• delfin78

    27/8 2011 då säger vi JA!....någon mer

    Hej!
    Nu är det mindre än 1år tills jag skrider in i kyrkan till min älskling och längtan är STOR!!
    Om det är fler som oxå har detta speciella datum kanske vi kan starta en tråd och fälja varandra med planeringen och stöttning :)

    Kramis på er alla

  • Svar på tråden 27/8 2011 då säger vi JA!....någon mer
  • Troligen

    delfin 78: Vad roligt. om du har mer tips så är dom välkommna. :)


    Jag vet vart jag ska beställa klänningen. Det blir ifrån sweetes.se då jag inte bor så långt ifrån så kan jag åka dit. :) Men jag väntar på att jag ska bli av med mammakilona efter senaste dottern på 1,5 månad. :)


     


    Min bukett får väl gå i vit och blå nyans, men mer har jag inte klurat ut. :) ska börja göra dop kort nu så då får jag öva mig innan det är dax för inbjudan till bröllopet. :P


     


    Vi kan inte boka kyrka och lokal fören nästa år då vi bor i en liten bygd. Hehe men grannen är det som har hand om bokningen för bygdegården så det blir ju inte svårt. hehe.

  • Therese142

    Hur går det för alla med det speciella datumet ? :)

    Själv har jag idag lyckats boka både fotograf och transport av gäster från kyrkan till festlokalen.. Dessutom har jag redan hunnit skapat vårt första inbjudningskort så nu vet jag hur det ska se ut.. :) bästa är mb bara sa wow när han såg det så det är ju toppen.. längtar tills jag börja kika på klänning.. :)

  • Fru Rambow

    Hejsan!
    Här är en till som gifter sig den 27/8 2011.
    Vi kommer ha ett Rockabilly bröllop....
    Planeringen är i full gång. Min klänning e redan inköpt,men måste hitta en svart tyllkjol till.

  • Ankie och Jocke

    Hejsan.

    Här är en till som förhoppningsvis ska gifta sig den 27/8-2011

    Har bokat kyrkan och lokalen samt planerat lite granna.

  • Mopsen

    Hej på er!


    Vi ska gifta oss den 27 augusti 2011 i Sthlm. Kapell och lokal är bokat.


    Vi var ute i god tid med bokandet så nu har vi tagit det lugnt ett bra tag. Tror vi kommer vänta med alla detaljer till efter årsskiftet eller så kommer det bli full planering från och med nu.

    När tror ni man måste boka transport för gästerna från kyrka till lokal?

  • Therese142

    Det börjar hända lite saker.. :) jag bockar av allt mer på listan och faktiskt fått med mig gubben på att det är bättre att boka nu, få ett pris och sätta upp det som faktiskt pris gentemot budgeterat så vet vi beloppet när det ska betalas samt att vi sprider ut kostnader på de saker som vi köper nu.. så till helgen blir det nog plundring av bröllopssparandet och inhandling av inbjudningskortsmaterial.. :) hur går det för er andra ?

    när det gäller transport av gäster från kyrka till lokal har vi redan bokat bussen. Sedan beror det på vad ni vill ha för slags transport, vi funderade på att hyra en spårvagn och då kan det vara bra att vara ute i god tid. Nu blev det 2000 kr billigare med buss och gästerna sitter i transporten 15 min så vi blev lite snåla där :)

  • Mopsen

    Vi skulle helst vilja ha en båt men det kostar skjortan och mer därtill så jag tror att vi kommer behöva en buss. Känns trist eftersom det är det sista jag vill men samtidigt så tar det inte mer än 15 min från kyrka till fest. Måste hitta på något roligt i bussen så att gästerna inte tycker att det är alltför trist.

    Hur ska ni andra göra med transport av gäster?

  • delfin78

    I lördags bestämde jag mig för att en underbar sömmerska ska sy upp min drömklänning :)  jag blev förånad av priset  trodde det skulle dra iväg många många
    tusenlappar men blev "bara" 4st *L*

    Har även hittat tyg till tärnklänningarna som min mamma ska sy

  • Mopsen

    Åh vad roligt! Hur ska den se ut? Har du designat den själv?

  • jazzie78

    Min blivande har en oldsmobil som vi ska bli körda i från kyrkan till festlokalen. Har har gjort jättemycket med bilen för några år sen ( nästan som ett skötebarn :o) ), och då tyckte vi att de vore kul om vi åkte i den.

    Hur har det gått med era klänningar? Jag har lite smått panik! Jag läser tråd efter tråd här på BT och om alla "mulliga" som har blivit illa bemötta.... jag själv är också mullig och det vill man ju inte höra när man är på jakt efter en klänning till en av de största dagarna i livet! Jag har dock varit i kontakt med Matildasklänningar och har sett en jättefin klänning där. De har en provbutik i Stockholm som man får komma till... hon hade dock inte så jättemånga klänningar i lager - men huvudsaken är att man får prova en liknande modell som man har som önskemål... hon var jättetrevlig och det var inga problem att man drog stl 44-46.
    Hon tar alla måtten och skickar iväg en beställning till Kina..sen kunde man även få beställa skor från henne med.... ivilken färg man vill!! *skrattar* - då blir det limegröna skor!!!! :o)

    Vi ska lämna in guld snart för att få min vigselring lite billigare... betalar i sådana fall "bara" för diamanterna.... :o)

    Annars har vi faktiskt inte gjort så mycket... borde jag ha panik för det?  :o)

Svar på tråden 27/8 2011 då säger vi JA!....någon mer