• CStar11

Snälla ge mig tips på ställe i Stockholm för hår & smink!

Vilken djungel det är att hitta någon BRA som gör både hår och makeup i Stockholm! Och som gärna kan komma hem till en.. Eller där man iaf kan byta om på plats. Någon som har något tips??

Jag är kanske lite pedant, men det här är en viktig del av min stora dag..

• Svar på tråden Snälla ge mig tips på ställe i Stockholm för hår & smink!
  • favemill

Det tog ca 4 timmar totalt. Tärnans hår tog kanske 30min, sminket kanske 30-40min och mitt hår ca 2 tim.
    Det är bara vad jag uppskattar det till, hon gjorde oss lite omlott så medans jag satt med papiljotter så påbörjade hon tärnans hår sedan slutförde hon tärnans hår innan jag skulle sminkas.

• favemill

CStar11 skrev 2010-09-09 16:49:21 följande:
    Åh du ser jättefin ut på bilderna! Tack, förstår att du blev nöjd!

Tack, vad snällt sagt!

• CStar11

Tahire; Jag kan inte se ditt galleri! Har du någon hemsida?

• Sanna2010

Hej!

Den här tjejen kan jag rekomendera! jag gifter mig om en vecka så efter det kan ni få se bilder
    Hon e jättetrevlig, bor i Kallhäll och jobbar på Åhlens i Sthlm!
    Inte speciellt dyr heller!

http://www.thegedinstudio.se/

• Brynesjö2010

Jag gifte mig för en vecka sen och jag blev då sminkad och fick håret uppsatt på Salong Puder av Ulrica. Där har man även möjlighet att byta om osv så att man kan bege sig raka vägen mot fotografering eller vigseln! Kan varmt rekommendera henne!

• Wivvi

Jag gjorde hår och make-up på Salong Tid. En så mysig salong, riktigt lyxig miljö där man kan byta om, äta lunch osv. Jag är mycket nöjd med håruppsättningen och make-upen. Men det är ganska dyrt där, mellan 3 000 - 5 500 kr.

• Bride in the city
    Brynesjö2010 skrev 2010-09-11 23:38:35 följande:
    Jag gifte mig för en vecka sen och jag blev då sminkad och fick håret uppsatt på Salong Puder av Ulrica. Där har man även möjlighet att byta om osv så att man kan bege sig raka vägen mot fotografering eller vigseln! Kan varmt rekommendera henne!
    Kan rekommendera Ulrica jag med. Jag gjorde min makeup hos henne på bröllopsdagen (håret gjorde jag hos min ordinarie frissa). Det tog ca 45 minuter. priset minns jag inte riktigt och det bästa är att titta på hemsidan. Sök på Puder och Västmannangatan, salongen ligger bara en bit från Norra Bantorget.

För två veckor sen var jag tillbaka till Puder och blev både sminkad och fick håret uppsatt för att jag ville vara fin på min första bröllopsdag.   Jag blev väldigt  nöjd.  Jag kan rekommendera Puder.

• sarahkka76

Jag gifte mig i juli och fixade hår och smink på Envyme. Tjejen som tog hand om mig var jätte duktig, Lina heter hon. Du kan gå in på deras hemsida på www.envyme.se

De gör även på plats vilket jag valde att göra. Hur smidigt som helst.

• Liisa

Hej!

Min väninna anlitade en tjej som heter Madeleine Jansson.
    Hon var super seriös och väldigt duktig, proffsigt arbete dessutom!
    Ska jag gifta mig en gång så kommer jag absolut att anlita henne.
    Hennes hemsida: www.m-joy.se

Lycka till!

Mvh Lisa 

• sandra8080

Hej!

kan tipsa om en jätte duktig tjej med bra priser som sminkade mig på min förlovning . du kan nå henne på susy_982@hotmail.com

• ClaraH

Jag är endast ut efter hår och sedan hår och smink för min dotter. Men nu idag fick jag kontakt med en tjej som var ledig på vår dag. Så vi har börjat diskutera.

Svar på tråden Snälla ge mig tips på ställe i Stockholm för hår & smink!