Inlägg från: L U N A |Visa alla inlägg
  • L U N A

För oss som vill vara i toppform

Är ni aktiva här? :) Jag är gärna med för att bli peppad. Får man va med?

Har ett rel aktivt liv men har varit rätt dålig på att utföra traditionell träning. Men nu ska det bli ändring! Sommaren är över, vardagen har kommit igång och bröllop på g nästa sommar - det är dax för bra träningsrutiner. :)  

Har inget behov att gå upp eller ner i vikt men vill tränar för att må bra, bli starkare/smidigare/uthålligare och på köpet få lite mer definierade muskler.

MissWildcat: När ska man skriva in veckans träning?

Förra veckan blev det:
    ons 60 min ridning
    tor 50 min gym
    lör 60 min pole dance (skitkul, möhippa för en kompis)
    sön 40 min promenad

Tjing!

• L U N A

Uttan skrev 2010-09-06 17:14:46 följande:
    Bra jobbat Luna! Har du något "veckoschema" eller varierar din träning?

Tack! :)

Nej, jag har inget veckoschema förutom att jag rider en gång per vecka. Jag och mitt liv passar inte riktigt in i ett spikat schema. ;) Planen är ist att träna 3-4 ggr/v, när det inte bli ett pass så kompenserar jag det med en promenad. För att se till att verkligen göra mina tillfällen så är jag med i den här tråden... :P
    Har ännu inte riktigt bestämt hur jag ska göra med träningskort. Antingen blir det gym kombinerat med olika pass, eller så skulle jag vilja prova någon ny träningsform - tex yoga, dans, kampsport.... Nu tittar jag runt lite och testar. :)

Har ni några tips?

• L U N A

Tycker att nyttiga mellanmål som helst går lätt att ta med sig (till träningen, jobbet osv) Kan va lite svårt att hitta inspiration till. Kan vi inte hjälpas åt och skriva ihop en lista?! Jag börjar...

Smoothie
    Kokt ägg
    Nötter
    Avokado
    Keso ev med kaviar
    Makrill på burk

• L U N A
    S2011 skrev 2010-09-07 14:15:20 följande:
    jag mätte mig imorse och kan konstatera att jag senaste veckan minskat 1 cm i midjan, 1 cm över magen, 2 cm över höften och 1,5 cm över låret. woho=) jag har nu 6 cm i midjan och 9 cm över höften kvar till klänningsköp :) snacka om att vila sig i form?

Hihi! Vila är nyttigt det med! :) GRATTIS till minskningen, alltid lika skönt att få se resultat!

Uttan skrev 2010-09-07 14:39:25 följande:

Duktiga ni är! Superstarkt jobbat!   Själv kör jag 1 mil i snitt om dagen - crosstrainern/löpning/promenader Äter väääldigt lite kolhydrater och försöker kontrollera mitt födointag ;)

1 mil om dagen är ju jättebra! Kämpa på så kommer det synas ordentligt!

• L U N A

zunzilk skrev 2010-09-07 21:19:25 följande:
    hallå där!Har varit förkyld i 2 veckor nu och jag känner att jag säckat ihop totalt! Dessutom jobbar mannen borta just dessa veckor så tror ni jag varit nå nyttig här hemma i min ensamhet??? Nej, fy jag mår så illa av mig själv just nu.Kollade biggest looser igår och blev så där sjukt peppad man kan bli när man är sjuk.. :)Har dock varit på prommisar men pulsen är sjukt hög så det är nog inget vidare. Nej fy för förkylningar! Tycker såååå synd om mig själv just nu!

Usch och fy! Hoppas du mår bättre idag!

Är man sjuk så kan man inte göra så mkt åt det. Försök ist lägga tiden på att tänka ut en träningsplan, så är du motiverad att sätta igång på studs när du är frisk igen. :)

• L U N A

Tomat, gurka och andra grönsaker eller frukt är jättegott. Men som mellis behöver jag fylla på energin och då räcker inte en frukt tyvärr. Men i kombo med nått mer energirikt funkar det. :)

Popcorn är bättre än chips men inte direkt nyttigt, själv älskar jag mörk choklad. Ooo nam.... ska fixa en kopp te och en ta en bit choklad till. Kvällsmys!

Idag har jag inte tränat nått, är så himla trött i kroppen sedan träningen tidigare i veckan. Men imorgon blir det gymmet!

• L U N A

Förra veckan blev det:

tis - 60 min cirkelträning/core
    ons - 20 min wakeboard
    ons - 60 min ridning
    fre - 30 min gym

Blev tyvärr inget i helgen, men ska ta igen det idag med en promenad. :)

• L U N A

Hej på er!

Var helt säker på att jag skrivit in förra veckans träning.... men tydligen inte. :P Så här kommer den. Bättre sent än aldrig! ;)

Ons - 20 min wakeboard
    Ons - 60 min ridning
    Tor - 110 min promenad

Inte helt nöjd med veckan, men hade fullt upp i helgen och har känt mig så trött i både huvud och kropp.

Hoppas det går bra för er andra! Heja heja!!

• L U N A

Jo, vi får nog göra en efterlysning på henne. ;)

• L U N A

MBLL skrev 2010-09-22 11:18:49 följande:
    oj, jag upptäckte precis att jag visst har skrivit in vad jag åstadkommit förra veckan två gånger.... d var ju INTE meningen.Förresten, är det någon som har erfarenhet av Allévoprodukterna? Jag började med dem igår och hoppas på mirakelresultat=P. Har tänkt att köra en kickstart som de kallar det på en till två veckor bara för att se att det händer nåt så jag inte tappar suget.... Ska försöka fortsätta träna så gott det går under tiden men det står tyvärr att man ska vara försiktig med allt för hård träning under kickstarten.... Någon som kört detta och har lust att berätta hur d gick?

Ingen koll alls. Hoppas det funkar för dej! :) Du får återkomma med resultat.

• L U N A

zunzilk skrev 2010-09-21 17:57:18 följande:
    ja just det har varit på promenad idag om d räknas? isåfall 60 min idag.

Klart det gör! :)

• L U N A

Har gått urdåligt med veckans träning, kommit saker mellan hela tiden. Hade därför tänkt att ta en ordentlig promenad idag iaf, men tror tyvärr inte jag hinner det heller.... Vi får se!

• L U N A

Förra veckan blev det endast 60 min ridning! :(
    Bara på det igen....

• L U N A

Har varit iväg så ingen träning alls för mig på två veckor. Nystart den här veckan, håll tummarna för att jag hinner en dagspromenad i det fina vädret!

• L U N A

Mån - 30 min promenad
    Ons - 60 min ridning
    Tor - 90 min promenad

Helgen - inställd träning pga förkylning :(

Svar på tråden För oss som vill vara i toppform