• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • water lily
    Agape skrev 2011-01-17 17:43:50 följande:
    water lily: glömde säga att min sambo är dock lite tvärtemot. han vill ju såklart gärna att det inte kostar så mycket men han vill helst inte behöva göra något själv utan tycker hellre man kan betala för det. Sen kommer jag med mina lite nyupptäckta bröllopsideer som kanske inte är så traditionella och han är inte så med på noterna alltid...

love story: jag känner när det gäller saker som foto, ringar osv så kan jag kosta på men tex personalkostnader, ja det är tråkiga pengar. Men personalen är ju samtidigt en del av helheten så det är väl ett nödvändigt måste...
    Ja precis. Vi är inte så pyssliga av oss och jag har nog lätt för att stressa upp mig inför allt som måste fixas om man ska göra det själva, dukning, dekorationer, partytält, musik, hur göra med maten osv. Därför var vi överens om att betala extra för att överlåta detta på en arrangör men jag tycker ju ändå att de tar ut enorma överpriser. Vi träffades under studenttiden och har gått på många fina baler tillsammans med våra vänner så det är klart att man drömt om ett "prinsessbröllop", men jag tror ändå inte att någon förväntar sig det eftersom att det bara är min sambo som jobbar, jag kommer precis vara färdigutbildad när vi gifter oss. Men oavsett så finns det ju många med bra inkomster som inte vill lägga stora pengar, det bestämmer man ju själva och gästerna blir väl glada att bli bjudna oavsett. Men så tänker man ju att man själv vill vara sådär fin med riktig klänning, uppsatt hår osv och det blir kanske för mycket om man är i en enklare lokal? Gaaah, jag blir galen!
  • Agape
    water lily skrev 2011-01-17 18:00:39 följande:
    Ja precis. Vi är inte så pyssliga av oss och jag har nog lätt för att stressa upp mig inför allt som måste fixas om man ska göra det själva, dukning, dekorationer, partytält, musik, hur göra med maten osv. Därför var vi överens om att betala extra för att överlåta detta på en arrangör men jag tycker ju ändå att de tar ut enorma överpriser. Vi träffades under studenttiden och har gått på många fina baler tillsammans med våra vänner så det är klart att man drömt om ett "prinsessbröllop", men jag tror ändå inte att någon förväntar sig det eftersom att det bara är min sambo som jobbar, jag kommer precis vara färdigutbildad när vi gifter oss. Men oavsett så finns det ju många med bra inkomster som inte vill lägga stora pengar, det bestämmer man ju själva och gästerna blir väl glada att bli bjudna oavsett. Men så tänker man ju att man själv vill vara sådär fin med riktig klänning, uppsatt hår osv och det blir kanske för mycket om man är i en enklare lokal? Gaaah, jag blir galen!
    Haha känner igen mig, vi har rent ekonomiskt möjligheter till ett större bröllop men känner att det är inte vad vi prioriterar. Det finns så mycket annat att lägga pengarna på, resor, boende, vardagslyx mm. Men jag förstår verkligen att folk kan lägga ut massor för det drar verkligen lätt iväg och här i sthlm så kostar ju allt extremt mycket tycker jag. Med "åren" så har jag gått från prinsessbröllopsdrömmar till att jag skulle kunna resa utomlands bara vi och gifta oss Samtidigt så är jag rädd att jag ska ångra mig om jag inte lever ut prinsessdrömmen, suck blir ju knäpp snart!
  • weddingdreams

Halloj, Nu har vi varit och tittat på sörstad herrgård. Först hade jag nog tänkt mig lite annorlunda men när jag tänkt på det blev det nog perfekt. jag sa tidigare att jag tyckte hon lät kort i telefonen... Deras 11 månaders bebis hade örininflamation och det hade precis spruckit när jag ringde. Förstår att hon var stressad då. Dom var toppen gulliga nu ikväll.

Det kostar ca 600 kr/person och då ingår, Lokalen (En stor sal dukat med honörsbord, Två sällskapsrum, En danssal (38 kvadrat, tyckte först att det var litet men kom på sen att dom gamla kan ju inte sitta hög musik hela kvällen....) och då kan dom sitta i sällskapsrummet och sista rummet med bar.. Alltså rummen är väldigt öppna så det är rum som går in i varandra så det är inte en massa väggar som ramar av.
    En tre rättersmiddag, personal till servering och bar, blommor på bordet samt alla dukar, servetter och porslin.

Så egentligen ingår allt utan dryck, snittar och tårta. Och det blir ca 45 000 kr.

Sedan har vi häst och vagn på 2000 kr, Buss till gäster 1500 kr, Kläder, make up och hår till mig och kalle 10 -15 000  kr. Näbb och tärnor  ca 2000 kr. Blommor till kyrka och buketter 2000 kr.

Nu funderar jag på band eller bara vår data med playlist... hur ska ni ha det?

• weddingdreams

JO och dagen efter ska vi vara hemma hos oss.. Bor i hus med stor tomt så tänkte ställa upp party tält och be min svärmor och mamma som ska sova hos oss på bröllopsnatten att ha hand om brunchen. Tänkte att jag och kalle skulle bo på hotell på natten och vår dotter hemma...
    Låter det rimligt och bra allt?

• Agape
    weddingdreams skrev 2011-01-17 18:13:53 följande:
    Halloj, Nu har vi varit och tittat på sörstad herrgård. Först hade jag nog tänkt mig lite annorlunda men när jag tänkt på det blev det nog perfekt. jag sa tidigare att jag tyckte hon lät kort i telefonen... Deras 11 månaders bebis hade örininflamation och det hade precis spruckit när jag ringde. Förstår att hon var stressad då. Dom var toppen gulliga nu ikväll.

Det kostar ca 600 kr/person och då ingår, Lokalen (En stor sal dukat med honörsbord, Två sällskapsrum, En danssal (38 kvadrat, tyckte först att det var litet men kom på sen att dom gamla kan ju inte sitta hög musik hela kvällen....) och då kan dom sitta i sällskapsrummet och sista rummet med bar.. Alltså rummen är väldigt öppna så det är rum som går in i varandra så det är inte en massa väggar som ramar av.
    En tre rättersmiddag, personal till servering och bar, blommor på bordet samt alla dukar, servetter och porslin.

Så egentligen ingår allt utan dryck, snittar och tårta. Och det blir ca 45 000 kr.

Sedan har vi häst och vagn på 2000 kr, Buss till gäster 1500 kr, Kläder, make up och hår till mig och kalle 10 -15 000  kr. Näbb och tärnor  ca 2000 kr. Blommor till kyrka och buketter 2000 kr.

Det är ju betydligt mycket mer humana priser än tex hos water lily

Låter ju jätte skönt att de verka sköta allt och de är ju säkert vana med sådana tillställningar så det kan nog bli hur bra som helst. Och får man ta med egen dryck så har ni ju sparat massor där!
  • water lily

Det låter ju jättebra, blir lite avundsjuk för vi har inte hittat några ställen i det område där vi vill vara där det kostar ca 600 kr utan mer än det dubbla som jag skrev. För 600 kr per kuvert hade jag absolut tagit det.
  • water lily
    Agape skrev 2011-01-17 18:11:56 följande:
    Haha känner igen mig, vi har rent ekonomiskt möjligheter till ett större bröllop men känner att det är inte vad vi prioriterar. Det finns så mycket annat att lägga pengarna på, resor, boende, vardagslyx mm. Men jag förstår verkligen att folk kan lägga ut massor för det drar verkligen lätt iväg och här i sthlm så kostar ju allt extremt mycket tycker jag. Med "åren" så har jag gått från prinsessbröllopsdrömmar till att jag skulle kunna resa utomlands bara vi och gifta oss Samtidigt så är jag rädd att jag ska ångra mig om jag inte lever ut prinsessdrömmen, suck blir ju knäpp snart!
    Ja det är så svårt, jag skulle ju t ex vilja unna oss en riktig bröllopsresa. Det som gör att jag ännu mer överväger sommarhuset (men måste kolla så att det inte för trångt) är att jag som sagt ska planera in ett bröllop innan jag vet om jag får jobb. Vi måste absolut gifta oss nästa år för 2013 ska vi eventuellt flytta utomlands och jag vill gifta mig på sommaren så då blir det ju små tidsmarginaler. Det ger mig dock ångest att jag isåfall tar examen i juni, gifter mig i juli och börjar jobba i augusti (om jag får jobb), blir mycket på en gång om jag ska planera och göra mycket själv. Är ju dock ute i god tid så det kanske ändå går bra. Jag får försöka få med sambon på att kolla på huset igen och se om vi kan tänkas få plats. Gifta sig utomlands vill absolut inte min sambo.
  • cookieandkermit

Det där låter ju nästan perfekt ju :)  Vi kommer ha en kompis som dj. Hur han sen fixar musiken vet jag inteTungan ute

Water lily: jag skulle lätt ta sommarhuset, om det finns plats. Det kommer säkert bli jätte mysigt och bra. Och även om festen och maten är viktig så vill man ju inte lägga hela bugeten på det Tungan ute

Idag har jag fått mig en fin katalog från Lilly som jag ska sitta och titta i och dröma mig bort lite.
  • weddingdreams

Water lilly - om nu huset passar i storlek tycker jag absolut du ska köra på det. Tycker att ett bröllop ska vara personligt. Men ska verkligen kunnde se vem bröllopet är för ... Jag är en pysseltjej, drömt hela mitt liv om kyrkobröllop med den vita fina klänningen.. skulle vara lustigt om jag inte hade en enda sak som var egengjord...

Vi vill med på bröllopsresa men jag och kalle kommer åka en weekend utan barn och sedan en resa längre fram med barn...

Ja det är så mycket billigare när man får köpa alkohol... grejen här är att vi inte får ta betalt för den men vi hade ändå tänkt bjuda så det blir perfekt..

Åh, känns såå himla skönt i kroppen. Bit efter bit faller på plats...

Men nu har jagg köpt lite dukar (knoppa lakan), karaffer och tre choklad fontäner (fick inte ha saker som dom inte köpt på festen) som jag inte kan ha men kom på att allt kan jag faktiskt ha dagen efter på brunchen eller hur?

• Agape
    weddingdreams skrev 2011-01-17 19:00:14 följande:
    Water lilly - om nu huset passar i storlek tycker jag absolut du ska köra på det. Tycker att ett bröllop ska vara personligt. Men ska verkligen kunnde se vem bröllopet är för ... Jag är en pysseltjej, drömt hela mitt liv om kyrkobröllop med den vita fina klänningen.. skulle vara lustigt om jag inte hade en enda sak som var egengjord...

Vi vill med på bröllopsresa men jag och kalle kommer åka en weekend utan barn och sedan en resa längre fram med barn...

Ja det är så mycket billigare när man får köpa alkohol... grejen här är att vi inte får ta betalt för den men vi hade ändå tänkt bjuda så det blir perfekt..

Åh, känns såå himla skönt i kroppen. Bit efter bit faller på plats...

Men nu har jagg köpt lite dukar (knoppa lakan), karaffer och tre choklad fontäner (fick inte ha saker som dom inte köpt på festen) som jag inte kan ha men kom på att allt kan jag faktiskt ha dagen efter på brunchen eller hur?
    Låter ju jätte bra med alkoholen och det du redan köpt passar ju bra till brunchen. Förstår att det känns skönt när de större bitarna är på plats!

När det gäller bröllopsresa så tänkte vi också att vi skulle åka iväg på en weekend själva och sedan en familjeresa. Är ju svårt att åka iväg länge när man har småbarn (och det vill man ju inte heller..).
Svar på tråden forts "Bröllop 2012"