Inlägg från: MissWildcat |Visa alla inlägg
  • MissWildcat

För oss som vill vara i toppform

Tänkte starta en liten tråd för oss som vill vara i toppform på dagen med D.
    Här tänkte jag vi kunde peppa,tipsa,stötta och kanske bara få ett gott skratt.
    Någon som e intresserad?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-13 13:23
    Jag bloggar också så ni e välkomna in där med
    www.misswildcat.blogg.se
  • Svar på tråden För oss som vill vara i toppform
  • MissWildcat

ja jag följer också en hel del fitnessbloggar.bloggar själv en del.försöker hitta tillbaka till viljan och längtan efter gymmet

• MissWildcat
    mattiasFästmö skrev 2010-08-13 10:25:55 följande:
    jag är lite tvärtom, jag skulle vilja gå upp ett par kilo till bröllopet, men jag antar att det ni menar är att gå ner i vikt ^^
    Nä utan att man ska vara i sin abolut bästa form...alltså behålla vikten,gå upp i vikt,gå ner i vikt,få bättre deff.Det som krävs för att DU ska nå DIN toppform.
    Mitt eget mål är att lägga på mig muskelmassa,bli mer deffad OCH en grym kondis

Har precis kommit hem från gymmet där jag sprang 2.5 km(har nyopererade fötter så jag får skynda långsamt)
  • MissWildcat
    Biscuit skrev 2010-08-13 11:47:59 följande:
    Jag hakar gärna på om det är en träningstråd och inte bantning. Jag behöver varken gå upp eller ner i vikt men behöver träna för att min kropp ska må bra. Nu har jag tappat motivationen helt och har jätte svårt att komma tillbaka.
    Vad är det du tränar?
  • MissWildcat
    RebeccaL skrev 2010-08-13 12:30:25 följande:
    Jag hänger på! Gifter min i juli 2011 å vill då såklart vara i toppform. Har de sista 2,5 åren gått mer 32 kg och har nu ca 8 kg kvar. Dock är inte vikten det viktigaste längre, utan hur jag känner när jag tittar mig i spegeln. Springer en del just nu men ibland tryter motivationen. Då passar det ju toppen med en tråd där vi kan stötta och motivera varandra :)
    O my god...vilket jobb du har gjort!!!!Tyvärr brukar de där sista "trivselkilona" vara de som bråkar mest,men jag vet att du kan klara det!!!!
  • MissWildcat
    Biscuit skrev 2010-08-13 13:56:31 följande:
      Innan jag blev soffpotatis så var jag ganska aktiv, red 1-2 ggr i veckan, löptrande och styrketränade. Nu har det varit upphåll på ridningen men den drar igång nästa vecka igen så då hoppas jag på att det ska bidra till att jag även kan komma igång med det andra. Ska springa midnattsloppet imorgon, och har som sagt vilat mig i form, så vi får se hur det går. :)
    Det gick säkert bra med ditt lopp,man brukar orka mer än man tror.
    Att rida är nog väldigt underskattat som träningsform...man får ju helt otroliga ben och magmuskler av det.
    Men visst är det lätt att man ligger på latsidan så fort rutinerna inte är som de brukar.Det vet jag själv.Jag har skit lätt att hålla maten och träningen när jag jobbar,men nu när jag går hemma är det genast inte lika lätt.Jag försöker och nu har jag fått upplagt ett muskelutvecklings progam så det ska bli väldigt intressant.
    Men berätta hur det gick när du sprang sen
  • MissWildcat

Jag brukar ha lite svårare om jag inte har måsten...fast visst känner man sig 3 meter lång när man SJÄLV väljer att ta morötter istället för chips.Man känner sig liksom så himla stark på ngt vis.
    Idag har jag inte fått tränat ngt,men imorgon är det gymmet igen.Najs!!!Hur har det gått för er andra?

• MissWildcat

Förresten,vad säger ni om att ha en liten "tävling"? Från måndag till söndag v 33 skriver vi in hur många minuter vi tränat.Och träning är när man får upp pulsen lite/blir varm.Allt från ridning till powerwalk.
    På söndag räknar jag ihop alla minuter och sen ska vi försöka slå det till veckan efter?

Vad säger ni?Alla nya och gamla är ju välkommen att skriva in sina minuter...kan ju bli en liten pepp att försöka slå nytt rekord varje vecka

• MissWildcat

Oooo vad roligt.Då kör vi från och med måndag!!!!Kör hårt!!!

• MissWildcat

Ja för mig blir det ingen träning idag,har ont i mina benhinnor från igår.Hoppas det går bättre för er

Svar på tråden För oss som vill vara i toppform