• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • sofi 88

Igår blev jag hippad :) 
    Blev en underbar dag med massor av överraskningar.
    Från klockan 8 till sen kväll så nu är jag helt utmattad. 
    Dagen började med lyxig frukost, sminkning av makeupartist, fotografering i studio, både med bara mig och med tjejgänget, fina bilder och även lite skämtbilder med mustachpinnar och arbetarbyxor (nyutbildad byggnadsingenjör).
    Sen fick jag grilla korv till alla och sen åkte vi till en herrgård där min moster bor, där fanns ett litet spa med bastu och en liten bassäng. Så där blev det lite slappande med fruktfat och gott med dricka.
    Middagen serverades i lusthuset på området och när vi var färdiga blev det dildoparty :D

Så det var en dag som sent ska glömmas och med mina närmsta 5 vänner som verkligen hade tänkt till och anpassat efter min personlighet.  

Nu är det mindre än 3 veckor kvar till bröllopet så nu är det bara att hålla ut i all stress och sen njuta av livet som äkta man och hustru <3 

• 2 0 1 2

Nu har vi äntligen varit på möte med tanten som äger "vårt ställe". Jag är så nöjd, alla mina önskemål (nästan!) gick igenom!

Vi får; jordgubbar till brudskålen, som hon häller upp och har klar tills vi anländer. Vid fint väder skålar vi ute i det gröna (stället ligger på landet) och vid sämre väder får vi hålla till i galleriet med "gamla stan"-känsla. En stunds mingel.

Förrätt klockan kvart över fem, två sorters lax och varsin liten paj.

Huvudrätt; Oxfilé med nypotatis och rödvinsås, sallad.

Efterrätt; Tårta med fläder- och blåbärsmak, med våra fjärilar på.

Vickning; olika sorters bröd som hon själv bakar, och olika sorters ost.

Fullservice; hon dukar bordet dagen innan med våra löpare och dekorationer samt ordnar bordsplaceringen. Hon och personalen serverar hela kvällen, och ser till att fylla på vin och öl. Städar gör de efteråt. För 38 gäster och oss, alltså 40 personer totalt.

Rum; en bod att krypa in i på natten (opretentiöst men en smidig lösning och riktigt mysigt!).

Allt detta får vi för 16 500 kronor!

Vi har dessutom turen att ha tyska vänner som köper fatöl, flaköl, vin och cider som vi får för inköpspris. Räknar med 4 000 kronor ungefär.

Jag är skitnöjd!

Hur går det för er?

Grattis cookieandkermit! Vill höra allt!

• cookieandkermit
    2 0 1 2 skrev 2012-06-19 13:07:25 följande

Grattis cookieandkermit! Vill höra allt!

Då klipper jag in allt jag skrev här om dagen :) Ville få upp en bild som min kompis tog, men det ville sig inte!

Idag, har vi varit gifta i hela 3 dagar och vi kan inte sluta kalla varanda för man och fru :) <3

Våran dag var blåsig och regnig men underbar.

Jag min tärna och en kompis sov på hotel mellan fredag och lördag medan mannen min och hans marshalk sov hemma hos oss. Jag vaknade vid 05.00 på lördagmorgon och kunde för mitt liv inte somna om. Förkyld som jag är så gjorde min täpta näsa det nästan omöjligt att koncentrera sig på annat än att det var jobbigt att använda näsan. Så jag låg kvar i sängen och spelade på mobilen, kollade facebook ock dyl till det att klockan ringde vid 06.30. Min tärna vaknade under tiden som jag var vaken och tyckte att jag var vaken för tidigt, när hon fått mitt svar att jag inte kunde somna om så vände hon på sig och somnade om. Jag berättade detta för henne lite senare på dagen och hon kommer inte ihåg att hon sagt detta! :)
    När tjejerna hade vaknat så hoppade de in i duschen och sen gick vi ner till frukostbuffén och åt i lugn och ro. det var jätte gott och vi fick en bra start på dagen.
    Vid ca 8 så började vi röra oss mot salongen där jag skulle fixa hår och smink. Det regnade inte just då, men det var väldigt mulet och blåsigt ute.
    Väl framme på salongen så la vi undan vår lunch i kylskåp och fixade lite grejer innan jag satte mig i stolen för att börja fixa mitt hår. Vår fotograf kom ett par minuter senare och då började det fotas. Mina underbara kompisar satt och samlade krafter en stund och sen började de ocså fixa sig. De hjälpe varandra och blev jätte fina.
    Efter att fotografen tagit bilder en stund så frälste hon mina kompisar med Instagram... det resulterade i att tjejerna lekte med detta resten av tiden vi var på salongen, det blev inte mycket prat med dom inte.. men det gjorde inte så mycket, hade det bra där i stolen i alla fall!
    Vi fick slänga i oss lite lunch strax innan 11, då hade min man (hihi) och hans marshalk hunnit vara där och lämna min och tärnans bukett, jätte fina rosbuketter med lite brudslöja och diamanter i, för att matcha mina smycken.
    Sen var det bara att hoppa i underkläder och klänning, på med slöja, smycken och skor, packa ihop alla grejer och bege sig ner i den ortoligt snygga bilen som mina föräldrar bokat åt oss. En -62a eller -65a (kommer inte ihåg och chaufören visste inte heller) Daimler limo. Så snygg och cool! Vi tröck oss in i bilden och åkte mot kyrkan. Vi skulle ta bilder innan vigseln och vi sa att vi skulle vara ute i kyrkan till 12.30 för att hinna ta bilder i lugn och ro innan alla skulle börja komma. Men så blev det självklart inte. Efter diverse förseningar så hade vi tillslut ca 40 min på oss att ta så många bilder vi bara kunde i regnet! Jag och manen gick all in och det finns nu fina märken i en massa olika färger på min klänning, mycket brunt, lite grönt och lite rött. Jag har kramat ett träd och nästan vrickat foten men bilderna kommer bli bra och det är helt klart värt det!
    Klockan började närma sig 14 och vi saknade fortfarande 4 gäster, min storebror med tjej och en tjejkompis med man. Tjejkompisen kom precis i tid, men min bror... han kom sent, de hade fastnat med bilen på en väldigt lerig väg. De kom efter det att vi gått in i kyrkan, men märkte inte av att de kom in. Var mest glad över att de inte var skadade och att de kom fram!
    När själva vigseln var klar, som gick fort tycker jag, gick vi ut och "sprang" runt till sidoingången för att kunna gå ut när alla gäster står utanför och väntar. Det hade slutat regna vid det laget och det var vi alla glada för. Det blev bubbelblåsande och många bilder och kramar! Sen kom en SMÄLL, mamma kommer och säger att hon måste prata med mig, då har min morbror med fru åkt mot vår festlokal och BJUDIT IN SIG SJÄLVA PÅ FESTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! måste jag säga att jag blev förbannad??? Jag sa att de är inte bjudna och de får inte vara där. Mamma fick fixa det innan jag kom till lokalen! Jag ville inte ha dom där! Det finns ju en anledning till att de inte var bjudna, men tydligen så struntatde dom i det. Efter att ha pratat med mamma idag så måste det ha varit min morbrors fru som hade med det att göra! detta gör att jag tycker sämre om henne än vad jag gjorde innan. Måste ju vara lite tacksam dock, de gav oss 2000kr till vår bröllopsresa i present. Så ett tackkort har de i sin framtid i alla fall!

Fram till den stunden hade jag bara gråtit en gång och det var när vi skulle lägga blommor på min mormor och morfars grav. Det är det enda som har varit jobbigt med bröllopet, när vi förlovade oss.. och det kommer nog fortsätta vara jobbigt under alla stora stunder i mitt liv! De har varit borta i 6 resp 8 år och jag saknar dom varje dag!
    Efter vigseln var över och alla hade åkt, efter att vi tagit lite flera bilder så hoppade jag och min man in i bilden och tog en låååång tur till vår festplats. Vi var ute och åkte i 1,5 timmar för att alla skulle hinna ta sig till lokalen. Väl framme så möttes vi av alla våra gäster och det blev mer bilder! Vi hade festen på en golfklubb, jätte fint var det, jag sprang nästan in och sa "nu ska jag vara en tråkig brud och gå på toa". Jag hade inte kissat på 6 timmar...
    Det blev välkomstskål och mingel i en timme innan vi satte oss till bords. Vårat toastmaster par var BÄST under middagen. De hade bra koll och allt flöt så himla bra! Är så glad att de ställde upp!!! :)
    Middagen var en grillbuffé och maten var super god! Alla åt och blev mätta. Under middagen hölls 6 tal och när mamma och pappa höll sitt gemensamma tal så brast det för mig igen. Många tror nog för att de höll ett så fint tal, men det handlade om min stora saknad, min enda önskan är att mina mor och farföräldrar hade kunnat vara där!

Sen åt vi tårta och jag dansade en massa! Många var lite tråkiga och dansade inte, men jag hade roligt!!!

Det går inte att beskriva hur nöjda vi är med vårt bröllop! Allt funkade så bra och alla var nöjda och mätta och hade roligt!!! <3

När vi kom till hotellet så blev det en dusch för att lyckas få ut alla tovor i mitt hår, det tog två fulla händer med shampo och en STOR klick med inpackning för att få ut allt och då behövde jag ta i med min borste medan jag hade inpackning i håret för att det skulle bli bra!
    Sen satte vi oss och tittade igenom vad vi fått av alla i bröllopspresenter. Vi hade önskat oss presentkort på Ticket så för att kunna åka på någon rolig bröllopsresa. Vi fick ihop en stor summa penagar, vi känner oss bortskämda son tusan! :) Det blir en lyxresa någonstans tror vi, all inklusive och sooool!

Nu kommer den 16 Juni vara vår speciella dag i all evighet! <3

• 2 0 1 2
    cookieandkermit skrev 2012-06-19 22:04:16 följande:

Då klipper jag in allt jag skrev här om dagen :) Ville få upp en bild som min kompis tog, men det ville sig inte!

Idag, har vi varit gifta i hela 3 dagar och vi kan inte sluta kalla varanda för man och fru :) <3

Våran dag var blåsig och regnig men underbar.

Jag min tärna och en kompis sov på hotel mellan fredag och lördag medan mannen min och hans marshalk sov hemma hos oss. Jag vaknade vid 05.00 på lördagmorgon och kunde för mitt liv inte somna om. Förkyld som jag är så gjorde min täpta näsa det nästan omöjligt att koncentrera sig på annat än att det var jobbigt att använda näsan. Så jag låg kvar i sängen och spelade på mobilen, kollade facebook ock dyl till det att klockan ringde vid 06.30. Min tärna vaknade under tiden som jag var vaken och tyckte att jag var vaken för tidigt, när hon fått mitt svar att jag inte kunde somna om så vände hon på sig och somnade om. Jag berättade detta för henne lite senare på dagen och hon kommer inte ihåg att hon sagt detta! :)
    När tjejerna hade vaknat så hoppade de in i duschen och sen gick vi ner till frukostbuffén och åt i lugn och ro. det var jätte gott och vi fick en bra start på dagen.
    Vid ca 8 så började vi röra oss mot salongen där jag skulle fixa hår och smink. Det regnade inte just då, men det var väldigt mulet och blåsigt ute.
    Väl framme på salongen så la vi undan vår lunch i kylskåp och fixade lite grejer innan jag satte mig i stolen för att börja fixa mitt hår. Vår fotograf kom ett par minuter senare och då började det fotas. Mina underbara kompisar satt och samlade krafter en stund och sen började de ocså fixa sig. De hjälpe varandra och blev jätte fina.
    Efter att fotografen tagit bilder en stund så frälste hon mina kompisar med Instagram... det resulterade i att tjejerna lekte med detta resten av tiden vi var på salongen, det blev inte mycket prat med dom inte.. men det gjorde inte så mycket, hade det bra där i stolen i alla fall!
    Vi fick slänga i oss lite lunch strax innan 11, då hade min man (hihi) och hans marshalk hunnit vara där och lämna min och tärnans bukett, jätte fina rosbuketter med lite brudslöja och diamanter i, för att matcha mina smycken.
    Sen var det bara att hoppa i underkläder och klänning, på med slöja, smycken och skor, packa ihop alla grejer och bege sig ner i den ortoligt snygga bilen som mina föräldrar bokat åt oss. En -62a eller -65a (kommer inte ihåg och chaufören visste inte heller) Daimler limo. Så snygg och cool! Vi tröck oss in i bilden och åkte mot kyrkan. Vi skulle ta bilder innan vigseln och vi sa att vi skulle vara ute i kyrkan till 12.30 för att hinna ta bilder i lugn och ro innan alla skulle börja komma. Men så blev det självklart inte. Efter diverse förseningar så hade vi tillslut ca 40 min på oss att ta så många bilder vi bara kunde i regnet! Jag och manen gick all in och det finns nu fina märken i en massa olika färger på min klänning, mycket brunt, lite grönt och lite rött. Jag har kramat ett träd och nästan vrickat foten men bilderna kommer bli bra och det är helt klart värt det!
    Klockan började närma sig 14 och vi saknade fortfarande 4 gäster, min storebror med tjej och en tjejkompis med man. Tjejkompisen kom precis i tid, men min bror... han kom sent, de hade fastnat med bilen på en väldigt lerig väg. De kom efter det att vi gått in i kyrkan, men märkte inte av att de kom in. Var mest glad över att de inte var skadade och att de kom fram!
    När själva vigseln var klar, som gick fort tycker jag, gick vi ut och "sprang" runt till sidoingången för att kunna gå ut när alla gäster står utanför och väntar. Det hade slutat regna vid det laget och det var vi alla glada för. Det blev bubbelblåsande och många bilder och kramar! Sen kom en SMÄLL, mamma kommer och säger att hon måste prata med mig, då har min morbror med fru åkt mot vår festlokal och BJUDIT IN SIG SJÄLVA PÅ FESTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! måste jag säga att jag blev förbannad??? Jag sa att de är inte bjudna och de får inte vara där. Mamma fick fixa det innan jag kom till lokalen! Jag ville inte ha dom där! Det finns ju en anledning till att de inte var bjudna, men tydligen så struntatde dom i det. Efter att ha pratat med mamma idag så måste det ha varit min morbrors fru som hade med det att göra! detta gör att jag tycker sämre om henne än vad jag gjorde innan. Måste ju vara lite tacksam dock, de gav oss 2000kr till vår bröllopsresa i present. Så ett tackkort har de i sin framtid i alla fall!

Fram till den stunden hade jag bara gråtit en gång och det var när vi skulle lägga blommor på min mormor och morfars grav. Det är det enda som har varit jobbigt med bröllopet, när vi förlovade oss.. och det kommer nog fortsätta vara jobbigt under alla stora stunder i mitt liv! De har varit borta i 6 resp 8 år och jag saknar dom varje dag!
    Efter vigseln var över och alla hade åkt, efter att vi tagit lite flera bilder så hoppade jag och min man in i bilden och tog en låååång tur till vår festplats. Vi var ute och åkte i 1,5 timmar för att alla skulle hinna ta sig till lokalen. Väl framme så möttes vi av alla våra gäster och det blev mer bilder! Vi hade festen på en golfklubb, jätte fint var det, jag sprang nästan in och sa "nu ska jag vara en tråkig brud och gå på toa". Jag hade inte kissat på 6 timmar...
    Det blev välkomstskål och mingel i en timme innan vi satte oss till bords. Vårat toastmaster par var BÄST under middagen. De hade bra koll och allt flöt så himla bra! Är så glad att de ställde upp!!! :)
    Middagen var en grillbuffé och maten var super god! Alla åt och blev mätta. Under middagen hölls 6 tal och när mamma och pappa höll sitt gemensamma tal så brast det för mig igen. Många tror nog för att de höll ett så fint tal, men det handlade om min stora saknad, min enda önskan är att mina mor och farföräldrar hade kunnat vara där!

Sen åt vi tårta och jag dansade en massa! Många var lite tråkiga och dansade inte, men jag hade roligt!!!

Det går inte att beskriva hur nöjda vi är med vårt bröllop! Allt funkade så bra och alla var nöjda och mätta och hade roligt!!! <3

När vi kom till hotellet så blev det en dusch för att lyckas få ut alla tovor i mitt hår, det tog två fulla händer med shampo och en STOR klick med inpackning för att få ut allt och då behövde jag ta i med min borste medan jag hade inpackning i håret för att det skulle bli bra!
    Sen satte vi oss och tittade igenom vad vi fått av alla i bröllopspresenter. Vi hade önskat oss presentkort på Ticket så för att kunna åka på någon rolig bröllopsresa. Vi fick ihop en stor summa penagar, vi känner oss bortskämda son tusan! :) Det blir en lyxresa någonstans tror vi, all inklusive och sooool!

Nu kommer den 16 Juni vara vår speciella dag i all evighet! <3

Gud vad härligt det låter! Skönt att ni inte brydde er om vädret. Jag är lite nervös att det ska vara antingen regn och blåst (här på västkusten kan det blåsa rätt ordentligt och det blir kallt då också!) eller att det ska vara alldeles för varmt. Men vädret råder man inte över så man får hålla till godo!

Har suttit och beställt gåvor till "mina töser". Jättefina armband från nelly.com. Ett till tärnan, ett till min syster som ställer upp i alla väder, ett till solisten, ett till sminkösen och ett till en nära vän som åker låååångt för att kunna delta på bröllopet. Hon ska dessutom gifta sig snart och jag vet inte om jag kommer kunna delta i möhippan men vet med säkerhet att vi är på bröllopsresa på nyårsafton, när hon gifter sig. Nu ska vi bara hitta gåvor till min svåger (som ser till att vi kan köpa billig öl!), hans bästa vän som hjälper till, musikern som ställer upp gratis, toastmastern och såklart, våra föräldrar... Många presenter blir det, vad märkligt egentligen. Det hade jag inte räknat med när vi började den här resan!

• durrasflikka

Nu har jag precis kommit på att vi måste ha något att skåla i som är alkoholfritt. Min mamma tycker vi ska ha ett mousserande som är alkoholfritt, men jag dricker inte det heller så då känns det lättare att köra en alkoholfri cider istället.

Men hur mycket alkholfritt ska man ha under dagen? Både till skål, maten och resten av kvällen.

• LitenSandra
    durrasflikka skrev 2012-06-23 20:29:54 följande:

Nu har jag precis kommit på att vi måste ha något att skåla i som är alkoholfritt. Min mamma tycker vi ska ha ett mousserande som är alkoholfritt, men jag dricker inte det heller så då känns det lättare att köra en alkoholfri cider istället.

Men hur mycket alkholfritt ska man ha under dagen? Både till skål, maten och resten av kvällen.

Oj, alkoholfritt till skålen, det har jag inte tänkt på!! Tror det får bli någon cider för vår del också. :) Tack för påminnelsen!! ;)
  • durrasflikka
    LitenSandra skrev 2012-06-25 11:13:52 följande:
    Oj, alkoholfritt till skålen, det har jag inte tänkt på!! Tror det får bli någon cider för vår del också. :) Tack för påminnelsen!! ;)

Varsågod!

Hur ser ert tidsschema ut under hela dagen? Jag vet inte ens vilka punkter jag ska ha i mitt schema.

• LitenSandra
    durrasflikka skrev 2012-06-25 17:59:44 följande:

Varsågod!

Hur ser ert tidsschema ut under hela dagen? Jag vet inte ens vilka punkter jag ska ha i mitt schema.

Jadu. Har inte planerat upp dagen ännu, men gör ett försök på hur jag kan tänka mig att det kan komma att se ut för oss.
    Morgon/ förmiddag (kliver kanske upp ca kl. 06- 07) -  min lillasyster fixar mitt smink och hår. Hon gör även sig och min andra syster redo (de ska vara tärnor)
    M2B hämtar brudbuketten hos floristen vid 11-tiden
    Försöker klämma in någon form av lunch
    Fotografering i studio kl 12.30
    Mamma och pappa får hämta maten (ska ha buffe) och tårtan och lämna det i lokalen.
    Vigsel 15.00
    ca 16.00 foton utanför kyrkan med familjen
    ca 16.30-17.00 brudskål utanför lokalen som har promenadavstånd från kyrkan (har en trubadur som spelar medan folket, och vi anländer)
    Mat ca 18.00
    Tårta ca 20.00
    Dans och fest efterföljer så länge vi orkar med avbrott för vikning i form av korv med bröd. :) 
    Under natten åker vi taxi till hotellet där vi spenderar natten, har lagt till sen utcheckning och vi äter lunch innan vi åker hem. Vår snälla familj har erbjudit sig att städa ihop i lokalen.

Något sådant tror jag låter realistiskt, om jag inte missat någon viktig punkt. Naglarna gör jag tidigare under veckan och lokalen dekorerar vi kvällen före.

• Nikkita

Då ska vi se hur vi lgat upp dagen... 
    08.30 stiger vi upp & dushar
    09.30 kommer frisören & gör uppsättningen
    11.30 sminkas jag av min tärna
    12:30 åker vi till slottet där vi ska vara resten av dagen/kvällen/natten
    13.00 klär vi på mig klänningen, skor & smycken
    14.00 fotograferas vi i parken & slottet
    16.00 vigseln
    16.20 mingel & brudskål
    17.00 3-rätters middag
    20.00 paus där jag slänger buketten, brudparet ser hur väl vi känner varandra & en vän framför en låt till oss
    21.00 valsen
    21.15 tårta & mingel
    22.00 startar festen så smått & vara till ca 02.00 Solig 

Sen är det givetvis ett flexibelt schema om något inte tar så lång tid eller drar ut på tiden!!! 

• Januari84

Nu börjar det dra ihop sig för oss också.

Allt är klart - tror jag :) Dock verkar vi INTE ha vädergudarna med oss på lördag :( Känns jättetråkigt. Men jag hoppas att det slutar regna tills vi ska fotograferas kl 13.30. Men prognoserna har ändrats fram och tillbaka hela veckan, men just nu ser det ut som att det blir regn.

"Lycka till" till er andra som också blir fruar i helgen :)

Svar på tråden forts "Bröllop 2012"