• inwe
    Äldre 1 Aug 19:13
    20897 visningar
    72 svar
    72
    20897

    Budget ca 50.000kr?

    Någon mer här som ska satsa på att hålla sin budget till 50.000kr eller mindre? :)


    Vi har sagt att vi faktiskt kommer satsa på 40.000kr - men 50.000kr drar vi gränsen mer "hårt". Vi kommer spara ihop mycket mer, men känner att de där kan fan räcka =) Så det ska vi försök med!


    Någon som ligger i samma banor? Kan va kul att ha en tråd med lite tips & så i!


    Vi gifter oss den 28 Maj nästa år, så vi har 10 månaders planering.


     

  • Svar på tråden Budget ca 50.000kr?
  • Casmel
    Äldre 2 Aug 18:41
    #11

     


    AnnJan skrev 2010-08-01 21:25:16 följande:
    Åh vilka fina bilder du hade Casmel. Vi har tänkt köra på samma stuk,låta kompisar med systemkameror göra jobbet och sedan fixa till dem. Vill du säga vilken sida du använde? =)Vår budget är också på 50 000, men jag vet inte om vi håller den. Vi har ett bröllopskonto, men jag orkar liksom inte föra över pengar dit om jag köper något för några hundra (alltså till ex kostnader för frimärken, små dekorationer, strumpbyxor etc), de kostnaderna kommer inte samtidigt utan lite då och då.Större grejer som lokal, klänning, bukett, kostym, mat hamnar i budgeten.

    Tack, ja vi är jättenöjda med fotona som tagits! Jag vet inte riktigt om man får lägga ut sidor här men jag provar, annars får dom väl ta bort mitt inlägg...

    www.picnik.com


  • Cecili­aJarl
    Äldre 2 Aug 19:22
    #12

    Vårat bröllop kommer att gå på ca 50.000 kr, fast då inte inräknat med resan, kläderna och ring. Hur många ska ni bjuda?


  • mammab
    Äldre 2 Aug 19:35
    #13

    vi har en budget på ca 50.000:-. då är inte resan inräknad.


    vi kommer ha 92 st bjudna!


  • malmöt­jej76
    Äldre 2 Aug 20:43
    #14

    Vi kommer landa på ca 70.000 men då är allt inräknat men EJ resan.....

  • Miss Vombat
    Äldre 2 Aug 23:22
    #15

    Vi räknar på runt 50-60000 (gifter os oktober 2011) och då är allt inräknat utom resan, som vi ändå hade tänkt ta i november istället. Min klänning sys upp i england och kommer gå på ca. 3000 med alla tillbehör och frakt så mannens kläder blir nog dyare än mina :) Hår och smink fixar jag själv, det jag oroar mig lite över är blommor/dekorationer....Vill ha ormhassel bl.a. och har ingen koll på hur dyrt det är, men men! Ringarna kör vi i järn/rostfritt, med planer på att byta ut fuskstenen till vår 5:e bröllopsdag :)

  • MissWi­ldcat
    Äldre 3 Aug 09:31
    #16

    Vi har också lagt vår budget på ca 50.000 vi är ca 60 bjudna.Men som sagt det är maten och alkoholen som drar iväg.Sen kände vi också att vi vill lägga lite mer på ett band.Maten kan vara hur bra som helst,men om bandet är kasst är hela festen förstörd.
    Jag ska beställa min klänning från kina tror jag att det är(en risk tagning javisst)och den kommer gå på ca 2000 allt som allt.
    Men hår,makeup och naglar är ju rätt dyrt.
    Blommorna går loss på 2000 ca.då är det min bukett,tärnans,mannes och bestmannens och bordsdekoration samt hår dekoration till mig.

    Det vi tyckte var svårt är att räkna ut hur mycket dricka man ska köpa.Mardrömmen är ju att stå efter halva kvällen och drickan är slut.Hellre då att man har massor över.

  • blikar­lsson
    Äldre 3 Aug 10:18
    #17

    Bra tråd! Vi gifter oss den 21 maj 2011, vad budgeten hamnar på är under diskussion... Vi bjuder 104 gäster, har bokat tvårätters för 285kr/person, då ingår dukning med vitt linne, dunillinservetter i valfri färg, servering av mat och dryck samt disk. Dryck köper vi i Tyskland, förmodligen på Pråmen eftersom det går fortast och man då kan få tillbaka en hel del på färjebiljetten om man är snabb. Min vigselring är köpt, kostade 3500:- på rean. Min brudklänning köpte jag på Blocket, en jättevacker klänning från David´s Bridal, då ingick underkjol, slöja, väska och hår dekorationer - det kostade 1300:-. Lokalen är hyrd, kostar 2100:- från fredag-söndag. Inbjudningar, vigselprogram och festprogram gör jag själv, gick tillsammans på ca 1600:- (frimärken inte inkluderat). Vi åker till Stockholm helgen efter bröllopet och bjuder med värdparet som tack för hjälpen, det kommer att kosta ca 6500:-. Vi ska inte ha något band som spelar, utan spellistor som min kusin ordnar, han har även ljudanläggning som vi får låna gratis! Vi fick för att tag sen veta att våra föräldrar i bröllopspresent betalar maten - supertack! Tårtan ska ett AME-företag göra, de är superduktiga och som kommunanställd får man 20% hos dem. Efter maten bjuder vi på chokladbitar till kaffet istället för efterätt. Jag ska inte ha några blomdekorationer utan strö rosenblad på borden, temat för bröllopet är rött/vitt. Har köpt rosenblad på bt för 50 kronor! Har säkert glömt massor, påminn mig gärna och fråga!

  • blikar­lsson
    Äldre 3 Aug 10:21
    #18

    Vissta ja, fotografen är bokad, hon tar 3000 för två timmar+ att hon fotograferar alla gäster utanför kyrkan och så fotar hon själva vigseln. Man får att bilder högupplösta på en CD sen.

    Frisören är ett meck.... Kostar mellan 2000-3000... Eftersom jag inte vet hur jag vill ha håret så får jag avvakta lite med det...

  • inwe
    Äldre 3 Aug 10:56
    #19
    CeciliaJarl skrev 2010-08-02 19:22:57 följande:
    Vårat bröllop kommer att gå på ca 50.000 kr, fast då inte inräknat med resan, kläderna och ring. Hur många ska ni bjuda?
    Vår gästlista kommer ligga på runt 75-80 personer.

    Vi kommer inte räkna med resan i vår budget - då vi ändå kommer ta den senare, kanske höst/vinter 2011 eller vår 2012, vi vill att vår dotter blivit lite äldre innan vi drar iväg på resa :)


     

  • inwe
    Äldre 3 Aug 10:56
    #20
    Miss Vombat skrev 2010-08-02 23:22:30 följande:
    Vi räknar på runt 50-60000 (gifter os oktober 2011) och då är allt inräknat utom resan, som vi ändå hade tänkt ta i november istället. Min klänning sys upp i england och kommer gå på ca. 3000 med alla tillbehör och frakt så mannens kläder blir nog dyare än mina :) Hår och smink fixar jag själv, det jag oroar mig lite över är blommor/dekorationer....Vill ha ormhassel bl.a. och har ingen koll på hur dyrt det är, men men! Ringarna kör vi i järn/rostfritt, med planer på att byta ut fuskstenen till vår 5:e bröllopsdag :)
    Klänning från england, spännande - beräytta?
Svar på tråden Budget ca 50.000kr?