• Bellis

Fråga: Planerar du i lönndom?

När jag läser här på BT så kan jag få för mig att det finns en hel del drömmande bliviande brudar! Dvs de som så gärna vill gifta sig, men där sambon inte verkar vara på samma "mentala nivå" så att säga.

Det är nog inte HELT OVANLIGT , men nu är jag nyfiken på hur långt ni har låtit det gå? Stannar det vid drömmar, har ni planerat i stort sett allt i hemlighet, eller har ni planerat allt och berättat det för partnern- som om han vore "med på det"? Har nån t.o.m köpt brudklänning, bara för att han "säkert kommer fria snart/ändra sig snart/kommer på bättre tankar snart"?

Själv hade jag grundplaneringen klar, men det var med sambons gillande. Tyvärr har det inte blivit något bröllop än, men det beror på att det verkligen inte varit "läge"....

Sambon tycker det är så sött att jag hänger här på BT, han har lite dåligt samvete stackarn. Han skrajjade till härom dagen när jag satt vid datorn och sa att "nä, planerar gör jag inte längre, det ligger på hyllan" Och då sa han "men gumman, du håller väl lite koll och så i varje fall? Har du hittat nån fin klänning igen?" (Min gamla favorit finns inte längre....) *pussa*

Men jag undrar alltså över er tjejer som drömmande planerar i mer eller mindre hemlighet!

Tell me, jag är nyfiken! :)

• Svar på tråden Fråga: Planerar du i lönndom?
  • Guldfisken

Ja, min älskade lär väl göra det så småningom. Man kan ju inte hålla på och vara jättelurig. Han kan ju få för sig att man har en flört på nätet eller nåt. :D

• New York brud

hehe...rolig trad...och traffande Jag vantar spant pa min forlovningsring och i samma stund den kommer kan jag fa borja kopa hem brudtidningar. Sambon holl pa att do nar han forstod vad BT var, men nu har han vant sig och ger emellant tips. Vi vet att vi kommer att gifta oss, risken finns dock att det sker under snabba forhallanden om vi inte far visum till samma lander, sa den dagen vill jag inte sta med rumpan helt bar...Utan ha en enkel klanning med trumpetarmar . skot om er och ha en trevlig kvall.

• bruden04

*skrattar* Jag planerar lite smått sådär. Vi har bestämt förlovningsdatum och även bröllopsdatum. Det hela är lite hemligt ännu, så jag planerar lite i smyg här inne på BT. Sambon vet att jag hänger här på BT och försöker snappa upp så mycket som möjligt. Han brukar skratta lite åt mig när jag kommer med lite förslag och så, men ibland lyssnar han och kommer med egna idéer. Vi är ganska på det klara båda två vad vi vill ha och inte ha...tror jag Den "riktiga" planeringen har jag inte börjat med ännu dvs boka lokal och kyrka och grejer, vill vänta med det tills vi har förlovat oss och det är några månader kvar tills dess.

• H27

Jag hamnade här när jag hjälpte en kompis med hennes bröllop och har liksom blivit kvar. :) Det är en bra sida med intressanta inlägg oavsett om man bestämt datum eller ej tycker jag.
    Min sambo vet att jag hänger här och brukar ge mig några pikar ibland. Men trots att vi inte är förlovade än så visar han ändå intresse när jag ska visa nån ny klänning el nåt annat jag hittat på BT.
    Har fått en hel del ideér men inte börjat planera nåt konkret än, då tror jag att han skulle få "spunk"!

• prästkragen

Oj va jag blir avundsjuk när jag läser om er drömmande brudar, det verkar ju som ni har med era hjärtevänner kommit överrens om att det BLIR bröllop en dag! När jag för ämnet på tal med min sambo så får jag bara en fnysning till svar, oftast. Han fullkomligt VÄGRAR tala om det! Jag däremot drömmer ljuva drömmar om att en dag, helst snart, få gå uppför kyrktrappan och bli fru. Men men...han verkar inte förstå hur viktigt detta är för mig. Vi har ju trots allt varit tillsammans i 6 år (förlovade i 4½). Vet inte hur jag ska få sparkat igång honom??
    Hamnade annars här på BT av att en kompis som skall gifta sig till vintern skickade en länk åt mig, och jag blev fast! Går in här varje dag o läser inlägg. Det är ju så himla kul att läsa om alla lyckliga brudar och deras planer!

Dröm vidare tjejer!

• Tanja

Vi ska inte gifta oss förrän om 2½ år och har alltså inte börjat planera "på riktigt". Men visst är jag här och får idéer och planerar lite i mitt huvud, det är ju så spännande :)

Orsaken till att vi börjat tänka på det så tidigt är att vi måste spara pengar under en lång tid. Jag är för tillfället arbetssökande och så fort jag får jobb vill mannen börja plugga igen. Eftersom vi inte har några stora summor sparade måste vi ha sådan framförhållning.

• eja

Jag började tänka på bröllopet först när vi började prata om det tillsammans. Konkreta saker har jag tänkt på sedan vi bestämde att vi ska gifta oss. Vi behöver också ha framförhållning p g a instabil ekonomi. Det är bra att ha koll på saker innan vi börjar boka så vi har en möjlighet att prioritera vad vi ska lägga pengar på! Han vet inte att jag hänger här, men han pratar också bröllop titt som tätt, så jag skulle inte säga att jag planerar i löndom. :)

Fast på sätt och vis skulle jag bara vilja ha bröllopsdagen överstökad så vi kan få leva som gifta sedan. Det känns inte alls kul att inte kunna göra något annat än spara på slantarna tills det blir av. Det finns så mycket annat vi vill göra för pengarna också...

• Dharma

Jag har precis börjat. Min sambo har "gått med på det" och säger: "det där är din grej, men jag gifter mig gärna med dig!"

Det blir absolut inget stordådigt och ingen marängklänning eller kyrkbröllop. Men jag vill att vi ingår äktenskap och att vi har ett stort party. Det gillar sambon också.

Men planera bröllop. Det vill han inte, så det blir nog som han säger "min grej" så skriver han under sen och säger med stolthet "ja" på bröllopsdagen och strålar av lycka den dagen.
    Så är det med det och det är helt ok för mig.

• Ellte

Jösses :D Jag hade DÖTT om jag kommit på Jonas med att planera bröllop innan han/jag friat :D (Jaaaa i vårt fall var det tvärtom mot "alla" andra HAN som "tjatade" och jag som ville vänta)

• Marisol

Jag har aldrig drömt om att gifta mig, tväremot har alltid sagt sedan jag var liten att jag inte trodde på ringar. Helt plötslig är jag förlovad och har rosa drömmar om ett storslaget bröllop.Om jag ska vara ärlig så har varken jag eller min fästman någon susning hur det hela går till. Ja, jag måste erkänna att jag planerar i lönndom... kanske för att jag skäms lite över min facination över bröllopsklänningar, håruppsättningar m.m.
    Det känns lite som om jag lever ut mina värsta drömmar framför datorn kan jag presentera en mer realistisk scenario för fästmannen. Tyvärr är han lite för killig för att vara intresserad av planeringen jag har fått fria händer inom vissa ramar men han har nog tänkt att jag ska stå för planeringen. Om han fick bestämma skulle vi nog dra iväg till Las vegas och vigas av en Elviskopia...

• Jammen

Jag håller på att planerar för ett bröllop. Fästmannen vet om detta och tycker att det är gulligt. Det är rätt långt kvar tills det är dax för oss. Den 31/12-05 på vår 6års dag. Så de är bara att börja spara då vi vill ha ett fint och minnesvärt bröllop. Under tiden hinner man skaffa många ideér från folk här på BT... Kram på er

• lilla s

hej, dum fråga kanske, men jag trodde man förlovade sig för att man planerade att gifta sig? var inte det hela grejen liksom? min gull friade iaf. väldigt romantiskt på nyårsafton :)
    tråkigt med (mest killar) som är emot bröllop så där i största allmänhet, jag kan respektera om någon har en övertygelse av religiösa eller andra skäl, men tex en sambo till en vännina till mig (öhh...kan man säga så) är mest bara anti, trots att det betyder mycket för henne. hon har ju oxå gjort den där planerar-grejen, tillsammans med hans mamma(!) men var tvungen att blåsa av det (tror inte hon kom så långt dock)

• Gift Anna

Vi började prata om bröllop i smaband med att vi flyttade ihop (då hade vi varit förlovade i 1 år,men kunde inte gifta oss så tätt inpå eftersom vi var unga när vi förlovade oss.)

Jag började köpa lite bröllopstidningar och drömma så smått,men det kändes fel som Ellte skrev att planera innan han friade,vilket han gjorde efter att vi varit sambos i 4 månader,sen drog planeringen igång.

• liina

Hej!

Ja, visst klurar man ibland. Vissa perioder har jag det verkligen på hjärnan men nu är jag inne i en mindre romantisk period (som tur är).

Vi är överrens om att han ska fria, det vi verkar vara oense om är NÄR...
    Jag tror att det kommer att ske inom en snar framtid, tycker mig ha sett vissa tecken och hört vissa kommentarer som tyder på det.

Så visst drömmer man om hur man vill ha det, kollar på klänningar och ringar och hänger här på BT. Däremot "planerar" jag inte detaljer, det är mer på det stora planet jag funderar.

/Liina

Svar på tråden Fråga: Planerar du i lönndom?