har jag ingen... men tärningar? ;)
    Hehe... du har också lärt dig "pojkvänska" hör jag...
    Det bästa med det är ju att man kan välja att tolka den bokstavligt Skrattande

    Pengabiten är det tristaste ja, men jag hoppas det löser sig.
  • Chicita
    TheD skrev 2011-03-19 16:38:19 följande:
    Ja, jösses vad vi snackade!

    Skrattande
    Tur att vi inte hade "gubbarna" med för då hade väl öronen trillat av på dom ;)

    Nåväl, tre ser vi ut att bli. Om det är ok för er så bjuder jag mina tärnor (vet inte om dom kan komma). Och ni kan väl bjuda med en vän eller släkting om det känns tryggt och ni inte har några tärnor på lager ;)  

    Vore kul om vi blev fler men vi får väl se...
    Lutar åt första menyn även om jag gillar nr 2 bättre. Dom ville gärna att vi skulle få ihop ett lite större gäng för meny 2... 
Svar på tråden vi som ska slå till -11 i Dalarna