• daniel­2008
    Äldre 28 Aug 07:55
    33110 visningar
    34 svar
    34
    33110

    Vad gör ni på era myskvällar?

    Som rubriken lyder: Vad gör ni på era myskvällar?


     


    Jag och min sambo har varit ihop i 7 år snart och tänkte att vi skulle börja inför lite myskvällar c:a en gång i veckan och skulle behöva lite tips på vad man kan göra på de här myskvällarna? Vi har lite dålig fantasi så får oss är myskväll kolla på film och äta godis och kanske avsluta med sex men msåte ju finnas mycket mer att hitta på och göra än det :)

  • Svar på tråden Vad gör ni på era myskvällar?
  • Sebast­iána
    Äldre 10 Sep 11:39
    #21

    Mysfredag för oss är att se en film tilsammans och krypa ihop i soffan, kanske lite snacks till det. Ibland när barnen är hos sin mamma lagar vi god mat tillsammans först och tar ett gott glas vin till...och sedan hamnar vi i soffan till sist ändå.

  • Kattpo­et
    Äldre 10 Sep 13:43
    #22

    Vi gosar i soffan och tittar på film och mumsar god mat och avslutar med sex....


    Men vi tar också promenader, lagar extra fin mat och pratar med varandra och något jag gillar vi gör det ofta men när det mys då blir mer speciellet.... vi  dushar ihop och när det är mys då får man inte själv tvåla in sig  och vi brukar göra en sockerskrubb till ryggen och benen.... och sen slutar det i sex.

  • KatjaB
    Äldre 10 Sep 18:43
    #23

    Dagens "mys" blev tacos, fredagsgodis till barnen. Lyssnar på bra musik och packar då vi flyttar om ett par veckor. Rätt trevligt även fast jag rymt en stud för att hänga här, hehe


  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 10 Sep 18:58
    #24

    Vi kör också 1 gång i veckan :)


    Oftast blir det nån god mat som vi lagar tillsammans och sen typ massage eller lite vin.


    Förut var det alltid film, men det är totalt datpr och tv förbud på den kvällen har vi bestämt nu, vi vill mest komma igång att prata mer, då det blivit rätt lite av det nu senaste året :)

  • Elinah
    Äldre 20 Sep 19:22
    #25

    Vi brukar promenera tillsammans någon gång i veckan och verkligen prata med varandra. Om det är en promenad mitt i veckan är det mysigt att komma hem och tända ljus och dricka en kopp te i soffan tillsammans.


    På helgerna lagar vi mat tillsammans och delar på en flaska gott vin. Sen blir det film och mys i soffan

  • Tube
    Äldre 3 Oct 18:57
    #26

    då helgerna ofta är späckade med planer och jobb för min del brukar vi bestämma en dag mitt i veckan att bara vara med varandra.
    då brukar jag möta upp min sambo på stan och fönsteshoppa lite och strosa, sen slinka in på någon udda bar eller restaurant som vi inte besökt tidigare och ta en öl/ ett glas vin. efter det brukar vi antingen gå hem och laga middag tillsammans eller gå ut och spela biljard eller promenra längs vattnet.


    viktigaste tipset är att stänga av mobilerna tycker jag! då är det bara du-och-jag-tid!


    men att komma ifrån lägenheten är skönt, plus att det blir lite spännande dejt-stämmning över det hela=)

  • himlen­runthö­rnet
    Äldre 3 Oct 21:41
    #27

    Vilken trevlig tråd! Igårkväll åt vi räkor och drack vitt vin och satt och snackade några timmar. Sedan avslutade vi med att spela geni och ta varsin cigarett på verandan (vi brukar inte röka annars, men det kändes lite trevligt just då) Jättemysigt! Ena barnet sov och det andra tittade på film:o) 


    Ni som brukar spela spel - vad spelar ni? Vi skulle gärna vilja ha något nytt bra tips på spel för två vuxna deltagare! (Barnen är för små ännu).

  • Kattpo­et
    Äldre 4 Oct 11:19
    #28

    Vi bakade en kaka och åt upp den.... mysigt värre... 

  • Vinter­10
    Äldre 4 Oct 11:45
    #29

    Snart börjar På spåret igen, det är vårat pensionärs-fredags-mys, haha! Vet inte varför men vi älskar att sitta i soffan äta något gott och försöka svara på frågorna i programmet. Ofta äter vi tyvärr framför tv:n när vi har myskväll. Och istället för att klä upp oss, klär vi ner oss. Mysbyxor på! :)


    Andra saker som är mysigt fast kanske lite mer dagtid är att åka ut och åka. Sjukt underskattat! Bara ta bilen, ha en bra skiva i, åka runt och titta på hus, områden man inte varit på, åka till havet/sjö stanna och ta en promenad. Sådana stunder pratar vi verkligen, som vi kanske inte alltid gör hemma i lägenheten då annat lätt kommer emellan.


    Att gå till kvarterskrogen (om den inte är totalsunkig) är rätt mysigt och opretantiöst också. Slippa laga mat och bara sitta ned en stund.

  • MsMine­lli
    Äldre 13 Oct 13:48
    #30

    Rolig tråd! *puff puff*

  • Karame­llen
    Äldre 13 Oct 14:22
    #31
    daniel2008 skrev 2010-08-28 07:55:10 följande:
    Som rubriken lyder: Vad gör ni på era myskvällar?   Jag och min sambo har varit ihop i 7 år snart och tänkte att vi skulle börja inför lite myskvällar c:a en gång i veckan och skulle behöva lite tips på vad man kan göra på de här myskvällarna? Vi har lite dålig fantasi så får oss är myskväll kolla på film och äta godis och kanske avsluta med sex men msåte ju finnas mycket mer att hitta på och göra än det :)
    Men det ÄR ju myskväll!
    Myskvällar är ju mjukisbyxor, alternativt pyjamas, tända ljus, lite halvt "nerbäddade" i soffan med nått gott. Godis/chips/ost&kex vad man nu vill just den kvällen. Och så en bra film eller tv-serie eller nått bra tv-program!
    Myskvällar är ju det bästa som finns! Vi har myst på detta vis i snart 10 år och är inte alls less! Tvärtom! Vi båda ser fram emot att efter bröllopsfesten/middagen komma hem, hoppa i pyjamasan/mjukisarna och bara ligga och mysa i soffan! Bröllopssvit, släng dig i väggen, inget slå vår soffa!
  • Ciccci
    Äldre 2 Jan 10:10
    #32

    Myskvällar e mysigt... :D

    Här hemma har vi myskvällar lite nu o då..
    Men myser gör vi ju egentliten varje kväll han är hemma..

    Kryper upp på soffan och myser med ett glas vin och en bra film...
    Eftersom han jobbar på sjön så är han borta varannan vecka så hela veckan han är hemma så är det myspys.. :P

    Men ibland (kanske 1 gång varannan månad) så är hans mamma o pappa barnvakt så vi har hela kvällen/natten för oss själva. Då brukar vi oftast gå ut o äta och sen kommer vi hem och har mysigt och sen är ddet sex halva natten... :)

    Myspys kan vara egentligen vad som helst, bara man njuter o tycker det e mysigt.!!!

    <3

  • Kattpo­et
    Äldre 2 Jan 11:31
    #33

    Vi försökte mysa igår och somnade sött i  soffan med katten i famnen,  gha gissa om man kände sig gammal och redo för hemmet.

    Nåja, idag ska vi mysa och göra munkar, för oss att göra något ihop är mysigt med så idag är det köket som gäller. 

  • Emelie 87
    Äldre 2 Jan 14:27
    #34

    Vi har det typ varje kväll efter att barnen har lagt sig. Då blir det att vi kryper upp i soffan och kollar på lite olika serier eller filmer. Inte så mycket vin nu för tiden eftersom jag ammar, men visst kan vi absolut någon gång ta ett glas och bara njuta. :) Självklart med lite snacks som väldigt ofta är marinerade och grillade räkor. Det är otroligt gott att knapra på. :D
    Sedan avslutas det hela med sex.

Svar på tråden Vad gör ni på era myskvällar?