• Bellis

Fråga: Planerar du i lönndom?

När jag läser här på BT så kan jag få för mig att det finns en hel del drömmande bliviande brudar! Dvs de som så gärna vill gifta sig, men där sambon inte verkar vara på samma "mentala nivå" så att säga.

Det är nog inte HELT OVANLIGT , men nu är jag nyfiken på hur långt ni har låtit det gå? Stannar det vid drömmar, har ni planerat i stort sett allt i hemlighet, eller har ni planerat allt och berättat det för partnern- som om han vore "med på det"? Har nån t.o.m köpt brudklänning, bara för att han "säkert kommer fria snart/ändra sig snart/kommer på bättre tankar snart"?

Själv hade jag grundplaneringen klar, men det var med sambons gillande. Tyvärr har det inte blivit något bröllop än, men det beror på att det verkligen inte varit "läge"....

Sambon tycker det är så sött att jag hänger här på BT, han har lite dåligt samvete stackarn. Han skrajjade till härom dagen när jag satt vid datorn och sa att "nä, planerar gör jag inte längre, det ligger på hyllan" Och då sa han "men gumman, du håller väl lite koll och så i varje fall? Har du hittat nån fin klänning igen?" (Min gamla favorit finns inte längre....) *pussa*

Men jag undrar alltså över er tjejer som drömmande planerar i mer eller mindre hemlighet!

Tell me, jag är nyfiken! :)

• Svar på tråden Fråga: Planerar du i lönndom?
  • Jema

Jag drömmer väl inte om vårt bröllop på det sättet att det inte ska "bli av" om du förstår vad jag menar.
    Jag planerar inte alls utan spånar bara och än så länge är sambon med på allt och även han säger vad han tycker.
    Självkart vet han om att jag älskar att hänga på BT och han tycker att det bara är kul att jag hittat en bra sida att hänga på Så inga hemligheter här inte.

Själv tycker att jag det verkar vara lite dumt att köpa klänning, dekorationer osv, då man inte har ett fast datum bestämt. Låter ju nästan lite "farligt"
    Däremot kan jag inte se något fel i att ta reda på saker, tänka lite på hur man vill ha det i stora drag osv, för det gör jag/vi i alla fall.

Vi har i alla fall kommit fram till att vi båda vill ha ett vinterbröllop och en fest/middag efteråt där alla våra nära och kära kan vara med.

Men visst finns här säkert många som bara är i "dröm-fasen" än så länge, men det är väl inget fel i det? Själv är vi lite längre gångna än så!

Jema

• Lill Anna  8/7-04

Jo jag gjorde det i början. För 4 år sen.. Vi hade just förlovat oss och jag ville absolut gifta mig. Jag satt och gjorde upp budgetar, kollade lite på nätet, men jag tröttnade fort eftersom jag inte fick någon respons från min sambo..

Idag vet han dock om att jag planerar.. Och vi har ju satt ett datum, jag har köpt klänning osv Så nu är han med på det, fast särskillt intresserad är han dock inte. Ifylland av blanketter är mer hans grej. :)

Ärligt talat, jag tror inte han ens vet vad BT är förnågot..

• Nyfiken gul , nu fru

Från och till har man nog gjort det. Men nu ligger det på is ett tag framöver av olika skäl.

Tyvärr har jag en väninna som inte är lika diskret. Hon har tre gånger fått boka av kyrkan och fått en rejäl utskällning av sambon när de "råkat" titta på festlokaler. Han vill inte gifta sig. Han kommer med mängder av "därför inte" men hon verkar inte riktigt förstå hans nej... :(

Hon blir lessen nån vecka men sen är allt som "vanligt" igen och hon säger att det blir bröllop ändå och fortsätter därmed sin bröllopsplanering.....
    HÄPP!

Med risk för att hon ser mig så säger jag nu att jag orkar inte engagera mig längre i hennes hjärtesorg. Numera tycker jag tyvärr att det är rätt åt henne...
    Kanske elakt till tusen men nu har jag lessnat på att få riva sönder inbjudningskortet.

• emy

Nyfiken Gul: Din vänninna har problem, detta är inte en ironisk kommentar, utan hon har problem vad gäller verklighetsförankring, respekt för sin partner osv. Hon skulle behöva hjälp...

Jodå, visst planerade jag "i smyg" i början. Sambon hade en del "rädslor" ang. att fatta beslutet att vi ska gifta oss. Känner honom så väl vid det här laget, att jag förstod att det bara var att vänta ut honom. Han behöver vänja sig vid tanken på vissa saker ett tag innan det är ok.

Alltså började jag ta reda på vad det skulle kosta, vilka alternativ som var rimliga osv. i förväg. Ca. 3 mån innan vi officiet hade bestämt oss.

• Gun

Jag hade faktiskt knappt tänkt på bröllop innan vi bestämde att vi skulle gifta oss. Jag ville inte gifta mig i kyrkan, men annars så.. Men sen när det väl blev verklighet föll det sig ganska naturligt, hur vi ville ha det. Och hit till BT hittade jag ganska tidigt i planeringen, tur det!

• cherlindrea

Något slog mig bara. Du säger att din klänning inte finns längre. Kan du inte få den uppsydd? Bara för att få det som du drömmer om. :)

• Bellis

Cherlindrea- joo, det borde välan gå att få den uppsydd, men jag kan tänka mig att det kanske blir rätt dyrt. Och så får jag lite ångest över att hitta en sömmerska som jag kan lita på, hehe.

Men det har jag faktiskt inte riktigt tänkt på! Konstigt nog! :)

Kram på dig!

• MissRut

Jag planerar inte i smyg. Däremot hänger jag här på BT i smyg. Sambon blir lika skärrad varje gång han ser att jag är inne på nån sida som har med bröllop att göra. Inte så konstigt kanske, vi har ju bara varit ihop i 1½ år. Men det är ju så kul att läsa alla inlägg! Man behöver ju inte vara i giftastankar för att hålla till här på forumet. Men det kan han liksom inte förstå... :)

• Guldfisken

MissRut: Samma här! Vi har varit tillsammans lite längre dock men har inga konkreta planer på bröllop på ett bra tag. Jag hamnade här av en slump (sökte på nätet efter en bra brun-utan-sol) och sedan dess är jag fast! :)
    Till skillnad från dig är jag noga med att han inte vet att jag är här inne så att han inte skall bli totalskärrad. :)

• MissRut

Guldfisken, jodå jag försökte med det. Men han "kom på mig" och sen dess kollar han in nån gång då och då när jag sitter framför datorn. :) Misstänksam typ det där. :) Men idag jobbar han kväll så jag kan sitta här hur länge jag vill!

Svar på tråden Fråga: Planerar du i lönndom?