Inlägg från: Thulan85 |Visa alla inlägg
  • Thulan85

    Juni 2011 del 2

    Vår tråd stängdes visst av igår så jag tänkte att jag startar en ny. Så alla junibrudar - häng på här!

  • Svar på tråden Juni 2011 del 2
  • Thulan85

    Imorgon åker vi till Turkiet, ska bli så skönt att komma bort en vecka och bara slappna av.

    Började med innehållet i festprogrammet igår, en aning tidigt kanske, men jag tycker det är så kul att fixa så jag har redan gjort 16 sidor=) Finns ju hur mycket ideer som helst här på BT.

    När vi kommer hem måste jag börja leta efter ring. Ska troligtvis designa en egen på samma ställe som vi gjorde våra förlovningsringar och jag vill helst ha den klar innan året är slut för att dela upp kostnaderna lite.

  • Thulan85

    Vart har ni tagit vägen tjejer? Hoppas att ni hittar hit snart. Nu är väskorna packade och om några timmar lyftar planet mot Side. Jag som är inne i ett riktigt bra bröllopsflyt nu och får massa gjort inför bröllpet, känns nästan lite tråkigt att åka iväg men förhoppningsvis håller lusten och orken i sig tills jag kommer hem.

    Ha en skön vecka!

  • Thulan85

    Kul att vi är några stycken!

    Kom hem från Turkiet igår, synd bara att inte solbrännan kan hålla i sig fram till bröllopet;) Dessvärre fick jag med mig något turkiskt virus hem för jag har blivit supersjuk. Så det blir till att vila från bröllopsplaneringen i några dagar till. Passade på att besöka en stor guldsmedsbutik i Turkiet där jag fick prova olika typer av ringar men olika typer av diamanter. Så nu har jag bestämt mig för att det blir en solitärring med en prinsesslipad diamant, det var kärlek vid första ögonkastet;) De slipade dessutom upp våra förlovningsringar och rengjorde dem så nu ser de ut som nya ut.

    Hur ser era förlovningsringar ut?

  • Thulan85

    daydreamer: Vad roligt! Var ska ni gifta er någonstans?

  • Thulan85

    18/6 verkar vara ett populärt datum=) Själv giftar jag mig veckan innan, den 11/6, har alltid velat haft ett pingstbröllop=) Vigsel och fest sker i Julita, båda kommer från Arboga där vi också bor och har egentligen ingen koppling till Julita men vi tycker att det är så vackert där.

    Hur långt har ni andra kommit i planeringen?

    Vi har bokat:
    Kyrka (Julita kyrka)
    Festlokal (Julita gård)
    Fotograf
    Catring

    Har köpt:
    Klänning (Lilly)
    Slöja
    Underkläder
    Smycken
    2 klänningar till vår dotter

    För tillfället håller jag på att bestämma inbjudningar och försöker få ihop festprogrammets innehåll. Är ute i väldigt god tid men tycker att det är så kul att hålla på att pyssla. Dessutom är jag inne på sista året på min utbildning så det gäller att fixa inför bröllopet de små stunder som blir över.

  • Thulan85

    Att prova klänningar var verkligen en speciell upplevelse! Jag hade sett "min" klänning på bild och när jag såg den i verkligheten blev jag verkligen kär. Tyvärr fanns den inte i min storlek första gången jag var i Sthlm och skulle prova den men som tur var skulle jag upp några veckor senare och när den väl satt på så kände jag att det var helt rätt. Det var skönt att slippa prova massor av klänningar för då skulle det bli för mycket tillslut. Men det är svårt att välja, finns ju sååå många olika modeller som är vackra.

    Har ni hittat någon klänning/märke som ni gillar lite extra?

  • Thulan85

    Vad roligt att fler och fler hittar hit! Vårt bröllop är också lite hemligt, bara mina föräldrar och 3 vänner vet om det så det är skönt att ha BT när man vill prata om bröllopsplanering. Sitter just nu och kollar på inbjudningskort, var helt säker på att jag skulle beställa via calligraphen men nu är jag lite inne på att göra egna. Tror ni att man sparar pengar på att göra egna?

    Vad har ni andra för budget? Från början sa vi max 60.000 (ca 60gäster) men med ring så lutar det snarare åt 80.000 och då har vi ändå dragit in på en del för det höll på att sluta på nästan 100.000 och det känner vi är för mycket pengar.

  • Thulan85

    Välkomna alla nya!=)

    Igår gjorde jag en ordentlig planering och en mer dataljerad budget så nu har jag bra koll på vad som ska köpas, när och för vilka pengar. Vissa mindre kostnader ska vi finansiera med våra "vanliga" pengar medan de dyrare sakerna betalas från bröllopskontot. Har skrivit upp vad som ska köpas/betals i höst, vinter/vår och i anslutning till bröllopet eller strax efteråt. Så nu är kostnaderna mer jämt fördelat under året. Hösten stora utgift blir vigselringen, (klänningen var också en stor utgift men den är redan betald) i övrigt blir det mest en massa småsaker till dekoration och inbjudningskort. Så nu är gäller det att tokspara till ringen!

    Har ändrat fotograf också, hittade en som kostade lite mer men man fick mycket mer för pengarna. Bla fick man en provfotografering innan bröllopet och det gillar jag. Vad har ni andra för fotograf?

  • Thulan85

    Lillaplopp: Ja det bästa är nog att sprida ut kostnaderna om man har begränsad ekonomi som de flesta har. Skönt att du har en kusin som är kan ta bilderna, där finns ju många kronor att tjäna. Fotografen blir för oss en av de dyraste posterna tyvärr men också en av de viktigaste enligt mig.

  • Thulan85

    Hur går det för er med planeringen? Står det still? Här är det stiltje just nu, kollar mest efter inspirationsbilder på nätet till dukningen. Beställde slöja här om dagen som borde vara på väg, det är allt jag har hunnit den här veckan som har med bröllopet att göra.

    Kom igen nu tjejer, sätt lite fart på tråden;)

  • Thulan85

    prinsessanogrodan: Känner igen mig, vi har också det mesta under kontroll men ibland kan jag drabbas av lite panik ändå för en kort stund. Det stora bitarna är ju klara, men det är mycket smågrejer kvar att göra. Gjorde en lång lista igår på ALLT som ska göras och då blev jag lite smått stressad för en stund men det är ju ett bra tag kvar. Jag ska börja med festprogrammens utsida så fort jag får tid för det är något som jag vill kunna göra lite då och då så man slipper sitta sista veckan innan bröllopet.

    Hur ska ni andra göra med dukningen ? Ingår dukar, servetter och porslin där ni ska vara? Vi får fixa allt sådant själva vilket tar lite extra tid. Dukar blir det från IKEA med en spetsaktig gardin över för lite romantiskt känsla. Skulle även köpa servetterna därifrån men det hade tydligen utgått så nu blir det till att jaga redan på servetter i linne/bomull till ett bra pris. Letar också efter billiga blockljus, gamla eller billiga flaskor och glasburkar. Ska ner till Ullared i början av oktober så där hittar jag förhoppningsvis något kul.

  • Thulan85

    Hej tjejer!

    Va kul att ni börja komma igång med planeringen ordentligt! Här hemma har det varit lugnt på bröllopsfronten ett tag nu. Min slöja kom förra veckan, en jätte fin 2,5 m lång Lilly slöja. Och i tisdags kom äntligen men efterlängtade diamant så nu är det bara själva ringen som fattas och det ska vi förhoppningvis fixa innan jul. Inbjudningarna ska också beställas innan jul men de skickas inte ut förrän till alla hjärtans dag. På måndag ska jag betala handpenningen till fotografen. I övrigt är allt lugnt just nu=)

Svar på tråden Juni 2011 del 2