• Bambi82

Han skiter i allt...

För ca 1 vecka sedan så bestämde vi datum, den 3/12 - 2011 :)

Jag har börjat kolla kyrka, lokal för middag och mat.. Bara för att börja någonstans. Det kanske är i för god tid jag börjar men vill se vad som finns att hyra..

Min sambo är helt ointresserad, han tycker att det kan vara vi 2 bara och inget mer.. Bara få det gjort. Jag känner mer att jag vill ha hans, min familj och våra nära vänner. Inte stort och inte dyrt.

Tidigare idag så sa jag några förslag och visade honom några ställen man kunde hyra.. Han sa att han inte ville prata om det och att det är så lång tid dit. Det slutade med att han sa att han skiter i det här jävla bröllopet och ångrade sig att han fria till mig!!........

Jag fattar ingenting.. Varför blir han så??

Ville bara att han skulle få se vad jag hittat!...

Är era karlar med och planerar?

Behövde skriva av mig.. Tack för att du/ni orka läsa...

• Svar på tråden Han skiter i allt...
  • CeciliaJarl

Min fästman är med och planerar, vi ska gifta oss 11/6 2011, och det är också ett tag tills dess, men vi har varit och kollat på två ställen och valde Taxinge kyrka och Taxinge slott till slut. Vi har tillsammans vart och kollat ring till mig, och det ser ut som vi hittat den rätta.. Sen att jag redan funderar på klänning, brudbukett, tema..osv.. Är väll kanske inte lika intressant än, för vi vet båda två att sådanna moment kommer senare. Men jag får diskutera och visa hur mycket jag vill. Men vi tjejer tycker nog att det här är en mycket större grej, den stora grejen för dem är väl bara att få gifta sig. Tur att vi har sidor som denna! :)

• sun moon

Det kanske är för långt fram i tiden för att intressera din blivande man? Ja gtror att vi kvinnor över lag lätt "går upp" i bröllopsplanerandet så att man glömmer bort allt annat. 

Men du måste fråga honom varför att han blev arg.. 

• Kattpoet

Om han ångrar att han friat till dig bör du sitta ner och prata med honom om det hela, då är något fel.

Ni måste reda ut det här innan ni kan ens börja planera ett bröllop.

• sun moon

Ni kanske också behöver prata om vad för typ av bröllop ni vill ha. Här är det viktigt att ni båda r med och bestämmer annars kan det gå helt fel. Du kanske drömmer om ett stort kyrkobröllop men många gäster och lyxig fest medan din BM kanske drömmer om ett mer romantiskt enkelt mindre bröllop vid havet? 

Som sagt innan du slår på stora planeringen så är det viktigt att ni pratar med varandra.  

• Bambi82

Jag ska prata med honom, men just nu är jag ledsen över att han sa att han ångrade sig. Så det är bäst att vänta med och prata så inte jag säger något som jag får ångra. Tror han sa så pga att han blev arg på mig..

Kan förstå att han kanske inte vill prata om klänning m.m

Men jag ville bara visa honom. Kanske är för tidigt att ens göra det för honom. Blev bara så glad när jag hittade några ställen.. Får skriva av min glädje här istället..

Tack för era svar :)

• Sörön10

Hej! 

Min spontana tanke är att han blir stressad. Han vill ju inte ha något stort bröllop utan bara göra något ni två, och sedan kommer du och har gjort en massa koll! Jag är precis likadan! 

Det jag menar är att ni kanske måste sätta er ner lugnt och sansat och vara beredda på att kompromissa båda två. Han kanske kände sig lite överkörd? 

Jag tycker det är skönt att vara ute i god tid och man vill ju kunna boka in något bra, om det nu är så man vill ha det. 

Mitt råd är att inte vara ledsen för vad han sa, snarare fundera över VARFÖR han sa det! 

Hoppas det blir bra för er! 

Min karl är engagerad, jag har haft tur! Visst, jag surfar ungefär 24/7 på BT och liknande, men det gör inte han... 

Lycka till iaf! 

• Moirie

Jag tror inte han ångrar sig. Det låter som något man säger när man känner sig jättepressad i ett gräl och kanske som ett svar på om ts undrat om han verkligen bryr sig alls, och varför friade han om han inte vill kolla på förslagen etc. 

Det har gått en vecka. Kan ni inte njuta av att vara nyförlovade och ta planeringen om några månader? Du kan ju planera och fundera på det som bara gäller dig (frisyr, klänning etc) men vänta med det som gäller er båda.

Jag tror man får välja sina stunder när det gäller planeringen om det inte ska bli en trist stämning (om en av er är mer på än den andre). Passa på och ta upp det när båda är på gott humör och inte är mitt uppe i att göra något annat tex.

Vi hade en bra uppdelning på vår planering men vi var inte lika intresserade av samma saker. Min man tyckte inte det var någon brådska med psalmer och planeringen av vår två-språkiga vigsel, och det gjorde mig ganska stressad ett tag. Han snöade in på menyn, som jag tyckte var ganska ointressant:). För oss funkade det bäst att ha bestämda kvällar som vi pratade bröllopsplanering och tydliga listor vi gjort tillsammans, gärna med musik i bakgrunden och ett glas vin. Då var det trevligt att planera.

• Niini

Sambon var ointresserad o rätt oengagerad när vi bestämt datum och började planera sådär smått (aug-sept 09). Men nu när det är mindre än ett år kvar kommer han gärna med idéer och synpunkter :)

Planera på du, ni måste ju inte bestäma nåt ännu så dröm, kolla o jämför medan du väntar in honom. Slår vad om att han börjar engagera sig när datumet kommer lite närmare :)

• Bambi82

Tack för era råd, ideér och tankar..

Jag kan förstå att han är stressad och ska inte nämna bröllop på ett tag för honom :) !!

Får babbla med er här på forumet istället..

• Niini
    Bambi82 skrev 2010-07-24 18:12:15 följande:
    Tack för era råd, ideér och tankar.. Jag kan förstå att han är stressad och ska inte nämna bröllop på ett tag för honom :) !! Får babbla med er här på forumet istället..  
    Ja HÄR får du babbla bäst du vill. Finns nog ingen som tröttnar ;)
Svar på tråden Han skiter i allt...