• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • gbg2012

Tänkte berätta lite om dagen. 

Jag och mina tärnor var hos frisören hela förmiddagen. Blev upphämtade av min mans bror och iväg till kyrkan. Vi hade bjudit in kollegor och gamla klasskompisar och annat folk till kyrkan, vi gifte oss i en mysig stenkyrka från 1100-talet och när vi kom in var det helt fullt längs med altargången, så över 80 personer kom till vår vigsel! =)

Solosångerna gjorde inte ett öga torrt och jag fick hålla mig från att inte börja storgråta. När ringväxlingen skulle ske så hade min mans finger svullnat lite så det gick trögt och högt och tydligt säger jag, lite pinsamt"jag ska bli gift" folk skrattar och på kom ringen. Sedan fotograferas vi i botaniska och det var lite kallt men sol hela tiden. Sedan hade vi brudskålen ute vid vår underbara festlokal och då var det varmt och skönt. Middagen gick jättefort med fantastiska tal, en av marskalkerna som är min bästa vän, han är som en bror till mig höll ett så fantastiskt tal till mig att både jag och min man grät(han gråter sällan). Mina föräldrar gjorde ett jättefint bildspel på när jag var barn, hela tjejgänget från min möhippa gick upp framför alla och visade ett fantastikst roligt bildspel från möhippan som de alla hade gjort tillsammans så gulligt av de. Många fler tal blev det och vi fick göra skoleken och hade nästan alla rätt, hehe. Våra toastmastrar var fantastisk duktiga, de anordnade också ett jätteroligt musikquiz där vi fick sitta i lag och gissa låtar. 

Sedan dansade vi foxtrot till forever young som vårt liveband spelade det gick toppenbra förutom i slutet när vi inte märkte att låten tog slut, vi var så uppslukade av stämningen att den gick så fort. =)

Livebandet var jättebra och många dansade. En otrolig överraskning var att en av tostamastrarna hade tagit med sin egen synth och och de hade gjort en egen låt tillägnat till oss, med text och allt! =) Alla i lokalen sjöng med. Jag har aldrig blivit så rörd! =) Vi festade till 01:40 och då kastade jag brudbuketten  min mamma fångade den sen åkte vi till hotellet och somnade lyckliga. =)

• 2 0 1 2
    gbg2012 skrev 2012-06-06 21:03:25 följande:
    Tänkte berätta lite om dagen.

Jag och mina tärnor var hos frisören hela förmiddagen. Blev upphämtade av min mans bror och iväg till kyrkan. Vi hade bjudit in kollegor och gamla klasskompisar och annat folk till kyrkan, vi gifte oss i en mysig stenkyrka från 1100-talet och när vi kom in var det helt fullt längs med altargången, så över 80 personer kom till vår vigsel! =)

Solosångerna gjorde inte ett öga torrt och jag fick hålla mig från att inte börja storgråta. När ringväxlingen skulle ske så hade min mans finger svullnat lite så det gick trögt och högt och tydligt säger jag, lite pinsamt"jag ska bli gift" folk skrattar och på kom ringen. Sedan fotograferas vi i botaniska och det var lite kallt men sol hela tiden. Sedan hade vi brudskålen ute vid vår underbara festlokal och då var det varmt och skönt. Middagen gick jättefort med fantastiska tal, en av marskalkerna som är min bästa vän, han är som en bror till mig höll ett så fantastiskt tal till mig att både jag och min man grät(han gråter sällan). Mina föräldrar gjorde ett jättefint bildspel på när jag var barn, hela tjejgänget från min möhippa gick upp framför alla och visade ett fantastikst roligt bildspel från möhippan som de alla hade gjort tillsammans så gulligt av de. Många fler tal blev det och vi fick göra skoleken och hade nästan alla rätt, hehe. Våra toastmastrar var fantastisk duktiga, de anordnade också ett jätteroligt musikquiz där vi fick sitta i lag och gissa låtar.

Sedan dansade vi foxtrot till forever young som vårt liveband spelade det gick toppenbra förutom i slutet när vi inte märkte att låten tog slut, vi var så uppslukade av stämningen att den gick så fort. =)

Livebandet var jättebra och många dansade. En otrolig överraskning var att en av tostamastrarna hade tagit med sin egen synth och och de hade gjort en egen låt tillägnat till oss, med text och allt! =) Alla i lokalen sjöng med. Jag har aldrig blivit så rörd! =) Vi festade till 01:40 och då kastade jag brudbuketten min mamma fångade den sen åkte vi till hotellet och somnade lyckliga. =)
    Låter härligt! Grattis! Hoppas på fler bilder sedan!
  • Nikkita

Åh, jag blev HIPPAD igår!!! 

2 av mina vänner kom & hämtade mig & tog mig till ett café där vi startade med frukost. Väl där strålade vi samman med min syster. 
    Därefter åkte vi till mammas sommarstuga & möttes upp av mamma & min andra syster. (Skulle varit 2 vänner till men de fastnade på jobb & kunde inte vara med)
    Vi åt lunch & sedan fick jag gå en låååång tipsrunda, där det var en massa frågor om min blivande (med 5 svarsalternativ som han hade skrivit ihop) Glad Super kul! 
    Efter det tände vi en brasa, där vi skulle grilla. Syrran satte upp en krocketbana, vi åt & snackade en massa. 
    Efter maten fick jag en ögonbindel & en stor pinne.... Då var det dags för att slå ner en Piñata som drogs upp & ner för att det skulle bli svårare att träffa Skrattande Hahaha såå kul vi hade (de som såg på hade nog mest kul), filmade det så kommer nog skratta en del jag oxå! 
    Därefter körde vi en runda krocket, vilken min syster vann överlägset. Godis & kakor blev det gott om & snacket gick i ett. 
    Mamma hade satt upp måltavlor på en bänk som vi sköt prick på. Pistol & gevärsskytte blev det Solig & jag hade överlägset flest poäng (& träffar). 
    Övernattning i stugan med en hel del midnattsprat i sängarna (kändes precis som på kollo).

Blev en super lyckad dag/kväll/natt med en massa roliga minnen & upptåg! Perfekt komponerad möhippa som passade mig alldeles utmärkt. Har verkligen de bästa vänner & familj Hjärta 

• BlackWIngedAngel
    Nikkita skrev 2012-06-10 14:06:33 följande:
    Åh, jag blev HIPPAD igår!!! 

2 av mina vänner kom & hämtade mig & tog mig till ett café där vi startade med frukost. Väl där strålade vi samman med min syster. 
    Därefter åkte vi till mammas sommarstuga & möttes upp av mamma & min andra syster. (Skulle varit 2 vänner till men de fastnade på jobb & kunde inte vara med)
    Vi åt lunch & sedan fick jag gå en låååång tipsrunda, där det var en massa frågor om min blivande (med 5 svarsalternativ som han hade skrivit ihop) Glad Super kul! 
    Efter det tände vi en brasa, där vi skulle grilla. Syrran satte upp en krocketbana, vi åt & snackade en massa. 
    Efter maten fick jag en ögonbindel & en stor pinne.... Då var det dags för att slå ner en Piñata som drogs upp & ner för att det skulle bli svårare att träffa Skrattande Hahaha såå kul vi hade (de som såg på hade nog mest kul), filmade det så kommer nog skratta en del jag oxå! 
    Därefter körde vi en runda krocket, vilken min syster vann överlägset. Godis & kakor blev det gott om & snacket gick i ett. 
    Mamma hade satt upp måltavlor på en bänk som vi sköt prick på. Pistol & gevärsskytte blev det Solig & jag hade överlägset flest poäng (& träffar). 
    Övernattning i stugan med en hel del midnattsprat i sängarna (kändes precis som på kollo).

Blev en super lyckad dag/kväll/natt med en massa roliga minnen & upptåg! Perfekt komponerad möhippa som passade mig alldeles utmärkt. Har verkligen de bästa vänner & familj Hjärta 
    Härligt! Jag blev också hippad i lördags, med pyssel och picknick, middag och krogen. Hade jättekul!

Idag blev jag färdig med ytterligare en väst och tur är väl det för nu är det inte långt kvar!
  • rowan

Nu är det snart dags! 30/6 för oss. Jag har inte känt mig pirrig förrän nu - det var så mycket papperskrångel så jag bara kände "Jag tror det när jag ser det"... Men nu är allt på gång! De stora hjulen är i snurrning, människor har börjat resa världen över för att ta sig till vårt firande...

Å ena sidan kunde jag börja bli riktigt nervös nu över allt som skulle kunna gå fel, men eftersom vi gör allt själva kan det ju inte bli så fel utan händer det något så löser vi det. Vi har valt enormt enkla och självklara lösningar så det känns inte jobbigt utan bara som en "vanlig" fest men världens BÄSTA fest eftersom så många av våra mest kära och nära kommer på samma tillställning, och dessutom får se oss i vårt element: naturen.

Så roligt att läsa om hur ni andra planerar - och hur det blev för er som redan gift er i år 2012!

• cookieandkermit

I morgon så är det stora dagen D! :) Tror att allt är klart.. ska ut och lämna bordsplacering och dyl i lokalen idag och sen så ska vi sova på var sitt håll i natt :) Börjar inte bli nervös än, men det kommer väl i morgon när jag vaknar eller nått. Nu måste jag försöka få igång grabbarna här hemma så att vi hinner med allt som ska göras innan jag och min tärna ska försvinna till hotellet.. vi har ju inte packat väskan än,.. ;)

• Hanna05
    cookieandkermit skrev 2012-06-15 10:15:02 följande:
    I morgon så är det stora dagen D! :) Tror att allt är klart.. ska ut och lämna bordsplacering och dyl i lokalen idag och sen så ska vi sova på var sitt håll i natt :) Börjar inte bli nervös än, men det kommer väl i morgon när jag vaknar eller nått. Nu måste jag försöka få igång grabbarna här hemma så att vi hinner med allt som ska göras innan jag och min tärna ska försvinna till hotellet.. vi har ju inte packat väskan än,.. ;)
    Förstår att du är nervös! Satan så roligt!! :D LÄngtar tills det är min tur ;)
  • BlackWIngedAngel
    Hanna05 skrev 2012-06-15 14:27:57 följande:
    Förstår att du är nervös! Satan så roligt!! :D LÄngtar tills det är min tur ;)
    Fast hon skrev ju att hon inte var nervös än...? ;)

Lycka till imorgon cookieandkermit! Unna oss många fina bilder sedan! :) 
  • durrasflikka

Igår ringde prästen för att säga att han går på 4 veckor semester idag och undra om det var ok att vi väntade med vårdat möte tills efteråt. Vilket funkar för oss. Jag passa dock på att redan nu fråga hur han ser på det där med att jag vill gå in med min pappa. Han är personligen inte glad för det, men sa att om jag vill göra det så får jag göra det. :)

Svar på tråden forts "Bröllop 2012"