• sthlm2011

Bergendals Herrgård

Hej! Vi har bokat Bergendals Herrgård för vår bröllopsfest. Någon som använt sig av det stället och har något matnyttigt att berätta? Nyfiken på hur tex. maten är?

• Svar på tråden Bergendals Herrgård
  • FramtidaFruSandberg

jag har inget matnyttigt att berätta utom att grattis: jag tycker lokalerna är jättefina!

• CStar11

Vi funderar också på Bergndal, så jag vill gärna också höra om någon har nåt att säga om stället

• missi80

även vi funderar på Bergendal, vi ska titta på lokalerna imorgon. För vår del handlar det om herrgårdsmatsalen...

Vill också höra lite om stället och maten...

• missi80

Nu har vi varit och tittat på Bergendals lokaler. Vi tyckte det var fina lokaler och jättefin omgivning, perfekt för bröllop!!!

Tråkigt att man inte kan provsmaka maten :( 

Vi har dock bestämt oss för att åka ut igen och äta middag där nån gång framåt hösten. Det lutar väldigt mycket år att vi kommer att boka! Är så glad över att vi nästan är klara med val av lokal...

Nu ska det bara räknas ännu en gång ;)

• CStar11

missi80: När ska ni gifta er? Har ni preliminärbokat lokalen? Vi ska också åka och titta i helgen! Har preliminärbokat till Augusti 2011 men antar att man måste bestämma ganska snart då om man vill ha den eller inte. Får man verkligen inte provsmaka maten? Många frågor..

• missi80

CStar11: Vi gifter oss första helgen i augusti, vi har prel. bokat och kommer att bekräfta bokningen denna vecka. Men du har ju kvar din bokning i två veckor från visningsdatum...M berättade att dem har många på väntelistan, men låt det ta sin tid, ni har ju två veckor på er!

Vi blev faktiskt riktigt förtjusta i omgivningen, stället "luktar bröllop" ju ;) 

Tråkigt det där med maten bara...men som sagt man kan ju prova deras "vanliga mat" och äta middag där nån kväll, är den bra borde bröllopsmaten vara ännu bättre :D

Vilken helg gifter ni er?

Sen tycker jag att vigseln kan bli fantastiskt vid bryggan. Titta på den när ni er där :D

• CStar11

Vi har prel bokat 3:e helgen i Augusti 2011!

Då ska vi titta på bryggan Är det något mer man inte får missa? Vi kommer nämligen inte ha någon som ska visa oss runt då han som har hand om bröllop inte kommer vara där på söndag. Vi kan dessvärre inte titta någon annan dag eftersom vi inte bor i Stockholm.

Vad får ni betala för kuvertpris? Hur många gäster kommer ni ha?

• missi80

CStar11: Vi kommer att ha 40-50 gäser. M sa att vi ska räkna med ca 1100 per kuvert. Dem har som förslag/erbjudande att man byter ut efterrätt mot bröllopstårta. Man får då välja bröllopstårta, smak och form inom vissa gränser (50-60 kr/biten tror jag han sa). Så i vårt fall blir det förrätt, varmrätt och bröllopstårta samt dryckespaketet som kostar 370kr/pp. Själva kostnaden för maten är 670 pp. + dryck så räknar man med 1100 har man lite marginal. 

Vi kommer inte ha öppen bar så den kostnaden slipper vi ;)Men priserna på baren var helt ok.

M sa också att man kan prata med deras florist om önskemål av blommor :D

Vi var iaf nöjda :D det är bara tråkigt att inte kunna provsmaka maten :(

• sthlm2011

Vi bokade med brunch och övernattning för alla gäster, vi betalade 1470 kr/kuvert. Vi kommer ha snittar och fördrink först, sedan trerätters middag och därefter bröllopstårta och vickning senare på kvällen. Vi betalar 75 kr/pers extra för snittar, 50-55 kr per bit för bröllopstårta och 35 kr/pers för vickning. Till detta tillkommer dryckespaket. Vi kommer inte ha fri bar utan det får folk betala för själva. Vi tyckte det var trevligt med övernattning för alla samt att ha gemensam brunch dagen efter.

En bonus är att vi också får välja bland både menyerna för 2010 och menyerna för 2011 när det gäller maten eftersom vi gifter oss nästa år.

• missi80

Sthlm2011: Övernattning låter fantastiskt trevlig! Vi valde dock bort den delen.  

Vill också ha snittar till fördrinken och just nu är jag inne på att även ha chokladdoppade jordgubbar :D vad ska ni ha för snittar och vickning?

Vi ska också gifta oss nästa år, vi borde också kunna välja mellan båda menyerna...

När gifter ni er? Hur många blir ni?

Tycker det känns roligt att kunna följas åt :D 

Svar på tråden Bergendals Herrgård