• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • augustesen
    cookieandkermit skrev 2011-04-16 15:00:28 följande:

åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh måste bara berätta för någon!

Min svägerska ringde precis (eller för en stund sen, behövde äta lunch innan jag skrev här)! Vi kommer få den lokal vi vill ha! *yay* vi kommer betala ca 500/person för mat och viss dryck, personal och aa... Vi kommer behöva köpa typ lite tyger för att " snygga till" och sen om det är ngt speciellt vi vill dekorera med. Skrattande Det är bokat och klart! Nu ska vi bara bestämma maten och så.
    SEN råkar han som har stället vi ska vara på ha en kompis som är konditor som råkar vara den som gjorde KRONPRINSESSANS bröllopstårt och om det nu bli så, så kommer han göra vår tårta för inköpspris!!!!!!! Skrattande 
    Och sen, vilket jag inte visste, så är svägerskans sambos syrra florist så kommer kunna fixa blommor hyfsat billigt också. Jag kommer kunna ha blommor som dekoration! Jag är överlycklig. Skulle låta bli det för att inte göra av med för mycket pengar, men nu. *OH HAPPY DAYS*

Ville bara få ur mig all glädje. Kan inte "slänga" runt med denna info till vem som helst liksom! Skrattande

Hoppas att alla har en underbar dag i solen!

Oh de låter ju fantastiskt!! Nu blev jag otroligt avis, hihi kommer bli en fantastisk dag :)
  • cookieandkermit
    augustesen skrev 2011-04-16 16:38:34 följande:
    Hej, här kommer en till 2012 brud!

Vi förlovade oss i torsdags, 14/4-2011 och planerar att gifta oss 2012.
    Förhoppningsvis den 4 augusti antingen i Kalmar där vi bor alternativt Sörmland där jag delvid är uppvuxen - först ska jag bara hitta en lokal som passar kräsna lilla mig och som förhoppningsvis tillåter egen catering och alkohol.

Den blivande mannen tycker jag är GALEN som redan börjat planera, herregud han har inget koll på läget! Efter att ha läst igenom många av era inlägg får man ju nästan en panikkänsla och planeringen har kickat igång ordentligt vilket är otroligt skönt då jag "smygplanerat" i några år nu, hihi.

Nu fortsätter jagandet utav lokal. Inte någon som har tips på bra lokalet i Kalmar eller Sörmland som tillåter catering utefrån?

Kram på er :)
    Ta ett djupt andetag :) Ingen panik, allt kommer bli så bra! :)
    Var någonstan i Södermanland kommer du ifrån? Är Södermanlands tjej själv :)

Hihi, jo, jag ska göra hela världen avis Flört
  • augusti2012

nu kan jag äntligen skrika ut högt!! Nu vet våra föräldrar om att vi ska gifta oss :) :) 
    Så Anna heter jag. Bröllopet kommer äga rum i Fiskebäcks kapell utanför Bankeryd den 4 augusti och festen kommer äga rum i Domsands båtklubb. Vi har inte bokat något än. Men det är våran plan. Ska ringa i veckan och kolla runt tänkte jag. :) 

Men jag vill pyssla!! Vill göra en del nu innan jag börjar jobba igen efter mammaledighet och sjukskrivning.  
    Är det någon av er som kommer sy egna linneservetter?? Vad för tyg ska ni i så fall använda???

• weddingdreams
    Chiara skrev 2011-04-16 00:32:08 följande:
    Men tjejen då :/ jag tycker ditt pyssel är jätte fint :) hemgjort och personligt kan det bli mer glamoröst :)

Nu vet inte jag hur din kläning ser ut då jag inte kommer ihåg vilken som var din...  men jag tror att det går i perioder med planeringen med. så är det i alla fall för mig undrar hur många gånger jag tänkt nej jag skiter i det här jag tar det i trädgården på svärmorshus gifter mig där och skiter i allt va gäster heter och så kan vi gå ut och äta och sen är det klart det funkade för en vän så det lär ju funka för mig med..
    men så tänker jag jag vill ju ha mina nära och kära där och få känna att min dag är min dag och få all uppmärksamhet om en bara för en liten stund..
    Tack... ja man kan väl inte leva i den bröllopsbubblan i över 400 dagar till... ;) Kom på en blomsterdekoration som jag vill ha.. Såg på tre bröllop på norsk tv igår och blev inspirerad.. Låga kurkor/fat... Sedan har man sånt grönt som har vatten i sig som man gör arrangemang med( vet inte vad det heter) sedan trycker man i en massa olika vita blommor och några lila i olika nyanser. på två sidor (mitt emot varandra) trycker man i murgröna som ska slinga sig ner nängst bordet på den lila löparen... Svår att förklara men väldigt fint... Har ju turen att min faster ha varit florist och så känner vi en som har företag så genom honom kan vi köpa blommor för inköps pris och slippa momsen... Gäller att finna sina kontakter... ;)
  • weddingdreams
    augusti2012 skrev 2011-04-16 17:36:03 följande:
    nu kan jag äntligen skrika ut högt!! Nu vet våra föräldrar om att vi ska gifta oss :) :) 
    Så Anna heter jag. Bröllopet kommer äga rum i Fiskebäcks kapell utanför Bankeryd den 4 augusti och festen kommer äga rum i Domsands båtklubb. Vi har inte bokat något än. Men det är våran plan. Ska ringa i veckan och kolla runt tänkte jag. :) 

Men jag vill pyssla!! Vill göra en del nu innan jag börjar jobba igen efter mammaledighet och sjukskrivning.  
    Är det någon av er som kommer sy egna linneservetter?? Vad för tyg ska ni i så fall använda???

Jag var inne på det ett tag man det visade sig behöva stärkelser och grejer så jag köpte dunilin i den färg jag ville ha... Svårt att hitta bra fäger i linnes...
  • augustesen
    cookieandkermit skrev 2011-04-16 16:44:51 följande:
    Ta ett djupt andetag :) Ingen panik, allt kommer bli så bra! :)
    Var någonstan i Södermanland kommer du ifrån? Är Södermanlands tjej själv :)

Hihi, jo, jag ska göra hela världen avis Flört
    Ja de kommer bli PERFEKT, hihi ett andetag i taget så :) Men måste ju vara otroligt skönt att vara klar med grunderna..jag LÄNGTAR tills vi bokat lokal!

Vi har haft landställe utanför Malmköping där min pappa nu bor..samt farmor och farfar utanför Sparreholm, så i trakterna där :)

De är rätt..jag skulle göra detsamma ;)
  • 1995 11 17
    weddingdreams skrev 2011-04-15 23:06:23 följande:
    själv är jag såå nere... vaknade upp igår av att jag tänkte "Nej vi skiter i det här, vi åker till Thailand och gifter oss och har en fest hemma istället." Då slog det mig att jag inte tänkt, pratat eller bloggat om bröllop på flera veckor... Jag tycker min klänning ser billig ut och mitt pyssel töntigt.. jsut nu är allt bara tråkigt, VARFÖR?
    Alla har vi bättre och sämre dagar, livet går upp och ner. Men det måste vara så, vi måste ha dåliga dagar för annars vet vi inte när vi har dem bra dagarna Glad

Du gör fantastiskt pyssel och har säkert en fantastisk klänning. Jag tror du tycker negativt om det för att du har ägnat så mycket tid åt det och tittat på allt du gjort under vääääldigt många timmar så det har bkivit en vana att se det. Det är som när man köpt något nytt till hemmet tex nya gardiner, i början blir man så glad var gång man ser dem men efter ett tag är man så van så det är bara som allt annat i mängden och sen när man byter dem till julgardinerna och lägger undan dem så vänjer du dig vid det och när dem vanliga gardinerna kommer fram igen så blir det som nytt igen.
    Ta en paus från ditt pyssel och göm undan det som är klart så du "slipper" se det ett litet tag. Jag minns hur glad du har varit och skrivit här i tråden när du hållt på med ditt pyssel så jag vet att du egentligen tycker jätte mycket om det.
  • weddingdreams
    1995 11 17 skrev 2011-04-16 22:10:42 följande:
    Alla har vi bättre och sämre dagar, livet går upp och ner. Men det måste vara så, vi måste ha dåliga dagar för annars vet vi inte när vi har dem bra dagarna Glad

Du gör fantastiskt pyssel och har säkert en fantastisk klänning. Jag tror du tycker negativt om det för att du har ägnat så mycket tid åt det och tittat på allt du gjort under vääääldigt många timmar så det har bkivit en vana att se det. Det är som när man köpt något nytt till hemmet tex nya gardiner, i början blir man så glad var gång man ser dem men efter ett tag är man så van så det är bara som allt annat i mängden och sen när man byter dem till julgardinerna och lägger undan dem så vänjer du dig vid det och när dem vanliga gardinerna kommer fram igen så blir det som nytt igen.
    Ta en paus från ditt pyssel och göm undan det som är klart så du "slipper" se det ett litet tag. Jag minns hur glad du har varit och skrivit här i tråden när du hållt på med ditt pyssel så jag vet att du egentligen tycker jätte mycket om det.
    Tack snälla.. Det var jätte bra skrivet.. Värsta peppen ju... ;)
    Jag har tagit en paus, men så såg jag tre bryllup på norsktv och blev kär i blomsterdekoration.. så nu har jag ritat upp det så kul att gör nått ibland... ;)
  • sofi 88

Weddingdreams: Jag tror ditt pyssel kommer bli jättefint och det ser inte alls löjligt ut! Att du tycker bröllopsklänningen ser billig ut är det nog bara du som kommer tänka eftersom du vet att du gjorde ett sånt kanonklipp om jag minns rätt?

Vi ligger som vanligt lite lågt med planeringen, har fått lite idéer till bordsdekorationer och fiberväv i taket känns ganska aktuellt faktiskt. Tror det skulle kunna bli otroligt snyggt. Funderar på hur länge innan man behöver ha lokalen för att den ska hinna pyntas och dukas iordning och sen kommer städningen efter. Hur gör ni andra där?

Jag har i alla fall äntligen fått ett sommarjobb som byggnadsingenjör och är OTROLIGT lycklig, känns som att allt ordnar sig trots allt. Så kanske kan lyckas spara in lite mer till bröllopskassan :)
    Hoppas alla haft en härlig helg i solen! 

• weddingdreams
    sofi 88 skrev 2011-04-17 14:38:49 följande:
    Weddingdreams: Jag tror ditt pyssel kommer bli jättefint och det ser inte alls löjligt ut! Att du tycker bröllopsklänningen ser billig ut är det nog bara du som kommer tänka eftersom du vet att du gjorde ett sånt kanonklipp om jag minns rätt?

Vi ligger som vanligt lite lågt med planeringen, har fått lite idéer till bordsdekorationer och fiberväv i taket känns ganska aktuellt faktiskt. Tror det skulle kunna bli otroligt snyggt. Funderar på hur länge innan man behöver ha lokalen för att den ska hinna pyntas och dukas iordning och sen kommer städningen efter. Hur gör ni andra där?

Jag har i alla fall äntligen fått ett sommarjobb som byggnadsingenjör och är OTROLIGT lycklig, känns som att allt ordnar sig trots allt. Så kanske kan lyckas spara in lite mer till bröllopskassan :)
    Hoppas alla haft en härlig helg i solen! 
    Tack, ja det är väl så... Jag ska i alla fall inte köpa ny klänning uan känner jag så här om ett år så får vi se då... :) Min sambo har sagt det men jag fastnade ju för den här klänningen från början och det måste ju betyda nått... Och egentligen vad spelar en klänning för roll i det stora hela.. ;)

Vi har tänkt ha lokalen fre till sön... Det är ett paket. Men tror att jag ska se hur mycket det kostar att ha den lite till. En annan lokal som det lutar mot nu ha paket 5500 kr för tors- tis vilket är supert. men funderar på att betala någon annan som städar efetr som vi har brunch hemma hos oss på söndagen och sedan vill man inte hålla på att städa.. Hört att det ska kostar 1500 kr och det kan det allt vara värt... Två dagar innan behöver nog vi då vi ska knyta stolsöverdrag...
Svar på tråden forts "Bröllop 2012"