Inlägg från: zunzilk |Visa alla inlägg
  • zunzilk

För oss som vill vara i toppform

jag hoppar gärna på den här tråden, superbra initiativ!
    tävlingen låter skoj det kan vara just den morot jag behöver för att komma igång igen.
    Har inte kommit igång alls med min träning sedan senaste grav. min gosse är nu 1 år och jag har soffat ihop totalt...
    Tidigare tränade jag 3 ggr i veckan på gym, spinning 1-2 ggr i veckan.
    Det enda jag gjort senaste året är ridning 1-2 ggr i veckan. men nu har det varit uppehåll med det oxå sen maj. :(

• zunzilk

mattiasFästmö skrev 2010-08-16 10:19:31 följande:
    jag tänkte passa på att fråga om någon har något bra knep för att gå upp i vikt? Jag har en sjuhelvetes ämnesomsättning, och har förut haft lite problem med maten och därför vart väldigt smal. Men nu vill jag gå upp och få lite fett på kroppen för omväxlings skull, men jag äter och äter och det händer inget. Och man vill ju inte vräka i sig pizza och grädde varje dag så man får en hjärtattack heller. Är det någon som har något bra tips? Och just ja, jag är inte så pigg på att shotta ren olja heller

Ät bra mat regelbundet med mellanmål, kan öka fettet en aning men inte överdrivet. Gymträna, bygger muskler men för att få ekvationen att gå ihop bör du äta mkt mer protein. Finns nog information på nätet hur många gram protein,kolhydrater,fett per kroppsvikt man ska få i sig om man vill gå upp i vikt. Men enkelt uttryckt så bör du ju ha ett större intag än du gör av med, tror 500 kalorier per dygn extra är en generell rekomendation.

• zunzilk

idag ska jag ha premiär på gymet för första gången på 2 år! Skräckblandade känslor...
    Det blir 60 minuter och sen 40 min för dagens  hundpromenader. 100 min idag alltså. :)
    Håller på målar om garaget här hemma, sjukt jobbigt! Skrapa färg och måla.. Har haft otrolig träningsvärk i 2 dagar nu... :)

• zunzilk

60 min gym och 20 min crosstrainer idag.

• zunzilk

MissWildcat skrev 2010-08-19 20:33:56 följande:
    grymt...hur gick det på första passet?

första passet gick riktigt bra, mina stackars muskler var lyckligt ovetande om hur möra de skulle bli. Följsamt och mjukt pass men jag lovar det känndes igår!
    Idag känndes det som att blodet inte strömmade genom musklerna alls första halvan av passet, stelt och seegt, men det tog sig och de sista 15 minuterna på crosstrainern var dödande!!! :)
    Men så jäkla skönt att vara igång igen! Känns otroligt bra!
    Nästa vecka hoppas jag komma igång med spinningen oxå.
    Det är så kul det här!!! :D

• zunzilk

hallå där!
    Har varit förkyld i 2 veckor nu och jag känner att jag säckat ihop totalt! Dessutom jobbar mannen borta just dessa veckor så tror ni jag varit nå nyttig här hemma i min ensamhet??? Nej, fy jag mår så illa av mig själv just nu.
    Kollade biggest looser igår och blev så där sjukt peppad man kan bli när man är sjuk.. :)
    Har dock varit på prommisar men pulsen är sjukt hög så det är nog inget vidare. Nej fy för förkylningar! Tycker såååå synd om mig själv just nu!

• zunzilk

L U N A skrev 2010-09-08 10:47:59 följande:
      Usch och fy! Hoppas du mår bättre idag!Är man sjuk så kan man inte göra så mkt åt det. Försök ist lägga tiden på att tänka ut en träningsplan, så är du motiverad att sätta igång på studs när du är frisk igen. :)

ja det är ju smart, försöka fokusera... Just nu går all min styrka till barnen och hundarna då jag varit gräsänka en vecka.  tufft.
    Men förhoppningsvis är jag frisk till nästa vecka så kan man köra igång igen. :)

• zunzilk

tränat igår:
    gymmet 45 min kondition 10 min. promenad 30 min

vilodag i dag vill ju inte bli sjuk igen...

• zunzilk

ja just det har varit på promenad idag om d räknas? isåfall 60 min idag.

• zunzilk

gårdagens träning: 45 min gymet cirkelträning 15 min roddmaskin.

Svar på tråden För oss som vill vara i toppform