• Moi mokulat

Vilken sida? Pappa leder mig in.

Vilken sida går min pappa på när han leder mig in?

• Svar på tråden Vilken sida? Pappa leder mig in.
  • mattiasFästmö

Du har säkert kollat upp detta men om du ska gifta dig i en kyrka så är det inte alltid tillåtet, prästen kan neka att viga dig om du väljer att din pappa ska leda in dig

• Bride in leather

Min mamma ska gå på min vänstra sida.

• Lissie84

Hmmm tror han går på din högra sida, men ifall du har långt släp eller något kanske det är bättre ifall han går på vänster så han slipper gå runt efter att han lämnat över dig =) 

• sms å fotboll

Hämtat från BT:s infosida om vigselakten:

"Denne för då fram bruden på sin högra sida till altaret där brudgum och marskalk väntar."

• Moi mokulat

mattiasFästmö skrev 2010-08-05 20:57:58 följande:
    Du har säkert kollat upp detta men om du ska gifta dig i en kyrka så är det inte alltid tillåtet, prästen kan neka att viga dig om du väljer att din pappa ska leda in dig

Det är fullt tilllåtet. J-vla tjat om detta

• Moi mokulat

Men vad ska tärnan och näbbarna går?

• emelia79

Min pappa går på min högra sida. Näbbarna går före mig och tärnorna efter. Brudgum och bestman står där framme redan.

• Ingvarsson

varför måste man fråga prästen angående att ens pappa leder in en?
    är det inte en sak som brudparet själv avgör?

• Moi mokulat

Ingvarsson skrev 2010-08-06 08:35:54 följande:
    varför måste man fråga prästen angående att ens pappa leder in en?är det inte en sak som brudparet själv avgör?

Så sa vår präst! Han är suverän! Han sa att han inte lls förstår diskutionen och varför de är så många som är emot det. Han sa att vill vi det är det självklart.

• Moi mokulat

emelia79 skrev 2010-08-06 08:23:40 följande:
    Min pappa går på min högra sida. Näbbarna går före mig och tärnorna efter. Brudgum och bestman står där framme redan.

Våra näbbar är 1 och 2 år så vi fundera om tärnan ska gå med dem bakom eller ihop.
    Sen vi. Ser det dumt ut?

Svar på tråden Vilken sida? Pappa leder mig in.