• i nöd och i lust
    Äldre 31 Jul 03:41
    40149 visningar
    63 svar
    63
    40149

    Trekant

    Hejsan! jag har en fråga eller kanske ska man säga fundering..

    Min man och jag delar en sexfantasi/dröm. Han vill se mig tillsammans med en annan kvinna. Eller han vill ha trekant, dock utan att han ska ha sex med den andra kvinnan. Han vill att jag och den andra kvinnan ska vara med varandra och han han får se på och vara med mig men aldrig den andra tjejen så att säga. Detta är något som gör mig väldigt upphetsad och jag gillar tanken.

    Frågan är ju vad de skulle kunna vara för nackdelar med att genomföra detta. Det handlar naturligtvis bara om en sexuell grej oc inget annat. Vi älskar ju varandra väldigt mycket men skulle båda vilja prova på detta.

    Skulle du kunna tänka dig att genomföra något sådant om båda ville de och innan var mer än väl överrens om hur långt man får gå och vad som är tillåtet?

    Säg gärna för/nack -delar. framförallt vilka nackdelar de skulle kunna medföra?

    har du erfarenheter av liknande? Detta är inget vi känner att vi "måste" göra, men ändå något vi båda gillar tanken på.

  • Svar på tråden Trekant
  • kikki kikki
    Äldre 31 Jul 08:28
    #1

    Hur skulle du reagera om han mitt i hettans stund börjar ta på den andra tjejej?

    Tänk om du märker att det inte alls är din grej....hur gör ni då?

    Om han sen vill göra det igen men inte du?

    Men har ni diskuterat det och litar på varandra så är det väl helt ok.

  • Bride in leathe­r
    Äldre 31 Jul 09:06
    #2

    Ni måste prata mer ingående om detta tex då besvara(för er själva) kikki kikki:s frågor här uppe.


    Sjukdomar tycker jag  är en annan viktig aspekt att tänka på.


    OM vi skulle haft en 3kant hade min sambo inte fått röra den andra kvinnan men vi ska inte ha en.

  • Sanna2­010
    Äldre 31 Jul 09:28
    #3

    Jag skulle inte klara att ha ha de med en kvinna, å se min respektive upphetsad av ån annan...

    Jag har en kompis som e gift. Det har gjort det och för dom är det en ren sexuell grej och båda gillar det!!!
    Det gör det under den förutsättningen att det bara är sex och inga nadra känslor inblandade..

    Så jag säger, om ni båda vill testa, så gör det!!!!

  • 123ost
    Äldre 31 Jul 11:14
    #4

    Tänk om den andra kvinnan gör din man mer upphetsad och inte du?

    Tänk om din man gillar den andra kvinnans utseende väldigt mycket, mer än ditt?

    Tänk om din man skulle börja ta på den andra kvinnan i stundens hetta, fast det inte är planerat?

    Tänk om den andra kvinnan börjar ta på din man och vill tillfredställa honom och han gillar det skarpt mycket?

    Ni båda kanske gillar detta med trekant just för stunden men tänk sedan efteråt ifall du tänker på det alldeles för mycket, vad han tycker, vad han egentligen vill.. ja, det finns en massa. Jag vet att det hänt så för många, att dem efteråt ångrar allt pga att frun inte känner sig tillräcklig längre och sådant. Därför skulle jag aldrig göra det, vill inte chansa och riskera att vårat förhållande blir sämre eller sexet blir sämre.

    Men ifall ni vill, så kör på!

  • Dsy04
    Äldre 31 Jul 11:18
    #5

    jag brukar titta läsa såna sex spalter eller såna program som handlar om sexualitet o par problem..o i manga grejer så håller jag med 


     


    Men i de flesta säger de så om just detta ämne 3kant att 


    när man har en 6-fantasi så är det upphetsandet, "det förbjuda" är spännande .....men när man gör 6fantasien real, verklig det är då svarsjuka, besvikelse, bråk, osäkerhet kommer fram.....eran säng är för 2 men när man delar den med en 3dje person det är då allt förstör så de rekomenderar inte det..


    sex fantasi ska vara en krydda i sexen vilken kan använda med andra hjälpmedel dildo glid med mera


     


    O jag pratar inte om kön sjukdomar för man vet att man ska ha kondom, skyd när man ger sig in i såna lekar med okända personer.


     


    hade en kompis som hade 3 o 4/kant  hon var  svarsjuk, o osäkerhet, o hon grät o ville hämnas...nu är hon inte ihop med honom o de var ihop lääänge :-C


     


    förstör inte det ni har för en 6dröm  ni kan ångra senare i livet 

  • kikki kikki
    Äldre 31 Jul 11:42
    #6

    Så kan det vara att en sex-fantasi ska just vara en sex-fatasi.

  • Astro
    Äldre 31 Jul 12:30
    #7

    Jag tycker ofta man hör att det inte blir bra när man tar fantasin till verklighet, det kryper fram svartsjuka.


    Och ibland har jag läst att den där tredje personen känt sig som en sexleksak.


    Det är väl en sak om man sedan tidigare är överens om ett öppet förhållande och kan tänka sig att låta den andra ha sex med andra (något jag har noll förståelse för dock ), då kanske trekant kan funka, men tänk igenom det både en och fem gånnger innan du bestämmer dig...

  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 31 Jul 15:16
    #8

    ja jag kan bara hålla med de föregående, sexfantasier mår oftast bra att vara just fantasier. Och även om det känns bra nu så kan det kännas fel i stunden, eller efteråt. För man börjar ju lätt jämföra sig och under akten så kan det ju bli att stundens hetta tar över och saker och ting sker som inte var planerade. Och osäkerhet och avundsjuka kommer gärna in, och även om man uppskattar det under tiden så kan det komma efteråt när man börjar tänka att tittade han inte lite extra på hennes bröst eller han kanske föredrar hennes framfusighet osv osv.


  • pyrro
    Äldre 31 Jul 15:46
    #9

    Jag tror också att det är att bjuda in trubbel.
    Att det skulle vara bara sex och inga känslor tror jag är omöjligt i verkligheten känslor spelar alltid in på ett eller annat sätt.

  • i nöd och i lust
    Äldre 31 Jul 16:06
    #10

    Nu ska jag försöka svara er alla i ett meddelande, blir så mycket om jag ska svara alla en och en :)

    Stundens hetta kan orsaka mycket ja, men jag litar på min man lika väl som han litar på mig. Vi gör tydligt upp regler innan och en av reglerna är att han inte har sex med henne, utan med mig! Han sa själv att han vill inte ha sex med någon annan, hans k*k är ämnad för mig. Han dröm är ju att se MIG med någon annan kvinna (jag väljer vem). Hans fantsi är inte de faktum att se två kvinnor ihop, vilka som helst utan hans dröm är att se MIG tillsammans med en annan kvinna. Jag litar på till 100% att han aldrig skulle gå över de gränser jag/vi har satt upp tillsammans.

    Detta är något vi båda vill JA, men de är ju inte utan att fundera och de är absolut inget jag ska och har tänkt göra förhastat. Vi ska diskutera de många gånger till före och diskutera allt vi kan komma på att man måste diskutera innan.

    Svartsjuka, att man efteråt kan bli paranoid och få för sig saker som kanske inte ens stämmer. att jag eller han går bakom ryggen på varandra eller sånt som kan uppstå. men på nått sätt så känns de som att vi har ett nog tryggt och stadit förhållande ändå.

    att låta en fantasi förbli en fantasi går också, de skulle vi också båda kunna leva med men vi vill ju som testa på något vis.

    Om min man vill igen men inte jag så skulle han respektera det och de vet jag speciellt eftersom de också är en fråga vi tänkt diskutera innan de här blir aktuellt.

    Att den andra kvinnan bara känner sig som en sexleksak har jag aldrig tänkt på faktiskt, men på sätt och vis så är de ju så :( men om personen i fråga väljer att vara med (hon får självklart veta gränser och regler innan) så får hon ju stå själv för de beslutet också.

    Att jag ska behöva känna mig sämre efteråt för hon tillfredställde min man bättre på något vis är jag inte orolig för. Dels för att mitt och min mans sexliv är helt underbart men också dels för att han inte vill att hon ska ta på honom och jag vill de inte heller. Hon kan få tå på hans mager, rygg och sådant, men inga kyssar, inge kön! därav lär inget komplex på den nivån stiga upp. Och att han ska titta på henne mer än mig... betvivlar jag då de i själva verket för min man handlar om att se MIG tillfredställa en kvinna och jag lär ju ha betydligt mer närkontakt med henne än vad han lär ha.

    däremot kan man ju tänka från andra håller också.

    Tänk om min man tror att han inte duger sen för jag hällre vill vara med kvinnor, eller att han tror jag njuter mer av att hon tar på mig... m.m det är ju också sådant som måste diskuteras innan!

    Nu frågade jag er av den enkla anledningen att få fram mer som är värt att diskutera innan. För att se hur andra tänker kring situationen.

    Tack för era svar och svara gärna mer! :)

Svar på tråden Trekant