Bergendals Herrgård
Hej! Vi har bokat Bergendals Herrgård för vår bröllopsfest. Någon som använt sig av det stället och har något matnyttigt att berätta? Nyfiken på hur tex. maten är?
Hej! Vi har bokat Bergendals Herrgård för vår bröllopsfest. Någon som använt sig av det stället och har något matnyttigt att berätta? Nyfiken på hur tex. maten är?
Har ni bokat Bergendal? Vilka datum?
Nyförlovad: vi har bokat första helgen i aug. Har ni också bokat?
Vi hade bokat 30/7 prel men släppte det då vi blev oroliga för att Herrgården va för liten och bokade ist Utsikten den 27/8 men sen ångrade vi oss och ville ha Herrgården eftersom vi vill komma med båt och då har man ju tillgång till brygga mm men nu är ju den bokad alla lördagar i sommar såklart:( man vågar väl inte hoppas på någon avbokning även om Michel fick en igår i maj sa han men vi vill ha juli el aug!
Nej, så tråkigt!! Hoppas det ordnar sig...kan inte Michel fråga det andra brudparet så att ni kan få tillgång till bryggan?
Nu har vi bokat Bergendal matsalen Utsikten =) Känns fantastiskt! Kul om vi som ska vara där kan hålla kontakten. Känns som Michl har ett bra koncept!
Stephanie: så roligt! När gifter ni är?
1 oktober smäller det! Var och testade ringar idag, ju mer jag testar desto mer förvirrad blir jag. Ena sekunden enstensring, andra sekunden massa stenar... Gäller väl bara att bestämma sig och sluta fundera. =)
Missi80 då är ni två månader innan oss, spännande att höra sen hur det var! Men ni har herrgården? Vi kör Utsikten och tillhörande lounge. Vi blir ca 65 personer.
Vi väljer bort dessert och kör tårta för menypriset. Tyckte vi var perfekt för oss. Sen kommer vi ha macarones till fördrinken. Ska maila Michel imorrn om dj. Han sa han hade några olika förslag till bra pris.
Synd att man ej kan provsmaka mat, men jag litar på att det blir bra.
Vi träffade floristen när vi var där på visning, supergullig kvinna som visade lite olika alternativ för blommor. Jag föll för enkel cylindervas med en ensam blomma i. Stilrent och enkelt.
Stephani; vi ska också ha macarones till fördrinken, känns roligt med nåt annorlunda!
Vi har varit på vårt första planeringsmöte den här veckan och det känns jättebra!
Vi blir runt 50-60 personer och tycker att Herrgården blir perfekt för oss, vi trodde dock att vi skulle vara ca 40 personer när vi bokade, men gästlistan växer hela tiden och det är svårt att begränsa sig.
Vi väljer också bort tårta, känns lite onödigt med både dessert och tårta. Vi har bokat DJ:n som M rekommenderade, känns bra och han har ok pris, sen så känns det bra att dem har samarbetat förut och att det har fungerat bra.
Tycker också att de där med maten är lite jobbigt men jag tror att det blir bra :D
Jag ska kontakta floristen snart, gillar det du ska ha...vi får se vad jag faller för...
Ska ni vigas på plats? Det ska vi...
Det där med ringen är svårt, beställde min ring för två veckor sen hos en juvelerare. Det blir en enstensring och det blir provning i april, ska bli roligt att se hur den kommer att se ut med förlovningsringen...
Hur är det med klänningen, har du hittat?
Missi80, har du provat ringen nu? Jag har nog tillslut bestämt mig och ska gå till juvelerare snart och beställa. Blir en större sten och 6st små stenar på varje sida (dock små stenar alltihopa, får ej bli för stort).
Klänning ska jag gå och köpa 19e april med mamma, hon kommer upp till Stockholm för detta. Har efter många olika provningar kommit fram toill vilken jag vill ha, nr 2 som jag testade ;)
Michel ringde idag och vi ska ha första planeringsmöte nästa vecka, spännande.
Har ni bokat dj? Om ja, den som Michel rekommenderar? DJ Robban?
Vi kommer vigas i kyrka och transporterar våra gäster med buss. Kommer nog baka mina berömda bullar och bjuda på någon dricka på bussen och köra en frågesport =) Känns som att man kan vända en transportsträcka till något positivt!
Oh det känns så härligt nu när allt börjar falla på plats! =)
Stephanie: hur gick planeringsmötet? Har ni beställt tårta? Vi har inte lyckats skicka ut inbjudninskortena ännu!! Har lite panik, men räknar med att kunna skicka ut i början på maj senast! Sen är det dags att ta tag i frågan om tårtan...hur ska ni göra med den?
Stephanie: hur gick det med ringe? Bussresan blir nog väldigt bra så som du planerar den! Vad blev det för klänning?
Vi bokade med brunch och övernattning för alla gäster, vi betalade 1470 kr/kuvert. Vi kommer ha snittar och fördrink först, sedan trerätters middag och därefter bröllopstårta och vickning senare på kvällen. Vi betalar 75 kr/pers extra för snittar, 50-55 kr per bit för bröllopstårta och 35 kr/pers för vickning. Till detta tillkommer dryckespaket. Vi kommer inte ha fri bar utan det får folk betala för själva. Vi tyckte det var trevligt med övernattning för alla samt att ha gemensam brunch dagen efter.
En bonus är att vi också får välja bland både menyerna för 2010 och menyerna för 2011 när det gäller maten eftersom vi gifter oss nästa år.
marnys: roligt med en till på Bergendal! Vi funderade på ciabatta... Vad har du valt för bordsdekoration?
Bordsdekoration har vi inte valt än, vi har bara fått telefonnummer till servitrisen som ska fixa det. Ska ringa henne nästa vecka =) Vad har ni valt?
Vi tittade på vickningslistan, men vi har inte hittat något som har fallit oss i smaken. Det känns som det är så mycket pengar för finare mat, när man vet att i alla fall våra gäster vill ha typ en pizzazlice =)
Michel lät inte omöjig om man ville ha något annat, så vi kommer nog köra på korv med bröd och pucko =)
marnys: Korv och bröd låter som ett bra alternativ! Vi har inte heller valt bordsdekoratoner ännu...känns som att jag måste bestämma blommor till brudbuketten först... Vilket datum gifter ni är? Inte så länge kvar till juni :D
Jag har nu köpt min klänning, känns fantastiskt! Var nr 2 som jag testade och som tankarna hela tiden återvänt till. Köpte på Lilly. Ringdilemmat har jag lagt undan ett tag till.Har också av ren slump sprungit på tärnklänning och näbbkläning till bra priser som jag slagit till på.
Vi har valt att ej ha dessert och ha tårta istället. Men vi kommer ha tårtan i matsalen och sitta kvar så att det blir 3 rätters. Inga problem för Michel att ordna det. Kommer beställa från tårtverkstan i Täby. Tycker det är svårt att hitta en fin tårta, antingen är dom för mycket eller för litet....
Vi har just för tillfället beställt ciabatta, men vet inte om vi ska ha vickning... Funderar på en godisskål istället.
Vad har ni andra bestämt för mat?
Himla roligt med en tråd för Bergendal! Ska ni andra också bo över i sviten?
Stephanie; va roligt att du hittat klänningen nu! Vilken bra ide att äta tårtan i matsalen, ska fundera på om det passar oss också! Vi kommer att bo i sviten och några av våra gäster kommer att sova över så vi kommer att äta brunch tillsammans :D
Vi och de flesta av gästerna ska också sova kvar =)
Marnys; när i juni är det dags för er? Hur går det med all planering? Ska bli roligt att höra hur det går med allt!
Hej,
Tänkte höra om någon av er som gifte er i somras finns kvar här på BT och kan berätta hur erat bröllop på Bergendals blev, eller om det finns andra här som ska gifta sig i sommar och har bokat bergendals? Skulle vara roligt att dela med sig av tips och råd!
Själva har vi bokat matsalen Utsikten den 25 augusti