• Megi

    Aruba, Maldiverna, Dominikanska Rep. Mexiko, Barbados,Bahams...??

    Ni som varit el ska åka till ovannämnda platser...

    Vad fårni betala för hela resan...
    Var det dyrt där?
    Blev det för lång-tråkigt med 2 v... (Ni som var borta 2 v =))
    Via vilka boakde ni resan?

    Måste bestämma oss snart.. Vill åka i december..

    Tacksam för svar =)

  • Svar på tråden Aruba, Maldiverna, Dominikanska Rep. Mexiko, Barbados,Bahams...??
  • Hawaiiii

    Vi reste med www.touchdown.co.uk, men då måste man vara anställd inom resebranschen ( flygbolag, hyrbilsbranschen, hotellanställd, reseledare m.m)


    Vårt alternativ var www.hayesandjarvis.co.uk, som också har RIKTIGT bra priser på sina resor. Vi sparade mycket pengar på att kolla runt lite på alternativen, och valde ganska snabbt bort de svenska resebyråerna. Flygbiljetterna bokade vi direkt med Qatar via Doodle.


    Nästa gång vi åker kommer vi göra på precis samma sätt eftersom allt funkade supersmidigt. Åker man med de brittiska resebyråerna får man kanske räkna med någon natt på hotell i London, vi tog en natt på flygplatshotell på hemresan och tyckte det var ganska skönt.

  • Frilledille
    Hawaiiii skrev 2010-09-23 11:19:50 följande:
    Vi reste med www.touchdown.co.uk, men då måste man vara anställd inom resebranschen ( flygbolag, hyrbilsbranschen, hotellanställd, reseledare m.m) Vårt alternativ var www.hayesandjarvis.co.uk, som också har RIKTIGT bra priser på sina resor. Vi sparade mycket pengar på att kolla runt lite på alternativen, och valde ganska snabbt bort de svenska resebyråerna. Flygbiljetterna bokade vi direkt med Qatar via Doodle. Nästa gång vi åker kommer vi göra på precis samma sätt eftersom allt funkade supersmidigt. Åker man med de brittiska resebyråerna får man kanske räkna med någon natt på hotell i London, vi tog en natt på flygplatshotell på hemresan och tyckte det var ganska skönt.
    Tack för tipset!

    Reste ni med barn, eller är det någon annan som rest till Maldiverna med barn?


    Fungerar det bra? Vår dotter kommer vara närmare 2 år när vi reser. Förhoppningsvis följer mormor och morfar med som barnvakter, hehe.

  • Frilledille

    Kom på en till fråga angående Maldiverna. När är den bästa tiden att åka dit? Regnperioder? Ni som varit där, när var ni där?

  • Sanna2010

     


    Megi skrev 2010-09-17 20:20:46 följande:
    Ni som varit på aruba, hur är matpriserna? Är det bättre att köpa till allinclusive eller ska man strunta i det och äta ute..?

    Vi bokade med bara frukost, då vi ofta äter en lättare lunch när de e så varmt!
    Kolla fen här länken! På vissa av restauranger finner tom en länk med menyer å priser!!!  http://se.aruba.com/

  • Hawaiiii

    Vi reste utan barn, men det var familjer med barn där, så det fungerar säkert. Dock finns det en del fiskar och stingrockor i strandbrynet som man får passa sig för, så man får ju vara extra försiktig med små barn. Jag kommer troligtvis inte ta med mig barn till maldiverna i framtiden eftersom jag tror dom skulle få mer behållning av att åka till mallorca eller liknande, dessutom är ju flygresan ganska lång.


    Angående väder så åkte vi sista två veckorna i oktober och tyckte det var bra. Det var inte klarblå himmel alla dagarna och det regnade lite då och då. Bara skurar som försvann efter 15 min.... Temperaturen var perfekt hela tiden!

  • Cackis

     


    Megi skrev 2010-09-17 20:20:46 följande:
    Ni som varit på aruba, hur är matpriserna? Är det bättre att köpa till allinclusive eller ska man strunta i det och äta ute..?

    V hade inte all inclusive och är jättenöjda med det. Finns hur många spännande och bra restauranger som helst. Iguana Joes, Pinchos Grill, Amazonia, för att nämna några.

  • Frilledille
    Hawaiiii skrev 2010-09-17 18:17:57 följande:
    Vi valde Maldiverna och Filitheyo för vår bröllopsresa. Fantastiskt ställe och vi väntar bara på nästa resa, då blir det Maldiverna igen, Centara eller Reethi. Tycker själv det slår Bali, Thailand och många andra ställen med hästlängder!Aruba har jag hört mycket bra om, förutom att matförgiftning på en del hotell/restauranger är någorlunda vanligt, det gäller kanske hela det området?Vi betalade tot ca 50000kr inkl allt, hade absolut inte tråkigt en enda dag, det sög att åka hem....Skulle lätt åka tillbaka igen till samma ö, men troligtvis blir det en annan nästa gång.Vi reste med en brittisk resebyrå via London och bokade flygbiljetterna separat.
    Hur lyckades ni få det så billigt som 50 000 totalt? Jag kollade lite snabbt på sidan du nämnde och får priser på ca 5 000 pund och då är det endast halvpension
  • Hawaiiii

    Boendet/helpension/sjöflyg kostade ca19000, flygbiljetterna 14000 och extra flyg till london och hotell ca 3000 (crewbiljetter, standby men blev uppgraderade till första klass på hemresan)Bra deal...men vanliga ekonomi kostar ungeför detsamma för utomstående.

    Vi gjorde av med 10-12000kr i fickpengar på ön ( vatten, spa, drinkar, a la carte och dykning)
    Vi fick väldigt bra pris på touchdown, vi bokade i aug och reste i oktober ( lågsäsong) Just nu ligger samma resa på ca 14000 för två pers två veckor, då tillkommer sjöflyg men helpension ingår, får det till ca 19000kr totalt även nu. Pundet är fortfarande ganska lågt, kanske var lite lägre förra året, men ingen större skillnad tycker jag. Obs, nu är exemplet från sidan med personalrabatter..så jobbar ni inte inom branschen gäller det förstås inte.

    Billigaste flygbiljetten är nu med SriLankan för ca 14-15 tusen....

    Jobbar man inte inom branschen och reser med Hayes&Jarvis istället blir det lite dyrare. Hittar inga lediga resor till Fili samma datum som vi bokade, utan lite senare.. två veckor med transfer, helspension och flyg på ca 50 000kr. Inte så tokigt tycker jag..då flyger man med Qatar också som vi tyckte var helt KANON!

    Man tjänar ju såklart på att kolla under sommaren då det dyker upp många bra erbjudanden, och jag har fått för mig at priserna stiger ju närmare dec-feb man kommer.

    Lycka till! Kolla tripadvisor.com innan ni bestämmer er, finns mycket bra info där :)

  • lyckligbrud2011

    Hawaii - Jag jobbar som reseproducent på en sjöresebyrå, kan jag utnyttja rabatten då??

Svar på tråden Aruba, Maldiverna, Dominikanska Rep. Mexiko, Barbados,Bahams...??