• brides­illy
    Äldre 3 Sep 10:02
    64499 visningar
    109 svar
    109
    64499

    Vad ska man ha på bordet som gåva till gästerna?

    Vad har ni andra för något till gästerna på bordet? Kom gärna med tips på vart man kan köpa godis, the påsar, med mera som har namn på

    Sen vill jag också veta vart man köper tyllpåsar, askar till bästa pris?

    andra förslag till vad man kan ha för liten present till gästen?

    (jag är redan gift, hjälper en annan med planeringen )

  • Svar på tråden Vad ska man ha på bordet som gåva till gästerna?
  • S2011
    Äldre 3 Sep 17:44
    #11
    Kattpoet skrev 2010-09-03 17:29:25 följande:
    Tackkortet brukar vara tack nog.
    word.

    jag har faktiskt ingen förståelse för presenthysterin som verkar råda idag..
    ett bröllop går man väl ändå på för att få fira en stor händelse tillsammans med nära och kära - inte för att samla in presenter?

  • prinse­ssanog­rodan
    Äldre 3 Sep 17:48
    #12

    www.sweeties.se finns det godis, likaså hos www.calligraphen.se. Sen finns ju även www.myheart.se...

  • prinse­ssanog­rodan
    Äldre 3 Sep 17:48
    #13
    S2011 skrev 2010-09-03 17:44:49 följande:
    word. jag har faktiskt ingen förståelse för presenthysterin som verkar råda idag..ett bröllop går man väl ändå på för att få fira en stor händelse tillsammans med nära och kära - inte för att samla in presenter?
    Amen to that!
  • Kattpo­et
    Äldre 3 Sep 18:00
    #14

    Det är för att folk  har förätit sig på Amerikanska   filmer och tycker att Sverige inte är så häftigt längre,

  • Chroma
    Äldre 3 Sep 18:12
    #15
    prinsessanogrodan skrev 2010-09-03 17:48:47 följande:
    Amen to that!
    Kattpoet skrev 2010-09-03 17:29:25 följande:
    Tackkortet brukar vara tack nog.
    Varför är det sån presenthysteri? De kommer väl dit och får mat, dricka, sällskap och för att hedra brudparet.. eller? Har bestämt oss för att ha äpplen som bordsplacering, gästerna kan få äta upp det också om de vill ;)

    Och varför vill man att det ska kosta mer än det behöver göra? Fast jag är nog ingen slösa och försöker tänka på miljön så mycket det bara går. Hehe.. självklart gör man väl som man vill men jag tycker att det är fruktansvärt onödigt. 

  • Yarrow
    Äldre 3 Sep 19:06
    #16

    Vi slog två flugor i en smäll.


    Jag virkade en himla massa små hjärtan, till dessa gjorde jag sedan knappar med gästens namn på.


    Det va väldigt uppskattat och det va bara någon gäst som inte tog med sitt hjärta. Vi sydde även egna servetter med ett litet Emblem på, dessa va också en uppskattad liten grej att ta hem även om det inte va tänkt som det. Men jag blev glad att folk gillade dem :)

  • eigoll­et
    Äldre 3 Sep 19:45
    #17

    Man kan väl ha presenter om man vill, men jag tror ändå att det är brudparet som tycker det är roligast att pyssla/fixa/beställa hem graverade glas och grejer med datum osv... Hade jag valt någon present så hade det blivit godis, dekorationsgrejer kommer ändå bara hamna i någon låda hos gästen tror jag.

    Vi ger present till toastmaster, syrran och två kompisar som kommer hjälpa till med massor, agera fotograf och DJ utan att ta betalt.
    Resten får en hejdundrande fest!

  • MrsGra­nath
    Äldre 3 Sep 20:15
    #18

    Vi ska ha ett Kinderägg till varje gäst...
    Av 3 anledningar:

    Jag slog in 2 förlovningsringar för 3 år sen till min m2b i den lilla gula "plastploppen", smälte ihop chokladen igen och satte på pappret så det inte syntes att det varit öppet...

    Vi ska inte ha dessert, någon e kanske sugen på choklad efter maten...

    Talen kanske inte uppskattas av alla våra gäster och då har de ju en leksak att sitta och bygga ihop...

    =)

  • brides­illy
    Äldre 3 Sep 22:46
    #19

    men hej damer, frågan är vad ni hade för förslag på presenter.

    en del gillar det en del inte men det var inte det vi skulle diskutera i den här tråden.

    nu råkar det vara så att bruden som jag hjälper lite med planering gillar det och då tycker jag hon ska få ha det.

  • prinse­ssanog­rodan
    Äldre 4 Sep 12:18
    #20
    prinsessanogrodan skrev 2010-09-03 17:48:14 följande:
    www.sweeties.se finns det godis, likaså hos www.calligraphen.se. Sen finns ju även www.myheart.se...
    Jag gav några tips aif Sen finns www.surbitonart.co.uk- där finns det allt möjligt i godisväg, cupcakes...you name it! och så finns:www.thebridalgiftbox.co.uk, www.wedoweddingfavours.co.uk, www.partyandweddingfavors.com, www.diyfavourboxes.co.uk,www.favorhaven.co.uk,www.chloebeck.co.uk....
Svar på tråden Vad ska man ha på bordet som gåva till gästerna?