• chimille

    Igår kväll satt jag och pysslade lite.
    Insåg att mina bordsplaceringslappar (till stora tavlan) nog inte skulle gå att fästa med häftmassa pga glättig baksida så jag modifierade dem lite.
    Från början var de väldigt små och enkla i vitt hårdare, lite tjockare papper med svart text, och jag hade klippt runtom med naggad mönstersax
    - nu fäste jag namnlapparna på en bit fyrkantig grå organza med hjälp av lim så det blev som en ram av organza runtom namnet.
    Då kan man fästa dem med små nålar om man vill - blev tjusigt och ger det där lilla extra intrycket!

    Har någon av er några visioner kring hur er bröllopsmottagning skall se ut och innehålla? Något som absolut inte får förekomma eller något spec. ni verkligen vill ha?

  • chimille

     


    Slania skrev 2010-09-22 19:13:41 följande:
    Hej på er! Jag bor i Umeå och planerar bröllop till nästa sommar, dock kommer vigseln ej äga rum här... Känner mig något nervös inför detta, så mycket man ska tänka på och så mycket som ska klaffa. Kommer inte ha den generösaste budgeten heller, men ska försöka göra det bästa av det lilla vi har att röra oss med (drygt 20 000). Att ta kuvertavgift känns fel för oss, vi vill gärna bjuda våra gäster på åtminstone mat och dryck. Sen får det bli dryck till självkostnadspris till festen.... Idag blev det klart att den absolut bästa sångerskan jag vet (som är ganska känd dessutom) kommer sjunga på bröllopet - helt gratis! Vi får det som gåva av henne och bättre gåva än det hade vi nog inte kunnat få tror jag Så nu sitter jag för fullt och letar tänkbara låtval för henne att sjunga. Vad kommer ni för ha för musik?

    Vi kommer högst sannolikt att ha Annies song av John Denver som "ingångsmarsch".
    Våra gäster anländer senare mot kvällen och då har vi pratat om att göra entré till Elvis "Suspicious minds" eller "Burning love".
    Om ni vet hur många gäster ni tänkt bjuda, dela 20.000 med antalet så får ni bra överblick över hur mkt ni kommer att kunna lägga på varje gäst, då är det också enkelt att se vad som funkar eller ej rent ekonomiskt

  • chimille

     


    Cuddly skrev 2010-09-27 12:58:31 följande:
    Jag och min fästman har gått i giftastankar länge, men inte satt något definitivt datum. Låter som att den här tråden verkligen är något för oss. Hallå på er allesammans, får jag vara med och dela tankar och annat ;)

    Kul med fler!
    Och jag hoppas att tråden blir lite mer aktiv snart ;)
    Cuddly, har ni bestämt Umeå 2011 eller är även det öppet? :)

  • chimille

    tradera är verkligen en guldgruva ;) där hittade jag också mina örhängen, superfina, och supernöjd är jag!
    Det enda jag söker nu är egentligen dekorsten/dekorsand i grått.

    Nu börjar det ju inte finnas så mkt för mig att förbereda och planera vilket känns lite trist *s* Fästmannen sa att jag skulle behöva skaffa mig en hobby när det här är över, haha!

  • chimille

     


    Sivalinga skrev 2010-09-30 22:03:51 följande:
    Vi har kört fast! De gick undan från början, vi bokade kyrka, lokal ,, köpte klänning och spånade på en massa ideér, men nu har de tagit stopp. Vet inte riktigt vad jag ska ta tag i härnäst! Vi spånar på cateringföretag... men annars... Vad är viktrigast? De är ganska precis 6 mån kvar. Och de känns som vi har all tid i världen... Men när jag läser tråden så verkar ju alla ha hur mkt som helst att göra. Så snälla hjälp oss!

    Det beror ju lite på hur ni har tänkt det, bara ni vet ju vad ni tycker är viktigast.
    Budget kan ju vara bra att ha koll på långt i förväg och försöka få en bild av hur man vill att ens bröllopsdag skall se ut.
    Sedan tycker jag att det är realistiskt att se över vad som skall göras inför bröllopet och VEM som skall tänkas kunna göra det, så att det inte blir kaos veckorna innan. Kan ju lätt bli stressfaktorer annars. T.ex, så kanske man bestämt att man skall bjuda på något tilltugg, men då bör man också fundera på hur man skall få fram dem till gästerna - vem skall tillverka dem, hur serveras dem, vem har ansvaret? ;) 

  • chimille

    Vad tyst det blivit här inne, vad gör alla - istället för att hänga här på BT? ;)

    Här fortsätter bröllopsbestyren på detaljnivå. Budade hem en riktigt fin kostym till blivande maken och den passar PERFEKT, tjoho!! Kostade sammanlagt 550:- för kostymbyxor, väst och kavaj!!
    Och förra veckan la vi vår beställning på vigselringar!

  • chimille

     


    Sivalinga skrev 2010-10-20 11:37:57 följande:
    Nu har vi bokat cateringfirman Fest-catering. Vi kommer att ha tunnbrödskorg med räkor till förrätt och fylld fläskfilé, potatisgratäng, rödvinssås och sallad till huvudrätt. Har begärt att få provsmaka maten innan, så jag hoppas att allt e lika gott som de låter :P Har även bokat Red and black, på haga, som kommer att fixa mitt hår och sminkningen. Tycker de låg väldigt bra till prismässigt... bara 2000 kronor för både hår och smink. Min frisör tog från 2500 och uppåt för endast uppsättningen vilket jag tycker var lite väl mkt. Men nu grunnar vi på underhållning samt hur vi ska göra med ev. toastmaster. Först hade vi tänkt skippa underhållning... men börjar fundera nu på ifall de e dumt. De kan ju va rätt kul med lite liveband/underhållning. Är de nån som har nåt bra förslag på liveband/underhållning?

    Cover kings om man gillar 50/60-talsmusik
    Rif Raff Ruff om man gillar allehanda partymusik
    Eldshow med EMP om man har någonstans att hålla till utomhus
    Några tips ;)

  • chimille

     


    Cuddly skrev 2010-10-22 13:23:43 följande:
    Eldshow.. wow det var ju hur coolt som helst... är det något band med jonglörer som kastar runt med eld poi eller??? pyroteknik eller vad?

    http://emp.kretsen.org/about-emp/

    Här hittar du den mesta info.
    Kan rekommendera att ni anlitar full styrka om ni är intresserade och inte bara får två eller tre personer som kommer och uppträder.
    Se bara till att det finns någon plats för dem att uppträda - allra helst utomhus, är nog enklast.

  • chimille

     


    Sivalinga skrev 2010-10-23 23:47:06 följande:
    Eldshow låter spännande :) Nån som vet vad de kostar att anlita dem?Vill gärna ha fler förslag på underhållning till fest gärna också solist till kyrkan. Har hittat namnet Linda Lundgren (som solist)  i en gammal tråd här på bt, men hittade inga kontaktuppgifter. Nån som vet nåt om henne? Tacksam för alla tips och förslag...

    Maila dem med detaljer så får du nog en prisuppskattning.

Svar på tråden Umebrud 2011?