• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru sy

Nu kom mannen med en drink till mig, alkoholfri såklart

• Villemoa

Fru sy skrev 2010-11-06 19:33:43 följande:
      Jag har ju längtat så i flera år efter att få sy till en egen liten ist för att sy till andras, även om det oxå är jätteroligt. Därför blev jag förvånad när jag inte alls varit sugen och inte vågat. Min oro har blivit mkt bättre sedan vi hörde hjärtljuden så nu har jag bestämt mig för att det kommer bli bra. Men tänkte ändå vänta med att sy till krabaten tills vi sett den om några veckor.

Det förstår jag. Det är många som väntar med att köpa/ordna saker tills efter RUL eftersom man då har fått se hjärtat ticka och så.
    Vilket datum ska ni på RUL?

• Fru sy

Norrskensflamman skrev 2010-11-06 19:35:14 följande:
    Pysslingen kanske vore ett arbetsnamn Med tanke på dina talanger. Du är så himla duktig, Fru Sy  

Tack, skulle det kanske kunna bli... får smaka på det lite.

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-11-06 19:36:05 följande:
      Det förstår jag. Det är många som väntar med att köpa/ordna saker tills efter RUL eftersom man då har fått se hjärtat ticka och så. Vilket datum ska ni på RUL?

Fredag 19 november... så är inte så länge till.

• Norrskensflamman

Ninnis: ang Robbie Williams. Visst är det bra att du köpt biljetter, men jag håller med Lanovia där; När man har fött ett barn så brukar ens prioriteringar ändras ganska så radikalt. Sannolikheten är ganska så stor att du inte VILL gå på Robbie när du har en tvåveckors bebis .Men biljetten lär ju inte bli några problem att bli av med.

• Villemoa

Fru sy skrev 2010-11-06 19:37:47 följande:
      Fredag 19 november... så är inte så länge till.

*lägger datumet på minnet*

• Villemoa

Nu ska jag ta mig en glass och lägga upp fötterna! Ha en trevlig lördagskväll alla!

• Norrskensflamman

Jag är helt slut. Har haft en bråkig helg hittills. Maken har inte börjat prata med mig förrän nu, sen i torsdags alltså. Och det med mycket lirkande. Och lite hjälp med Skypeuppkoppling till familjens privatkurator, min bästa vännina, befinnande sig i Indien!

Jag har i alla fall tagit mig iväg med flickorna till kyrkan idag och de sjöng så fint. Barnkören har ju förlorat en medlem under året, flickan som omkom i bilolyckan i somras 8 år gammal. Alla barnen tände ljus för henne och sjöng en sång. Alla i kyrkan grät, och jag behöver väl inte säga att jag grät floder, av många anledningar.

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-11-06 19:40:46 följande:
    Nu ska jag ta mig en glass och lägga upp fötterna! Ha en trevlig lördagskväll alla!

Detsamma!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans