• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • cookieandkermit
    sofi 88 skrev 2011-01-05 13:40:51 följande:

Känner med att det varit lite svårt för mig att ringa runt men efter att ha haft ett jobb som inefattade mycket telefonkontakt med ett kontor i danmark tycker man allt annat är a piece of cake Glad Jag pluggar med, till byggingenjör, men vi har härligt jullov 20 december till 17 januari. Väldigt välkommet måste jag säga. Vår lokal är "preliminärbokad" men han hade inte någon kalender som sträcker sig så långt fram, haha, så jag får väl ringa nästa år igen och dubbelkolla. Vår lokal tar typ 80 sittande gäster, det är en hembygdsgård med gräsplan framför så förhoppningsvis är det fint väder så kan man ha välkomstskålen ute. Sen finns det även ett loft som man kan dansa på tror jag så kan man duka i salen på markplan. Kostar 1000 kr vilket är ett pangpris känner jag.

Åh va härligt att faktiskt kunna känna att du har lov, jag har behövt plugga hela julen... *suck* har sista lektionen på onsdag nästa vecka och sen 5 dagar på mig att "tänka om" för den 17 börjar nästa termin.

Hm, hembygdsgårdar ska jag kolla up.. det kanske finns här i närheten..
  • sofi 88
    cookieandkermit skrev 2011-01-05 13:43:39 följande:
    Åh va härligt att faktiskt kunna känna att du har lov, jag har behövt plugga hela julen... *suck* har sista lektionen på onsdag nästa vecka och sen 5 dagar på mig att "tänka om" för den 17 börjar nästa termin.

Hm, hembygdsgårdar ska jag kolla up.. det kanske finns här i närheten..
    Ja, det är underbart. M2b har dessutom varit hemma i jkpg hela julen fram tills nu och åker först tillbaka till sthlm på söndag. Han jobbar i och för sig måndag till onsdag denna veckan men då hemifrån/en stad här i närheten så det har varit dubbelt lyx.
    Ja, hembygdsgårdar brukar vara ganska bra storlek på har jag fått för mig. Denna är ganska mörk men jag har bara vart där en gång i mars och det är ju ett helt annat ljus i juli, om man dessutom kan pynta väggarna eller taket med lite luftigt vitt tyg så blir det nog ljust och fint. Plus att det är en stor dubbeldörr där man kan få mycket fint ljus.
  • Lebendig
    Å kan du inte ta ett foto och lägga upp så man får se! Funderar på att beställa därifrån men vet ej hur de ser ut... Gärna närbild på materialet!
    Jag ska göra mitt bästa. Men jag och min sambo är väldigt nöjda, speciellt med materialet.
  • 1995 11 17

Jag ska oxå gifta mig 2012. Men till skildnad från många andra här på denna tråden så har vi redan bestämt datum. Det ska bli den 17 november. Och det är inte pga ekonomi som vi valt en datum så långt fram i tiden. Den officiella datumen vi blev tillsamman är den 17 november 1995 och vi vill ha samma datum genomgånde. Vi förlovade oss den 17 november 2010, alltså knappt två månader sedan. Och 2012 infaller den 17 november en lördag, därför valde vi den dagen.
    Bröllopet är hemligt än så länge och ingen kommer att vara med vid själva vigseln heller mer än våra 3 barn. Men fest kommer vi att ha. Vi har dock inte bestämt än om vi ska bjuda in till bröllopsfest eller om det ska verka vara en vanlig fest och dem sen får överraskningen att det är bröllop när dem kommer. Det kommer förmodligen bli att vi gifter oss på dagen och sedan har fest på kvällen. Har funderat lite på samma som någon annan skrev att vi håller oss undan och när alla gäster ha kommit serveras det bubbel och vi uppenbarar oss på något stiligt vis. Både jag och min blivande är "emot" traditioner så det kommer vi att unvika så mycket som möjligt. Tex inga tal är accepterade. Våra släktingar är oxå av det besvärligare släktet så därför har vi valt att hålla det hemligt. Dem hade nämligen hjälpt till med planering på alla tänkbara och otänkbara sätt och det vill absolut inte då vi vet att dem hade gått efter eget huvud och inte lyssnat på hur vi vill ha det. Vi vill nämligen göra något riktigt kul av det och ska ha tema. Vilket tema har vi inte riktigt bestämt men det lutar åt Hippie eller Orientaliskt.
    Jag är dessutom en riktigt hantverkstjej, är utbildad sömmerska och bagare/konditor och pysslar allt man kan tänkas så jag kommer själv att tillverka det mesta till bröllopet. Dock har sambon "förbjudit" mig att göra tårtan själv för han vet att jag har en tendens att ta på mig för mycket jobb. Och det är ju egentligen en sund tanke. Men jag har börjat förbereda alla kort som inbjudningskort, placerings, meny, programm, tackkort. Alla dekorationer ska jag oxå göra själv.
    Och en viktig sak i det hela är att det ska vara mycket färg i alla dekorationer och även min klänning. Kommer inte ha en vit klänning. Möjligtvis en vit med mycket färg. Eller så blir den kanske helt i färg. Det lutar åt rött som genomgående färg för hela bröllopet och guld. Vill ha fler färger i detaljer här och var men vilka det blir får vi se när vi bestämt om det blir Hippie eller Orintal. Det blir kanske en blandning av Hippie, Medeltid och oriental. Modell på klänningar och håruppsättningar ser faktiskt rätt lika ut i dem tre stilarna.

• Syrinx

Grattis till Hernameispekka och Cookieandkermit, vad kul att ni bokat kyrka nu! Visst känns det alldeles pirrigt och på "riktigt" ännu mer

Lebendig skrev 2011-01-04 23:05:02 följande:
    Sedan undrar jag, hur gör man egentligen för att boka kyrka?
     Har ni valt den kyrka ni vill gifta er i? Isåfall är det bara att ta reda på vilken församling den tillhör och sedan ringa till pastorsexpeditionen (nästan alla församlingar i Svenska Kyrkan har bra hemsidor där massor av information finns, om ni inte hittar i telefonkatalogen) och be att få boka kyrkan! Klart! 
    1995 11 17 skrev 2011-01-05 17:49:50 följande:
    Jag ska oxå gifta mig 2012. Men till skildnad från många andra här på denna tråden så har vi redan bestämt datum. Det ska bli den 17 november. Och det är inte pga ekonomi som vi valt en datum så långt fram i tiden. Den officiella datumen vi blev tillsamman är den 17 november 1995 och vi vill ha samma datum genomgånde. Vi förlovade oss den 17 november 2010, alltså knappt två månader sedan. Och 2012 infaller den 17 november en lördag, därför valde vi den dagen.
    Bröllopet är hemligt än så länge och ingen kommer att vara med vid själva vigseln heller mer än våra 3 barn. Men fest kommer vi att ha. Vi har dock inte bestämt än om vi ska bjuda in till bröllopsfest eller om det ska verka vara en vanlig fest och dem sen får överraskningen att det är bröllop när dem kommer. Det kommer förmodligen bli att vi gifter oss på dagen och sedan har fest på kvällen. Har funderat lite på samma som någon annan skrev att vi håller oss undan och när alla gäster ha kommit serveras det bubbel och vi uppenbarar oss på något stiligt vis. Både jag och min blivande är "emot" traditioner så det kommer vi att unvika så mycket som möjligt. Tex inga tal är accepterade. Våra släktingar är oxå av det besvärligare släktet så därför har vi valt att hålla det hemligt. Dem hade nämligen hjälpt till med planering på alla tänkbara och otänkbara sätt och det vill absolut inte då vi vet att dem hade gått efter eget huvud och inte lyssnat på hur vi vill ha det. Vi vill nämligen göra något riktigt kul av det och ska ha tema. Vilket tema har vi inte riktigt bestämt men det lutar åt Hippie eller Orientaliskt.
    Jag är dessutom en riktigt hantverkstjej, är utbildad sömmerska och bagare/konditor och pysslar allt man kan tänkas så jag kommer själv att tillverka det mesta till bröllopet. Dock har sambon "förbjudit" mig att göra tårtan själv för han vet att jag har en tendens att ta på mig för mycket jobb. Och det är ju egentligen en sund tanke. Men jag har börjat förbereda alla kort som inbjudningskort, placerings, meny, programm, tackkort. Alla dekorationer ska jag oxå göra själv.
    Och en viktig sak i det hela är att det ska vara mycket färg i alla dekorationer och även min klänning. Kommer inte ha en vit klänning. Möjligtvis en vit med mycket färg. Eller så blir den kanske helt i färg. Det lutar åt rött som genomgående färg för hela bröllopet och guld. Vill ha fler färger i detaljer här och var men vilka det blir får vi se när vi bestämt om det blir Hippie eller Orintal. Det blir kanske en blandning av Hippie, Medeltid och oriental. Modell på klänningar och håruppsättningar ser faktiskt rätt lika ut i dem tre stilarna.
    Välkommen hit Spännande det låter med ert hippie-/orientalbröllop, det kan nog bli jättevackert!
    Vi skulle kanske se om det går att lägga till våra datum och plats för vigsel i rubriken, för det är faktiskt många som har bestämt datum och bokat både kyrka och lokal härinne
  • Wedding2012
    Chiara skrev 2010-12-25 00:01:40 följande:
    vi kommer att ha varit förlovade i nästan 2 år när vi gifter oss
    vi kommer ha varit förlovade i 2 år och nån vecka eller så, vi förlovade oss 14/8 2009
  • Wedding2012
    BlackWIngedAngel skrev 2010-12-29 09:45:37 följande:
    Var det här menat som en översikt över de som hänger i den här tråden? Jag kanske bara är långsam, men jag förstod inte helt. För någon Wedding2010 har vi väl inte ex?
    ohjo en wedding2012 har vi =). blir dock av 2011 istället.

tema: rött, orange, gult
  • cookieandkermit
    Syrinx skrev 2011-01-05 18:12:10 följande:
    Grattis till Hernameispekka och Cookieandkermit, vad kul att ni bokat kyrka nu! Visst känns det alldeles pirrigt och på "riktigt" ännu mer
    Ja, jag var pirrig i kroppen i flera timmar! Stackars hon som håller i planeringen i den försammling vi ska gifta oss... Bara för att vi är ute i så god tid, hon skulle ringa och beställa en kalender för 2012 så att vi inte blir bort glömda.Flört Och så sa hon att vi va de första som ringde i år, och så ville vi inte ens gifta oss i år, utan nästa år.. ojoj.. men tror att det var bra endå, det är 4 kyrkor i försammlingen, 2 präster vara av bara 1 jobbar under sommaren som vi förstod det...  Nu ska vi bara lyckas hålla datumet hemligt till i sommar.. då ska alla få save-the-date kort, för vi gifter oss helgen innan midsommar, så det kan ju vara så att folk kan planera in semestrar och så då, om vi har otur.. Vi har bestämt att vi ska beställa "färdiga" save-the-date kort, för just nu känner jag att skolan måste komma först och att sitta och pyssla fram 25+ kort tar en liten stund...
    1995 11 17 skrev 2011-01-05 17:49:50 följande:
    Oh, det låter ju jätte roligt och lite annorlunda:) och jag tror att jag håller med din BM, ta inte på dig förmycket. Det ska vara kul och "lättsamt" att planera bröllop och inte ett jobb, om man nu kan säga så. Glad
  • sofi 88
    Wedding2012 skrev 2011-01-05 18:14:52 följande:
    vi kommer ha varit förlovade i 2 år och nån vecka eller så, vi förlovade oss 14/8 2009
    Vi kommer har varit förlovade i exakt två år. Min anledning till att vi väntar är att 7/7 är en lördag först 2012, min m2bs anledning till att vi väntar är att han vill att jag ska vara klar med min högskoleutbildning innan bröllopet. Glad
  • Chiara

Tjejer tänkte uppdatera listan i helgen någon som vill lägga till nå mer än
    Wedding2012 med färg
    Weddingdreams färger
    DollyP inkommen med datum
    1995 11 17 med datum och preml. fäger

Nån jag har missat???
    lite hjälp en snygg lista på ändringarna...

Svar på tråden forts "Bröllop 2012"