Inlägg från: moonlightgirl |Visa alla inlägg
  • moonlightgirl

    Brudar i närheten av Västervik

    Hej hej tjejer.

    P: tyvärr har jag ingen aning om hur du kan få tag på stråkkvartett.

    Idag är jag helt lyrisk, min klänning har kommit som jag köpt begagnat från en tjej här på bt. Den var precis så vacker som bilderna visade och som hon beskrev. Nu har jag en sak till att bocka av från att göra listan.     =)

    Vi har kollat våran lokal igen där vi ville ha festen men till våran stora besvikelse så har de ingen diskmaskin där. Så nu vet vi inte hur vi ska göra längre.

    Ska försöka ta mig i kragen och testa göra lite olika inbjudningskort.
    Förutom det så har vi inte gjort något på ett litet tag nu.

    Ha det gott.

  • moonlightgirl

    dct:    åååå vad kul. Det låter ju verkligen som att ni har hittat en toppen lokal. Hade tagit det tipset själv om det inte varit så att det legat för långt bort. Vi har fått tips om en annan lokal som vi ska kolla upp för jag tycker att det är för drygt utan diskmaskin, jag skulle inte vilja vara den personen som står och diskar för hand efter 80 pers. Men förövrigt så gillade jag den lokalen måste jag säga.

    Ja jag vill gärna stämma träff på Hannas och pyssla kort men jag vet inte vilken dag ännu. Helgen som kommer ska vi till Linköping för att det är kalas i familjen och sen ska vi på bröllopsmässan på söndag så det är fullt upp. Vi ska även in så att sambon ska få prova kläder och jag ska också passa på o prova så att jag får testa lite olika sorter.    =)
    Men annars kan jag men har svårt mitt på dagen.

  • moonlightgirl

    dct: Vi har ju redan köpt vårat porslin och vi har tänkt hyra besticken, och vi ska kolla upp om vi kan hyra vinglas, dricksglas och även de små tallrikarna till tårtan.

    Jag trodde att de hade en sån där stor och snabb maskin eftersom det går att hyra lokalen till fester osv. Men som sagt det finns ju ingen alls.

    Jo att de stänger kl 17 vet jag men hur många timmar får man sitta där? Jag slutar som tidigast kl 14 och det är på torsdagar. Hur dags öppnar dom?

  • moonlightgirl

    dct: Ja jag/vi gillade den lokalen och tycker och tror att det kan bli jätte bra.  Men vi ska kolla in den andra likalen först så får vi se sen.

    Nästa vecka ska dom höra av sig från Andersons guld o ge oss kostnadsförslag på våra ringar. Längtar så och ser fram emot det. På fredag ska vi som sagt till Linköping och prova lite fina bröllopskläder.  =)   Det ska bli kul.
    Det ska bli så kul o åka på bröllopsmässan också på söndag. Har aldrig varit på det innan så det ska bli spännande.

    Jag ska kolla upp när jag kan åka in och sitta hos Hannas och pyssla kort.
    Vilka tider kan du? Tänkte som sagt att det kunde vara kul o ses där o pyssla kort och utbyta ideér.

  • moonlightgirl

    Hej hej tjejer


    Jag är helt lyrisk, var på bröllopamässa i helgen och det var så kul. De hade visning på bröllopskläder i olika teman. Sen fick man ju även gå runt och prata med florister, fotografer, sminkörer,frisörer, guldsmeder, festklädsbutiker mm. Det kan jag verkligen rekomendera alla att gå på. Min sambo tyckte också att det var kul och vi vill gå på fler mässor. =)


     


    dct: ja jag ska kolla när jag kan så hör jag av mig. Som sagt det skulle vara kul o sitta och knåpa och prata lite o utbyta ideér.

  • moonlightgirl

    Lúz de mi vida: Det var någon på mässan i helgen som sa att det skulle vara en mässa i slutet av oktober, jag tyckte att de sa i Norrköping men det kan ju även bli i Linköping. Men om vi hjälps åt att hålla ögon och öronen öppna så kan vi tala om här när det blir.   =)
    Både jag och min m2b vill gå på bröllopsmässa igen.   =)

  • moonlightgirl

    Hej hej tjejer.

    P: Jag håller med dct att 14000 kr är mycket pengar. Jag skickar med en länk till några som syr upp klänningar. Du kan kontakta dem och prata med dem om hur du vill ha det och kolla pris med dem. Du kan visa dem bilder på vilken märkesklänning du vill och de syr upp dem. Det som är bra med detta gäng är att de håller till i Partille utanför Göteborg. Dit kan man ju även åka en sväng om det skulle vara så.
    http://www.dressmeup.se/klassiska/
    Förutom dem kan du ju göra som dct sa. Det finns flera butiker i Linköping som är värda att besöka. Jag kan rekomendera Bröllopshuset (mycket trevlig och tillmötesgående personal), Partyworld på torgatan i Linköping. Hon från partyworld var med på bröllopsmässan i helgen. Hon läste av mig direkt och sa vad hon tycker att jag skulle passa i och det är sådan klänning jag drömmer om. Det finns fler ställen också men Festyran kan jag inte rekomendera för jag tycker att hon var lite otrevlig och vräkte ur sig att ja nu har vi ingen klänning hemma till dig, du har ju stor storlek. Öööö ja du det vet jag nog, det kommer knappast som en chock. Men tycker att hon kunde ha sagt det på ett trevligare sätt att de inte har så många klänningar hemma just nu för att de haft rea.
    http://gulasidorna.eniro.se/hitta:brudklänningar/linköping

    kolla runt här och jag kan rekomendera dig att åka till flera av dessa butikerna. När ska ni gifta er? Vet att både festyran och Bröllopsbutiken väntar hem massa nya klänningar men de kommer inte förrens i November tror jag att det var. Men du kan ju ringa runt till dem innan du åker dit så får du höra.

    Angående resan så får jag säga som dct, har ni råd så låter ju Italien först och Maldiverna sen som en väldigt mysig och härlig idé.

    Dct: Jag har fundering på att åka in till Hannas på måndag förmiddag och sitta där och pyssla med kort. Jag börjar jobba kl 12 så jag måste åka kvart över 11 för att hinna till jobbet i tid. Men hon har ju öppet från kl 8. Så om du har tid och har lust att ses och pyssla kort kan du väl höra av dig??

  • moonlightgirl

    dct: Har hon kurser redan på morgonen?? Ok, kan förstå att det blir tajt med tid för din del då. Hur har du det på tisdag då? Jag börjar kl 12.30 då så det räcker om jag åker 11.40 den dagen.

    P: Jag har inte gjort ett enda inbjudningskort ännu men har tänkt att börja med det nästa vecka. Vi har bestämt oss för vilka ringar vi ska ha och har lämnat in guld till guldsmeden och de ska ringa och säga vad det kommer att gå på. Vi har börjat kolla kläder lite mer nu.
    Vi har bestämt mat och meny men inte bokat det ännu.
    Vi har bestämt oss för kyrka och lokal men inte bokat ännu.
    kanske något mer men som jag missat nu.

  • moonlightgirl

    dct: Japp hon öppnar kl 8 alla vardagar.
    Ok, ja det är bara att du hör av dig o säger om du kan eller om det kör ihop sig.
    Ja visst kan du börja med festhäftet om du vill.
    För mig har det börjat tagit lite form i huvudet på hur jag vill ha korten och festhäftet.

  • moonlightgirl

    dct: halv nio skulle funka bra för då kan jag sitta till halv tolv och sen måste jag åka yill jobbet.

    P: jag undrar också om du har en bild på din klänning?

  • moonlightgirl

    Hej hej
    Jätte fin klänning. Själv är jag sugen på att ha halvt uppsatt, kolla bild i mitt galleri. Jag vill ha med lockar och delvis uppsatt.
    Jag tycker också att till den klänningen passar det med uppsatt men det kan ju även passa med utsläppt hår. Kollas med din frissa.

  • moonlightgirl

    Ja vi kan vänta till kvällen med att bestämma.
    På fredag kan jag inte på morgonen för jag börjar jobba kl 6 så då slutar jag kl 14 och är inte inne fråns ca 14.40-15 någonstanns där.

  • moonlightgirl

    Hej hej

    dct: Hur gick det med menyförslaget??

    Här står det också still just nu. Men i helgen ska vi åka upp till västerås och hälsa på min familj så då ska vi prova lite klänningar.   =)

  • moonlightgirl

    Har inte provat mer än 2 st klänningar och jag vill ha med rött i så det är därför jag ska prova, kan ju vara kul med något ställe som har klänningar i min storlek så att jag får se hur klänningen ser ut på mig. Min bästa vän som även är en av våra tärnor ska komma med och kolla på klänningar så det känns jätte kul.

    Jo jag vet att det kan bli så att jag får beslutsångest, har ju fått det angående inbjudningskorten. När jag satt och gjorde de fyra olika korten fick jag en favorit men nu har jag svårt att bestämma mig, jag gillar ju alla fyra.

    Ja jo det är klart att det är ingen brådska, blev bara så nyfiken.

    Oföresten så ska jag och sambon iväg imorgon och kolla på ett hus som är för uthyrning. Vi är så trötta på att bo i lägenhet och längtar till ett hus. Hoppas att vi tycker om huset och att vi får hyra det. Det blir billigare månadskostnad och så får vi störra boyta,han får ett garage att hålla till i o grejja med bilen, vi slipper dela tvättstuga med massa andra människor. Hoppas att vi tycker om huset och att han som ska hyra ut det tycker om oss.  =)

  • moonlightgirl

    Jo vi vill ju köpa hus så småningom men det kommer att dröjja 2-3 år innan dess tror jag. Men detta hus som vi kanske ska hyra kostar 3000 kr i varmhyra och det är fem rum och kök. Det blir ju billigare än lägenheten vi hyr idag och den är tre rum och kök. Men vi ska inte ta ut något i förskott utan vi ska åka och kolla på det idag. Vet inte exakt vart det ligger men det tillhör edsbruk.

  • moonlightgirl

    Hej hej tjejer

    Det blir inte att vi ska hyra huset för det kändes inte rätt. Det var en del som inte stämde in för oss. Vi tyckte mycket om läget men det kommer nog fler tillfällen. Vi bor ju bra i våran lägenhet även att vi längtar till hus.

    dct: Vad tråkigt att få det bemötandet av henne på Hobbyhärvan. Ja en del kanske borde gå på charmkurs innan de ställer sig i en butik.

    Jag håller med dig Hannas pysselstuga kan jag också rekomendera till alla. Jag tycker att de är jätte trevliga och tillmötesgående hos Hanna.

  • moonlightgirl

    P: Svårt att säga men jag skulle resonera som du gör att passa på när barnen är små så kan ni flytta hem när barnen börjar skolan. Trivs ni och vill bo kvar finns det ju svenska skolan i många länder så det finns nog i Frankrike också. Barn har ju så lätt att lära sig nya språk också. Det låter väldigt spännande, vad kul att du blivit rekomenderad och att de kontaktar dig. Som man brukar säga friskt vågat hälften vunnet.
    Hur går det i förberedelserna för dig??

  • moonlightgirl

    Hej tjejer

    Var ett tag sedan nu.
    Hur går det för er??

    P: hur går det med era Frankrike planer??

    dct: Hur har det gått med din inspiration till festhäftena???

    Själv så har jag hamnat i en svacka ett tag då jag inte orkat fundera på något kring bröllopet. Men idag var jag in till stan och pratade med dem på Anderssons som ska göra våra ringar. Vi har allt guldet själva så det blir inte så dyrt. vi kommer att få både hans och min ring för mellan 6-7000 kr. Det tycker jag är billigt för två ringar med både färgade och ofärgade diamanter i. Sambon ska ha en svart diamant i sin ring, jag ska ha tre blåa diamanter och fyra ofärgade diamanter i min. Det ska vara en lite större blå i mitten, sedan två vita/ofärgade på varsin sida och därefter två blå till och sist två ofärgade till. Den i mitten är störst och sedan de fyra nästa i en mindre storlek och sist de två sista i ännu en mindre storlek. Det kommer bli kanonfint.

    Sedan var jag ju bara tvungen att gå till hobbyhärvan och kika in, hon var inte otrevlig mot mig men jag måste säga att det känns mycket bättre hos Hannas. Så jag kommer att köpa mina papper och kort hos Hanna.

    Sedan när jag skulle till bilen såg jag att oj här var ju Chrisma Hårdesign, lika bra att hoppa in där och prata priser med dem. De tar 2650 kr för att fixa mitt hår, då ingår det att jag kommer dit en gång innan och pratar med dem och gör en provuppsättning, sedan på den stora dagen så får jag mat i magen och så gör de mig fin i håret. Hon som de samarbetar med sminket tar mellan 6-700 kr. Sedan frågade jag vad det kostar för tärnorna att få håret fixat och allt beror på hur långt hår de har, allt mellan 300-1400. Ska de ha håruppsättning är det mellan 1000-1400, ska de fönas och fixas lite är det mellan 300-500.

    Det känns så bra nu när jag kollat lite mer runt omkring så att jag vet lite mer.
    Däremot så kan vi inte gifta oss sista helgen i maj, fick veta idag att alla frisörer i v-vik är upptagna då med alla som ska på bal. Om jag ska släpa med mig alla mina tärnor måste vi ha många människor som gör oss fina. Det tar 4 timmar sa de också för att fixa håret. Sminket vet jag inte om det räknades in i den tiden. De sa att de gärna hjälper mig sedan att ta på mig brudklänningen osv. Det kändes jätte bra där och de var jätte trevliga.  =)

    Ska se om jag kan komma iväg till Hannas och sitta och pyssla inbjudningskort någon dag. Men tyvärr ser det ut som att det inte kan bli fråns tisdag nästa vecka eller veckan efter. Nu har vi iallafall bestämt oss för vilket inbjudningskort vi ska ha.  =)  Inte illa det heller eftersom vi velat fram och tillbaka så mycket.

    Tror att jag fått med allt nu.  =) 

  • moonlightgirl

    Hej hej
    Det var ett tag sedan nu. Hur går det för er? Här står det helt still. Vi har bestämt oss för hur vi vill att våra inbjudningskort ska se ut. Men det kostar ju en del att tillverka dem så vi får ta en bit i taget. Det tråkiga för oss är ju att det blev så mycket räkningar och omkostnader kring bilen som vi inte räknat med. Men men det är ju bara att sträva vidare.

    dct: Vad kul att ni börjat säga till folk att ni ska gifta er. Vad sa de då förutom att de blir glada så klart??   =)

Svar på tråden Brudar i närheten av Västervik