• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • water lily
    weddingdreams skrev 2011-01-17 20:07:38 följande:
    Water lilly - Hoppas du inte tog fel och trodde jag  mena att jag var en herrgårdsdam och du inte... det var inte så.. menade bara att det kan vara jätte mysigt och perfekt att vara i ert hus mer positivt än negativt...

Jag läste någonstans om några som gifte sig nära vattnet... När det var dags för bröllopsvalsen fick gästerna gå en gång med upptända maschaller ner till havet. I mitten av vägen delades champange ut... Väl framme var en cirkel med maschaller tända och där inne dansa bröllopsparet sin vals.. Tyckte det lät jätte romantiskt.. Om det inte är en lång bit att gå... Men man ska alltid ha en back up plan. Ska aldrig lite på vädret när man än gifter sig.

Varnar man bara dom som bor runt om så tror jag inte det blir några problem... bröllop brukar inte hålla på till fem på morgen.. tycker oftast att det slutar vid tolv ett som senast... Vårat kommer sluta ett då en buss kör gästerna till hotell eller in till linköping.

Kollade in sidan och jag tycker det var jätte mysigt och man kan göra det ännu mysigare utan att det ska kosta en massa. Man kunde ju hyra in catering och så så slipper du göra saker själv... kalle var en riktigt glädjedödare men efter att ha sett lokalen (vilket jag inte tyckte var flottare än den här lokalen) idag så är han skit på nu. Men det mesta håller jag för mig själv så slipper vi skiljas innan vi har gift oss. han säger att jag får sköta allt så då får han väl stå för det...

Kolla gärna Sörsta Herrgård www.sorstad.se/...

Annars få ni komma till Linköping och ha era bröllop...;)

Förlåt jag skiver hela tiden bibellånga inlägg...
    Nej egentligen inte du verkar så snäll så, bara det att  jag är väl en av dem som drömt om att ha det på ett visst sätt, men så är man ändå lite för "snål" för att lägga så mycket pengar och så blir man besviken. Vet ju att vi inte borde lägga hur mycket som helst eftersom jag slutar skolan en månad före mitt bröllop och tänk om man inte får jobb direkt, då känns det kanske surt att man lagt så mycket pengar på sitt bröllop. Men jag vill verkligen gifta mig nästa år för året efter ska vi kanske flytta utomlands och då blir det så krångligt att arrangera bröllop. Om vi tar en billigare lokal kommer vi köra catering men kanske inte på efterrätten. jag gillar egentligen den lokalen i länken förutom möblerna. Jag får se hur vi gör. Det där med marschallerna lät superromantiskt :)
  • weddingdreams

Water Lilly - jag vet det är så jobbigt när man har en bild och så funkar det inte. Nej man kan inte ta allt man har bara för en dag hur gärna man än vill.. Men du ska se bara det lägger sig lite så kommer du på en massa som gör lokalen till ett slott... Du skulle kunna knyta lakan som Lina Lottan gjort på sina stolar. Kolla det är jätte snygg jag har beskrivningen om du vill ha..

Dolly P - Ja det har vi.. Har hon också börjat på dagis eller dagmamma.. Alice gjorde det idag... Gud vad snabbt tiden går.

Har suttit och tittat på ebay på korta klänningar. Tror jag kommer köpa min klänning i en butik här hur sugan man än blir att köpa på ebay där dom typ är gratis. Men svårt om man går ner eller upp i vikt...
    Men ajg skulle vilja ha en vit snygg cocktail lite utöver det vanliga på kvällen när man ska dansa.. Finns ju billiga på internet... Någon mer som ska göra så? Byta om eller köpa klänning på internet?

• water lily
    Agape skrev 2011-01-17 20:14:30 följande:
    Åh pyssel människan i mig vaknar till liv! Åh ser ljusnät ovanför meschtyg i taket, bort med det där gräsliga kina grejorna och de torkade sakerna kring väggarna(?!) och massor av små ljuskällor och ev lyktor osv. Tror också man kan få lokalen jätte fin men det krävs ju lite jobb innan och det är ju frågan om man vill/hinner det.Men samtidigt så har ni ju en hel vecka på er... Stolarna var ju inte så snygga men ni kanske kan hyra snyggare stolar av en firma el dra ett överdrag (men det är nog mycket jobb..)
    Va kul, tack för dina tips! Jag får isåfall försöka ta med mig någon pysselintresserad kompis som kan se potientialen. Kanske trots allt blir roligare att dekorera som man själv vill. Vi har inte bestämt färgtema än men man kan ju säkert anpassa efter det så att det blir fint.
  • Dolly P
    weddingdreams skrev 2011-01-17 20:40:43 följande:
    Water Lilly - jag vet det är så jobbigt när man har en bild och så funkar det inte. Nej man kan inte ta allt man har bara för en dag hur gärna man än vill.. Men du ska se bara det lägger sig lite så kommer du på en massa som gör lokalen till ett slott... Du skulle kunna knyta lakan som Lina Lottan gjort på sina stolar. Kolla det är jätte snygg jag har beskrivningen om du vill ha..

Dolly P - Ja det har vi.. Har hon också börjat på dagis eller dagmamma.. Alice gjorde det idag... Gud vad snabbt tiden går.

Har suttit och tittat på ebay på korta klänningar. Tror jag kommer köpa min klänning i en butik här hur sugan man än blir att köpa på ebay där dom typ är gratis. Men svårt om man går ner eller upp i vikt...
    Men ajg skulle vilja ha en vit snygg cocktail lite utöver det vanliga på kvällen när man ska dansa.. Finns ju billiga på internet... Någon mer som ska göra så? Byta om eller köpa klänning på internet?
    Hon började på dagis 1 September. Hon älskar verkligen att vara på dagis, vilket känns jätte bra. Då vet man att hon har det bra när man lämnar henne där.  Men fy vad vi har varit mkt sjuka sen hon började på dagis.
  • water lily
    weddingdreams skrev 2011-01-17 20:10:16 följande:
    Vi har en dotter, Alice som fyller 2 i sep. Alltså en 09:a

Sitter och undrar hur gamla är. Nej man får ju inte fråga en kvinna om ålder men vill man svara så kan man ju göra det..;)

Jag är född 84 alltså 27 år nyss fyllda...
    Jag är också född -84 och min sambo -85, en yngre man hehe :). Vi har inga barn ännu, kanske 1-2 år efter bröllopet. Det är för övrigt bara ett par i vår krets som är gifta och de är också de enda som har barn, så vi blir nästan först med att gifta oss om ingen mer slinker in, vem vet.
  • cookieandkermit

Lily, jag måste säga att de första bilderna som fanns på "lokaler till uthyrning" såg helt underbara ut. Med lite tyg i taket (skulle dock behålla alla bjälkar mot golvet som de är) och möjligtvis något annat över stolarna så skulle det bli helt sagolikt med ljus och blommor och grejer. Vill nästan själv ha det Skrattande

Vi har inga barn än och vänta lär jag få göra.. måste bli klar med skolan först iaf. och det är ju 3 hela år kvar till dess. Dock har vi en hög av "bonus" barn som vi kallar dom. Det blir lite så när man har kompisar som skaffar barn. En av flickorna är dock bara "min", jag var med på förlossningen så har ett speciellt band med den sötnosen och den familjen nu :)
    Vi är 23 o 26 nu och jag kommer hinna fylla 25 innan bröllopet medans Bm fyller 2 helger efter bröllopet, så han kommer vara näästan 28 när vi gifter oss.

• weddingdreams

åh, blir galen.. Nu när allt kändes så bra med bröllop på sörsta så ringde jag min syster för att berätta...

Hon sa direkt att hon inte gillade den lokalen. Hon hade varit dä i somras... Rummen var trånga och det hade inte fått pltas att dansa. Maten hade inte varit god och man hade knappt fått stå utanför lokalen för att man inte skulle störa dom som bodde i huset brevid...

Åh, så vill jag inte att folk ska komma ihåg mitt bröllop.. Jaha då var vi tillbaka på ruta ett igen... Idag kom ialla fall alla servetter ... det är ju iaf kul...;)

• water lily
    weddingdreams skrev 2011-01-17 21:10:01 följande:

åh, blir galen.. Nu när allt kändes så bra med bröllop på sörsta så ringde jag min syster för att berätta...

Hon sa direkt att hon inte gillade den lokalen. Hon hade varit dä i somras... Rummen var trånga och det hade inte fått pltas att dansa. Maten hade inte varit god och man hade knappt fått stå utanför lokalen för att man inte skulle störa dom som bodde i huset brevid...

Åh, så vill jag inte att folk ska komma ihåg mitt bröllop.. Jaha då var vi tillbaka på ruta ett igen... Idag kom ialla fall alla servetter ... det är ju iaf kul...;)

Neeeeej, va jobbigt! Vilken tur på ett sätt ändå att din syster var ärlig, för det är ju hemskt om man inte kan roa sig ordentligt på sin stora dag. Hoppas ni hittar något annat snart.
    cookieandkermit skrev 2011-01-17 21:06:39 följande:
    Lily, jag måste säga att de första bilderna som fanns på "lokaler till uthyrning" såg helt underbara ut. Med lite tyg i taket (skulle dock behålla alla bjälkar mot golvet som de är) och möjligtvis något annat över stolarna så skulle det bli helt sagolikt med ljus och blommor och grejer. Vill nästan själv ha det Skrattande

Vi har inga barn än och vänta lär jag få göra.. måste bli klar med skolan först iaf. och det är ju 3 hela år kvar till dess. Dock har vi en hög av "bonus" barn som vi kallar dom. Det blir lite så när man har kompisar som skaffar barn. En av flickorna är dock bara "min", jag var med på förlossningen så har ett speciellt band med den sötnosen och den familjen nu :)
    Vi är 23 o 26 nu och jag kommer hinna fylla 25 innan bröllopet medans Bm fyller 2 helger efter bröllopet, så han kommer vara näästan 28 när vi gifter oss.
    Tack vad skönt att höra att så många tycker att det vara fint där trots allt, undrar bara om det inte blir svårt att spänna upp tyg i taket, men det finns säkert någon jag känner som kan sådant. Kanske lika bra om jag tar en lokal som kräver lite pyssel så att jag kan kompensera för att jag inte har några kids att fokusera på ännu :).
  • cookieandkermit
    water lily skrev 2011-01-17 21:24:22 följande:
    Neeeeej, va jobbigt! Vilken tur på ett sätt ändå att din syster var ärlig, för det är ju hemskt om man inte kan roa sig ordentligt på sin stora dag. Hoppas ni hittar något annat snart.
    cookieandkermit skrev 2011-01-17 21:06:39 följande:

Tack vad skönt att höra att så många tycker att det vara fint där trots allt, undrar bara om det inte blir svårt att spänna upp tyg i taket, men det finns säkert någon jag känner som kan sådant. Kanske lika bra om jag tar en lokal som kräver lite pyssel så att jag kan kompensera för att jag inte har några kids att fokusera på ännu :).
    Men du kan ju köpa sån där fiberväv eller vad det heter, som finns på typ plantagen. Det används egentligen till att täcka över blommor och dyl. Det väger inte så mycket och är billigt. det går kanske till och med att sätta upp men nålar eller så.. :) Det blir som ett skirt tyg och romatiskt (vad jag har sett på bilder)
  • sofi 88

Jag är född 88 och marcus 85, så vi kommer vara 23 och 26 när vi gifter oss eftersom båda fyller år på hösten. Vi har inga barn än. Är i samma situation som water lily att jag kommer bli klar med utbildningen maj/juni någon gång samma sommar som bröllopet. När jag fått jobb har vi väl tänkt skaffa barn men nu känner jag faktiskt att det gott kan få vänta några år till så man hinner jobba lite mer innan och fundera på vart man vill bo osv. Inga av våra vänner som är gifta utan alla väntar med spänning på att vi ska sätta ribban och bara två par som har barn.

Svar på tråden forts "Bröllop 2012"