• blomz

    Bra bröllopsfotograf i Stockholm

    Hej, jag skulle vilja ha tips på bra fotograf i Stockholm och gärna lite priser :)

  • Svar på tråden Bra bröllopsfotograf i Stockholm
  • 20110820

    Vi kommer förmodligen anlita Tommy Nyblom, ska träffa honom om någon månad. Är det någon som haft honom som kan säga något om honom/hans foton?

  • KlaraV89

    Jag håller med DOL om att Malin Norlen var en toppen fotograf.

  • blomz

    Jag vet att Malin har fått mycket beröm, tyvärr är hon redan bokad på vår dag..:(

  • Sanna2010

     


    blomz skrev 2010-11-08 20:41:33 följande:
    Hej och tack för alla tips på fotografer!Tyvärr fick vi dålig respons av "Rafoto", som många har talat gott om. Han vill inte träffa potieniella kunder eller ens kunder som har bokat honom, förrän ca 2 veckor innan vigsel.För oss är det oerhört viktigt att träffa fotografen, så att dom får en känsla för oss och hur vi är och att vi känner oss bekväma och att personkemin stämmer. Vi har kontaktat flera fotografer och Alla har sett det som en självklarhet att man bokar in ett möte och diskuterar upplägg och får en känsla för varandra.Så rafoto är definitivt ingen fotograf vi kan rekommendera!

    Tråkigt att du känner så.. Han sa samma sak till oss, men jag sa att vi gärna vill ses innan semestern för det skulle kännas bättre. Så då gjorde vi det!

    Vi träffade honom i början av juli och gifte oss 18 september
    Så om ni verkligen vill ha honom så säg till att ni vill ses tidigare. Om han inte nappar på det, så har jag full förståelse för er!

    Vi var nöjda med honom

  • blomz

    Sanna 2010 -
    Det var exakt det vi gjorde, sa att vi vill gärna ses tidigare för att få en känsla för honom och sedan vill vi även att han ska vara engagerad och se vilka vi är och hur vi fungerar och att vi får förtroende för honom och känner att just den här fotografen vill vi ska få fotografera vår stora dag. Jag vill inte bara bestämma någon jag endast mailat med och sedan betala massa pengar och "hoppas på det bästa".
    Men han ville inte, utan det var hans upplägg som gällade och annars så fick vi leta efter en annan fotograf och det är precis det vi gör!

    Han känns inte alls proffsig eller serviceminded och jämför jag med övriga fotografer vi har träffat så är det STOR skillnad. De andra fotograferna ha haft ett helt annat engagemang och tyckt att det är nödvändigt att man ses innan så de får mer information om oss och vilka vi är och att vi samtidigt känner förtroende för dom och att man "klickar".
    Det är ju trots allt en av de viktigaste dagarna i ens liv de ska föreviga!

    Så helt tummen ner för rafoto!

     

  • Wella Viva

    Söker du en proffsig fotograf och garanterat får bilder som blir ett minne för livet så rekommenderar jag Mats på www.studiolivia.se. Mycket duktig och proffsig fotograf med erfarenhet av både porträtt och bröllopsbilder. Han är en av Sveriges allra bästa fotografer.
    Vi betalade 10500 för två timmars fotografering hos honom. Dyrt, men verkligen värt det efteråt. Supernöjda!
    Lycka till med bröllopet!

  • Mrs Sweety

    Hej,


     


    Jag vill bara tipsa er om att verkligen verkligen träffa fotografen innan. Så att fotografen kan ta provbilder - be om en provfotografering - bara några bilder. Då ser ni om ni gör kostiga miner eller hur ni blir bäst på bild. Ni får också en känsla för om fotografen regisserar er eller om ni får hitta på poser själva.


    Jag faktiskt inte så nöjd med vår fotograf, ju mer jag tänker på det desto surare blir jag ska jag säga. Det känns lite dumt så här i efterhand - vi la ner ganska mycket pengar på bröllopet. Känns som om vi var dumsnåla vad gällde fotograf. Inte för att vi direkt snålade på fotograf, men vi borde ha tagit den som jag tänkte från början... Blir arg på mig själv.


    På bröllopsdagen är man så uppfylld av känslor att man inte riktigt tänker på hur man vill stå och gå - det ska ju dessutom vara fotografens jobb. Man vill ju bara pussas hela tiden, och det är ju inte så roliga bilder. Han regiserade oss inte alls och vi har massor av bilder där vi gör konstiga miner och en massa bilder på samma sak. Nästan inte en enda bild i helfigur. Vi  hade festen vid en sjö, men har inte en enda porträttbild vid vattnet osv. Usch. Nu finns det ju en hel del fina bilder, men våra gäster tog nästan bättre bilder än fotografen och ja det känns surt.

  • Mrs Sweety

    Just det fråga också om fotografen tar sneda bilder. Även om det kan vara fint i vissa fall. Så är det väl kanske inte så roligt i förlägningen.

  • Karinaa

    Jag ska testa tipsa om en fotograf igen då. Mina inlägg blev borttagna. Trodde man FICK tipsa. ni andra gör ju det men jag testar då


    www.lindapauline.se/portfolio
    hon tar superfina bröllopsbilder & har bra priser. Hon är både fotograf, makeup & hår


Svar på tråden Bra bröllopsfotograf i Stockholm