• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • Chiara

Jag behöver HJÄLP hur får jag bort alla dåligt mående om vem eller vilka vi ska bjuda av mina vänner?
    Har en kompis som jag vart osams med i våras men som jag nu är sams med, vilket känns bra visst det ligger fortfarande lite kvar men inte allt... något som dock är lite ledsamt är att jag inte ens kan bjuda henne på vigsel då jag vet att det kommer vara folk som oponerar sig då det var  ett ganska stort bråk som var och det var ganska ugly  faktiskt dock var det andra som runt omkring förstorde upp det...

men hur som helst så träffade jag henne i affärn med hennes syster som jag också umgåtts med och jag kände att jag faktiskt skulle vilja att båda kom på vigseln och även på festen sen om de nu skulel vilja... men jag vet att två av mina bästa vänner skulle stanna hemma då av en massa skäl även om jag anser att vi är vuxna och måste kunna umgås....

så himla ledsen över att känna att jag ska rätta mig efter alla bråka och skit runt omkring.....
    Jag vill bara få ha min dag och kunan bjuda vem jag vill och när jag vill och träffa vem jag vill utan att få höra vad den människan gjort mot den och den och den mmmmmmmm.....
    är det så mycket begärt!?
    det är ju ändå min/våran dag!?

• JustMeAndMyLove

Vi planerar att gifta oss sensommaren 2012, tror jag skrev i den förra tråden om vad vi tänkt oss :)
    MEN nu har sambon börjat tjata om att skjuta på det ytterligare. Hon vill köpa hus först... *suck*

Vi hade planer på den här sommaren som var och har skjutit på det om och om igen pga lite oväntade ekonomiska kriser. Nu går vi förståss in i en ny då vi blev bestulna på alla våra värdesaker hemma i Sverige och jag fick lägga ut mängder med pengar på låsbyte, städning och reparationer av lägenheten.

Kanske skulle man bara skita i allt och ha ett bröllop med varmkorv och finkläder, typ skorta och finbyxor :/
    Känns lite hopplöst just nu att få ihop pengarna i tid.

• Chiara

USCH :/ stackare det är verkligen inte med er :( beklagar

• Lebendig
     Har ni valt den kyrka ni vill gifta er i? Isåfall är det bara att ta reda på vilken församling den tillhör och sedan ringa till pastorsexpeditionen (nästan alla församlingar i Svenska Kyrkan har bra hemsidor där massor av information finns, om ni inte hittar i telefonkatalogen) och be att få boka kyrkan! Klart! 
    1995 11 17 skrev 2011-01-05 17:49:50 följande:
    Jag ska oxå gifta mig 2012. Men till skildnad från många andra här på denna tråden så har vi redan bestämt datum. Det ska bli den 17 november. Och det är inte pga ekonomi som vi valt en datum så långt fram i tiden. Den officiella datumen vi blev tillsamman är den 17 november 1995 och vi vill ha samma datum genomgånde. Vi förlovade oss den 17 november 2010, alltså knappt två månader sedan. Och 2012 infaller den 17 november en lördag, därför valde vi den dagen.
    Bröllopet är hemligt än så länge och ingen kommer att vara med vid själva vigseln heller mer än våra 3 barn. Men fest kommer vi att ha. Vi har dock inte bestämt än om vi ska bjuda in till bröllopsfest eller om det ska verka vara en vanlig fest och dem sen får överraskningen att det är bröllop när dem kommer. Det kommer förmodligen bli att vi gifter oss på dagen och sedan har fest på kvällen. Har funderat lite på samma som någon annan skrev att vi håller oss undan och när alla gäster ha kommit serveras det bubbel och vi uppenbarar oss på något stiligt vis. Både jag och min blivande är "emot" traditioner så det kommer vi att unvika så mycket som möjligt. Tex inga tal är accepterade. Våra släktingar är oxå av det besvärligare släktet så därför har vi valt att hålla det hemligt. Dem hade nämligen hjälpt till med planering på alla tänkbara och otänkbara sätt och det vill absolut inte då vi vet att dem hade gått efter eget huvud och inte lyssnat på hur vi vill ha det. Vi vill nämligen göra något riktigt kul av det och ska ha tema. Vilket tema har vi inte riktigt bestämt men det lutar åt Hippie eller Orientaliskt.
    Jag är dessutom en riktigt hantverkstjej, är utbildad sömmerska och bagare/konditor och pysslar allt man kan tänkas så jag kommer själv att tillverka det mesta till bröllopet. Dock har sambon "förbjudit" mig att göra tårtan själv för han vet att jag har en tendens att ta på mig för mycket jobb. Och det är ju egentligen en sund tanke. Men jag har börjat förbereda alla kort som inbjudningskort, placerings, meny, programm, tackkort. Alla dekorationer ska jag oxå göra själv.
    Och en viktig sak i det hela är att det ska vara mycket färg i alla dekorationer och även min klänning. Kommer inte ha en vit klänning. Möjligtvis en vit med mycket färg. Eller så blir den kanske helt i färg. Det lutar åt rött som genomgående färg för hela bröllopet och guld. Vill ha fler färger i detaljer här och var men vilka det blir får vi se när vi bestämt om det blir Hippie eller Orintal. Det blir kanske en blandning av Hippie, Medeltid och oriental. Modell på klänningar och håruppsättningar ser faktiskt rätt lika ut i dem tre stilarna.
    Ja vi vet vilken kyrka det är. Det kluriga är ju att det är min barndomskyrka, gjort alla mina skolavslutningar där, blev döpt där. Den ligger på en liten ort och jag vill inte att det ska börja skvallras då man är rätt välkänd i trakten genom sitt efternamn... Jag vill att det ska vara en hemlighet! Men men, så är det att bo på landet.

Men då kommer min andra fråga, bokar man prästen själv också eller får man bara ta den som råkar jobba den dagen?
  • Lebendig
    Chiara skrev 2011-01-05 20:42:50 följande:
    Jag behöver HJÄLP hur får jag bort alla dåligt mående om vem eller vilka vi ska bjuda av mina vänner?
    Har en kompis som jag vart osams med i våras men som jag nu är sams med, vilket känns bra visst det ligger fortfarande lite kvar men inte allt... något som dock är lite ledsamt är att jag inte ens kan bjuda henne på vigsel då jag vet att det kommer vara folk som oponerar sig då det var  ett ganska stort bråk som var och det var ganska ugly  faktiskt dock var det andra som runt omkring förstorde upp det...

men hur som helst så träffade jag henne i affärn med hennes syster som jag också umgåtts med och jag kände att jag faktiskt skulle vilja att båda kom på vigseln och även på festen sen om de nu skulel vilja... men jag vet att två av mina bästa vänner skulle stanna hemma då av en massa skäl även om jag anser att vi är vuxna och måste kunna umgås....

så himla ledsen över att känna att jag ska rätta mig efter alla bråka och skit runt omkring.....
    Jag vill bara få ha min dag och kunan bjuda vem jag vill och när jag vill och träffa vem jag vill utan att få höra vad den människan gjort mot den och den och den mmmmmmmm.....
    Jag känner lite samma sak. Ibland blir jag bara så less på mig själv. Vore trevligt att kunna leva sitt eget liv och fatta beslut och kunna skita i om andra har åsikter om mina beslut. Men när det kommer till gästerna så har jag satt en rätt hård gräns annars skulle gästlistan lätt bli 200. Jag har tänkt vilka vill jag ha med mig från min sida och sedan skiter jag i vad de säger, det har jag bestämt mig för att jag ska göra. Jag träffar dem ändå inte så om de vill snakca skit sinsemellan får de väl göra det för till mig kommer de inte våga säga något.
  • Lebendig
    JustMeAndMyLove skrev 2011-01-05 20:49:44 följande:
    Vi planerar att gifta oss sensommaren 2012, tror jag skrev i den förra tråden om vad vi tänkt oss :)
    MEN nu har sambon börjat tjata om att skjuta på det ytterligare. Hon vill köpa hus först... *suck*

Vi hade planer på den här sommaren som var och har skjutit på det om och om igen pga lite oväntade ekonomiska kriser. Nu går vi förståss in i en ny då vi blev bestulna på alla våra värdesaker hemma i Sverige och jag fick lägga ut mängder med pengar på låsbyte, städning och reparationer av lägenheten.

Kanske skulle man bara skita i allt och ha ett bröllop med varmkorv och finkläder, typ skorta och finbyxor :/
    HUr stort bröllop planerar ni för?
  • Agape
    sofi 88 skrev 2011-01-05 13:40:51 följande:

Känner med att det varit lite svårt för mig att ringa runt men efter att ha haft ett jobb som inefattade mycket telefonkontakt med ett kontor i danmark tycker man allt annat är a piece of cake Glad Jag pluggar med, till byggingenjör, men vi har härligt jullov 20 december till 17 januari. Väldigt välkommet måste jag säga. Vår lokal är "preliminärbokad" men han hade inte någon kalender som sträcker sig så långt fram, haha, så jag får väl ringa nästa år igen och dubbelkolla. Vår lokal tar typ 80 sittande gäster, det är en hembygdsgård med gräsplan framför så förhoppningsvis är det fint väder så kan man ha välkomstskålen ute. Sen finns det även ett loft som man kan dansa på tror jag så kan man duka i salen på markplan. Kostar 1000 kr vilket är ett pangpris känner jag.

Oj vad långt lov, här startar vi igen på mån och tenta den veckan

Men jisses ja vilket bra pris! Själv tycker jag mest att man fått priser som innefattar ytterligare en nolla till.....
  • Agape
    Jag ska oxå gifta mig 2012. Men till skildnad från många andra här på denna tråden så har vi redan bestämt datum. Det ska bli den 17 november. Och det är inte pga ekonomi som vi valt en datum så långt fram i tiden. Den officiella datumen vi blev tillsamman är den 17 november 1995 och vi vill ha samma datum genomgånde. Vi förlovade oss den 17 november 2010, alltså knappt två månader sedan. Och 2012 infaller den 17 november en lördag, därför valde vi den dagen.
    Bröllopet är hemligt än så länge och ingen kommer att vara med vid själva vigseln heller mer än våra 3 barn. Men fest kommer vi att ha. Vi har dock inte bestämt än om vi ska bjuda in till bröllopsfest eller om det ska verka vara en vanlig fest och dem sen får överraskningen att det är bröllop när dem kommer. Det kommer förmodligen bli att vi gifter oss på dagen och sedan har fest på kvällen. Har funderat lite på samma som någon annan skrev att vi håller oss undan och när alla gäster ha kommit serveras det bubbel och vi uppenbarar oss på något stiligt vis. Både jag och min blivande är "emot" traditioner så det kommer vi att unvika så mycket som möjligt. Tex inga tal är accepterade. Våra släktingar är oxå av det besvärligare släktet så därför har vi valt att hålla det hemligt. Dem hade nämligen hjälpt till med planering på alla tänkbara och otänkbara sätt och det vill absolut inte då vi vet att dem hade gått efter eget huvud och inte lyssnat på hur vi vill ha det. Vi vill nämligen göra något riktigt kul av det och ska ha tema. Vilket tema har vi inte riktigt bestämt men det lutar åt Hippie eller Orientaliskt.
    Jag är dessutom en riktigt hantverkstjej, är utbildad sömmerska och bagare/konditor och pysslar allt man kan tänkas så jag kommer själv att tillverka det mesta till bröllopet. Dock har sambon "förbjudit" mig att göra tårtan själv för han vet att jag har en tendens att ta på mig för mycket jobb. Och det är ju egentligen en sund tanke. Men jag har börjat förbereda alla kort som inbjudningskort, placerings, meny, programm, tackkort. Alla dekorationer ska jag oxå göra själv.
    Och en viktig sak i det hela är att det ska vara mycket färg i alla dekorationer och även min klänning. Kommer inte ha en vit klänning. Möjligtvis en vit med mycket färg. Eller så blir den kanske helt i färg. Det lutar åt rött som genomgående färg för hela bröllopet och guld. Vill ha fler färger i detaljer här och var men vilka det blir får vi se när vi bestämt om det blir Hippie eller Orintal. Det blir kanske en blandning av Hippie, Medeltid och oriental. Modell på klänningar och håruppsättningar ser faktiskt rätt lika ut i dem tre stilarna.
    Vad roligt, jag skulle nog köra på ett medeltidbröllop, gillar deras fina kläder Tungan ute Här har jag också fått uppmaningar av sambon att inte tänka för mycket "det där kan man ju göra själv..."
    cookieandkermit skrev 2011-01-05 18:30:00 följande:
    Ja, jag var pirrig i kroppen i flera timmar! Stackars hon som håller i planeringen i den försammling vi ska gifta oss... Bara för att vi är ute i så god tid, hon skulle ringa och beställa en kalender för 2012 så att vi inte blir bort glömda.Flört Och så sa hon att vi va de första som ringde i år, och så ville vi inte ens gifta oss i år, utan nästa år.. ojoj.. men tror att det var bra endå, det är 4 kyrkor i försammlingen, 2 präster vara av bara 1 jobbar under sommaren som vi förstod det...  Nu ska vi bara lyckas hålla datumet hemligt till i sommar.. då ska alla få save-the-date kort, för vi gifter oss helgen innan midsommar, så det kan ju vara så att folk kan planera in semestrar och så då, om vi har otur.. Vi har bestämt att vi ska beställa "färdiga" save-the-date kort, för just nu känner jag att skolan måste komma först och att sitta och pyssla fram 25+ kort tar en liten stund...
    Oh, det låter ju jätte roligt och lite annorlunda:) och jag tror att jag håller med din BM, ta inte på dig förmycket. Det ska vara kul och "lättsamt" att planera bröllop och inte ett jobb, om man nu kan säga så. Glad
    Roligt med kyrka! Känner också lite så att det är skönt att slipa tidsstressen att fixa själv när man redan har så mycket annat att hinna med...
    Chiara skrev 2011-01-05 20:42:50 följande:

Kan du inte göra en lista där alla som står med den känns som självklara och så skriver du ned dem som det känns lite dubbelt med och sålåter du det vara ett tag så får du tid att känna efter i lugn och ro. Tror att man kör fast lite när man liksom fastnar i ett moment. Hade själv ångest över gästlistan tidigare men efter ett tag så tog jag ett beslut att inte bjuda med alla "måsten" men som jag eg inte kände med hjärtat att jag ville ha med... Låter kanske lite hårt men är det en dag att vara lite egoistisk så är det väl denna
    JustMeAndMyLove skrev 2011-01-05 20:49:44 följande:

Åka utomlands och gifta er?! Vi var inne på det spåret tidigare och har lite svårt att släppa den tanken men vi får väl göra det när vi förnyar våra löften någongång

Jag har börjat titta runt på ringar och blir GALEN snart!!! Att det ska vara sååå svårt att bestämma sig trodde jag aldrig!
  • cookieandkermit
    Chiara skrev 2011-01-05 20:34:34 följande:
    Tjejer tänkte uppdatera listan i helgen någon som vill lägga till nå mer än
    Wedding2012 med färg
    Weddingdreams färger
    DollyP inkommen med datum
    1995 11 17 med datum och preml. fäger

Nån jag har missat???
    lite hjälp en snygg lista på ändringarna...
    Ändrar du mina färger till rött och vitt??Skrattande och vi kommer gifta oss i Gnesta Kommun,men festen hålls i södertälje.
    Lebendig skrev 2011-01-05 21:17:48 följande:
    Ja vi vet vilken kyrka det är. Det kluriga är ju att det är min barndomskyrka, gjort alla mina skolavslutningar där, blev döpt där. Den ligger på en liten ort och jag vill inte att det ska börja skvallras då man är rätt välkänd i trakten genom sitt efternamn... Jag vill att det ska vara en hemlighet! Men men, så är det att bo på landet.

Men då kommer min andra fråga, bokar man prästen själv också eller får man bara ta den som råkar jobba den dagen?
    Meen, hur ska alla andra få reda på att ni bokat kyrkan?? Det har väl inte dom rätt att säga till någon..
    och vad det gäller präst så får man den som jobbar i kyrkan, om man inte hittar en "egen" men jag vet inte om alla kyrkor går med på att en annan präst än den som jobbar i den specifika kyrkan viger. Det är ju bara att frågaGlad
    Agape skrev 2011-01-05 21:29:37 följande:
    Oj vad långt lov, här startar vi igen på mån och tenta den veckan

Men jisses ja vilket bra pris! Själv tycker jag mest att man fått priser som innefattar ytterligare en nolla till.....
    Jag kommer få påsklov.. ibland är det bra att plugga till lärare och ha praktiken över påsken.. om nu inte någon av våra lärare lägger in en lektion den veckan.. då blir jag nog lite irriterad, men bara lite..

Åh, jag är så glad nu när kyrkan är bokadGlad sitter och ser på 27 dresses och funderar på vad jag INTE ska välja för klänning till min tärna.. Tungan ute
  • Agape
    cookieandkermit skrev 2011-01-05 21:45:44 följande:
    Jag kommer få påsklov.. ibland är det bra att plugga till lärare och ha praktiken över påsken.. om nu inte någon av våra lärare lägger in en lektion den veckan.. då blir jag nog lite irriterad, men bara lite..

Åh, jag är så glad nu när kyrkan är bokadGlad sitter och ser på 27 dresses och funderar på vad jag INTE ska välja för klänning till min tärna.. Tungan ute
    Åh vad skönt, vi har i princip aldrig några lov

Jag tittade bröllops duellen tror jag den heter ("Brides war") och mös av klänningar osv. Sambon däremot blev lite avskräkt av deras bröllop Obestämd
Svar på tråden forts "Bröllop 2012"