• UmeTes­s
    Äldre 8 Sep 19:53
    2960 visningar
    6 svar
    6
    2960

    otrevligt på Högtidsläder i Umeå

    Idag var jag och min sambo på Högtidskläder för att se om det fanns något att ha där. Jag har nämligen en större storlek, och ibland finns inte särskilt mycket att välja på.

    Kvinnan i butiken var sur och avvisande i attityden, verkade inte tycka att jag hade någonting där att göra. Hon var otroligt ohjälpsam.

    Men va fan! Jag har väl rätt att gifta mig och ha en klänning på mig även fast jag är tjock! Ska jag sy en säck av knoppalakan eller? 

    Jag  blir så irriterad!

  • Svar på tråden otrevligt på Högtidsläder i Umeå
  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 8 Sep 20:40
    #1

    Hej Ume Tess

    Nej men fy vad tråkigt. Jag blir så arg när jag läser om butikspersonal som uppför sig så otrevligt. Fan fattar dom inte att det sprids att de är otrevliga och ohjälpsamma. Jag är också stor och behöver större storlek men vi har lika mycket rätt att gifta oss som alla andra.
    Hoppas att du hittar ett annat ställe med trevligare personal.

  • Moster Stina
    Äldre 9 Sep 10:21
    #2

    Jag är också model större! Men jag har bestämt mig för att beställa en från kina. Efter vad jag har förstått finns det sidor som folk är jättenöjda med. Det kommer tillbaka en klänning som sitter som smäck! Förhoppningsvis. Jag tänker be om snörning istället för dragkedja. Jag är inte så orolig för att något skulle gå fel. I så fall så får det väl bli så då...men man kan ju beställa sin klänning LÅNGT i förväg så man vet! Jag vill inte utsättas för personal och klänningar som i alla fall inte passar mig!!! Och varför ska man då betala över 10 000 kr, om man istället kan få en fin upssydd för en bråkdel av det priset. 1koo.com samt landybridal.com har fått fin kritik. Lycka till!

  • UmeTes­s
    Äldre 9 Sep 14:49
    #3

    Ja, det kommer nog inte att finnas något annat val än att beställa något, för de (har också pratat med Änglalikt) har kanske två klänningar totalt i provbar storlek och kan inte beställa hem till provning, utan då måste man köpa. Usel service!

    Jag funderar på att beställa en från USA, där finns det massor med webbsidor med plus sizes. Och då är min storlek i mitten på skalan, inte på gnällen längst ut.

    Men det är så jäkla trist att behöva beställa. För hur det än är:  även om måtten stämmer vet man ju inte hur modellen sitter på min kropp förrän mn provat.

    Moonlightgirl: hur ska du göra? har du något tips?

  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 9 Sep 20:12
    #4

    Hej hej

    Jag ska nog beställa klänning från detta stället som jag lägger ut länk på. Jag blev tipsad om att dem är jätte bra. Om jag fattat rätt håller de till i Partille, eller någon stanns i närheten. Du kan visa bilder på vilken dyr märkes klänning du vill och be dem sy upp den och de gör det i vilken färg du vill och till ett bra pris. Kolla in sidan och prata med dem så att du vet. Ha det gott

    http://www.dressmeup.se/klassiska/

  • granst­röm
    Äldre 14 Sep 10:04
    #5

    Har en liknande upplevelse från Högtidskläder. Följde med en väninna under förra vintern när hon skulle prova brudklänning. Och i hennes storlek (som är plus, men inte alltför stor) så hade dom EN klänning hemma som hon fick igen dragkedjan på. Hon fick alltså stå och prova klänningar som glipade dryga decimetern i ryggen, och ändå försöka gissa om dom skulle bli fina eller inte. Jag upplevde kvinnan (den äldre kvinnan som äger gissar jag) som skulle hjälpa till som väldigt snorkig. Nu visste min väninna precis vilken klänning hon ville ha så det gick rätt okej ändå. Och vid andra provningen, när klänningen var beställd, så var det en yngre tjej som hjälpte till. Och hon var jättetrevlig

  • Äldre 27 Sep 13:01
    #6

    Fy vad hemskt!!!!! Jag är inte helt nett heller, men inte ska man väl behöva banta sig tråd smal bara för att butiksbiträden ska ha det lättare... Det är ju deras jobb att hjälpa och se till så att alla och då ALLA kunder är nöjda och får sin prinsessbakelse med sig hem!!!! Jag har hört så mycket dåligt om högtidskläder att jag är rädd att jag snart får svart lista dem. Men var ska man då vända sig för bröllopskläder i Umeå?? Är det bara Änglalikt som gäller då eller????

Svar på tråden otrevligt på Högtidsläder i Umeå