• melondoft

Livets toppar och dalar

Här har vi tydligen röjarkalas på golvet. W kör fram som en monstertruck och tar med sig allt på vägen. Pappersinsamlingen är tydligen jätterolig att riva ut över hela golvet och pappas dator kan man slå på... Känns som om någon behöver sysselsättas så jag får nog slita mig en stund jag också. ^^

• melondoft

Lappis - men va roligt att det gick så fort!! :D Bara att hålla tummarna för att allt går bra och att de hör av sig så snart som möjligt! Och ja, hemska tanke och såna saker skulle hamna fel! :O

• melondoft

Ore - känner igen det där. ;) Själv hamnade jag här igen fast jag sa till mig själv att jag skulle ta tag i hemmet FÖRST. Ska ju ha folk här i helgen (sambon fyller år). Och va roligt med intervju!! Då håller vi tummarna! :D

• melondoft

BS - herre gud, ja det var inte en liten tös. ^^ Är hon fortfarande lika lång och ståtlig? :)

Har precis sett klart hockeyn. Kära FBK vann vilket känns bra. Hejar ju på "fel" lag för att bo i huvudstaden men det skyller jag på mitt ex som var från Värmland. :P

Nu ska W badas och nattas, sen hoppas jag på lite sofftid med älsklingen!

• melondoft

Mycket prat om politik i eftermiddag ser jag. Själv är jag riktigt dåligt insatt i politiken, skäms nästan lite, men röstat har jag gjort. Gjorde flera olika tester och då jag fick samma parti 3 av 5 gånger så blev det dem. Någonting måste jag ju ha gemensamt med dem om jag lyckas få dem så många gånger. Dessutom var de andra två partierna jag fick de jag ALDRIG skulle rösta på. :P

Verkar vara en lite halvdeppig fredag idag. Kramar till PB, Izzie och alla ni andra som behöver!!!

För att säga nåt positivt (i alla fall för min del) så var jag och provade min brudklänning idag som jag till 98% har bestämt mig för. Det underbara var att jag kom i en storlek MINDRE än när jag provade den för en månad sen!! *yay*

Nu blir det middag till sambon, soppa till mig (kör ju Cambridge) och sen kommer mamma med sällskap på besök en stund. Kikar säkert in lite senare!

• melondoft

PB - usch va trist med makens jobb :/ Får hoppas att det löser sig på något sätt och att han snart får komma ifrån den där b*tchen till chef som han har nu!!

kikki kikki - Åh, snart dags för bebis låter det som!! :D Härligt! *hejar på*

Vickan - *ler* Låter precis som W. Tog ett tag innan han verkligen började krypa. Varför krypa när det går mycket fortare att åla sig fram ala militärstil?? ^^ Nu kryper han jättefint men blir det bråttom, ja då går det fortfarande fortare att åla. :P

Här hemma är det sjukstuga. Igår hade W 39,2 i temp, imorse var den uppe på 40,1. Var hos farbror doktor som försökte titta i öronen men det gillades INTE. Han var dock lite röd i ena örat så doktorn misstänkte väl öroninflammation så fick antibiotika. Nu när vi kom hem för ett tag sen var den nere på 37,1 efter medicin och ipren så vi får hoppas att det går åt rätt håll.

Är ensam hemma fr.o.m. idag till söndag. Sambon är på konferens i Skottland. Känns sådär, dels för att W är sjuk och jag då får ta hand om honom själv, men också för att han är just i Skottland, mitt älsklingsland över allt annat. *vill tillbaka*

• melondoft

BS - Jag älskar deras "gamla hus", naturen, det trevliga folket osv. Ett underbart land helt enkelt. Var där i somras och vill inget hellre än att åka tillbaka. Får väl bli till våren eller nåt kanske, vi får se.

Jag tycker så synd om de små när de kämpar som tokar man allt som händer är att det går åt motsatt håll. Man vill hjälpa dem samtidigt som de måste lära sig själva.

• melondoft

Sitter här hemma på nålar och undrar vad som hände. W fick välling i sängen och sen lade jag honom i sin säng. Det brukar ALLTID bli skrik när man går ut från sovrummet men ikväll har jag inte hört ett pip... kan det vara så att han har somnat?? :O

• melondoft

Hattis skrev 2010-09-23 22:12:00 följande:
    "me enning" måste vara kvällens skönaste kommentar

:D

• melondoft

Nu har jag lagt ut lite auktioner på Tradera och även några annonser på Blocket. Tänkte försöka bli av med lite "barnsaker" som bara är här hemma. Tar ju en del plats. ^^

• melondoft

Nenne - jag är så fascinerad av er som har sprutande bröst som det inte går att få stopp på. Fick själv aldrig uppleva det då min mjölkproduktion aldrig kom igång. Men ibland är jag rätt glad för det. ^^

Har läst ikapp massor men glömt bort det mesta jag skulle kommentera.. :/ Nedrans...

Nu ska jag göra mig iordning. Blir middag på stan med min mammagrupp från Familjeliv. Vi firar ett år tillsammans. ^^ Så det blir barnfri middag. *mys*

Trevlig kväll allihopa, får se om jag hinner in senare!

• melondoft

Men åååååh va glad jag blir!!! :D Här går man in för att läsa ikapp för kvällen och vad får man se:

ETT PLUSITIVT BESKED!!!! :D

STORT STORT STORT GRATTIS TILL MUGGLEFAMILJEN!!!!! Nu håller vi alla tummar och tår för att den stannar kvar!!!! *överlycklig*

• melondoft

Parnassia: *garvar gott* Ja den var faktiskt riktigt bra. ;) Fast här hemma kör vi än så länge med "nej" och "ajj ajj" :P

• melondoft

AM - funkar det inte att blanda i lite välling eller nåt då?? Bara göra en liiiten välling så att han får i sig allt?

• melondoft

AM - W får ju också Kåvepenin just nu pga misstänkt öroninflammation. Han tycker heller inte om att ta det så man får bråka lite men när man väl får in det i munnen gör han miner och ser ut som en citron men han behåller det i alla fall, som tur är. Hoppas verkligen att det går bättre ikväll eller att ni kan få något annat att ge honom!!

• melondoft

Parnassia - jag har precis satt in en spiral och min BM hade JÄTTESVÅRT att hitta min tapp. Hon höll på rätt länge och grävde runt. Vad jag då fick göra var att knyta händerna och lägga dem under rumpan, så att liksom hela alltet kom upp en bit, DÅ hittade hon den. Så om det är så att du har en tapp som sitter väldigt långt in (som jag) så kan det vara ett tips. När jag gjorde så hittade hon den nästan på en gång! :)

• melondoft

Jag är väldigt dålig på att kommentera här. Är dock inne varje dag och läser. Ska försöka bli bättre så jag inte helt återgår till att vara en smygläsare. Vill ju gärna att ni ska lära känna mig också :)

• melondoft

Även jag tänker på Heloise och Panzer, trots att jag egentligen inte har en aning om vilka de är. Men det blir så nära på något sätt när det handlar om barn. Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra med lilla Elise!!

Passar på att surfa runt en liten stund medan W sover en vända. Sen ska jag nog försöka släpa ut oss båda på en liten promenad. Dels behöver jag skicka iväg två paket som jag har sålt på Tradera och sen måste jag få lite frisk luft. Är alldeles för dålig på att ta mig ut om dagarna. *skäms*

Ska också försöka knåpa ihop ett nytt klädpaket med kläder från W. Han växer ju så det knakar så man hinner ju knappt använda det han har innan det är för litet. När stannar de upp i storlekarna?? :-P

Gällande bilåkning som var uppe på tapeten förut så ÄLSKADE W att åka bil när han var pytte. Så fort vi satte honom i bilen slocknade han. Nu för tiden är han oftast väldigt nöjd med att åka bil och somnar fortfarande rätt ofta men ibland vill han bara inte sitta still och då blir det liv i luckan, det vill jag lova!!

• melondoft

Soldemor - haha oj, om han inte slutar innan dess kommer han att bli gigantisk!!

AM - nu är W ca 78 cm, till sina 10 månader och knappt 11 kg (vet inte exakt vad han väger då det var ett tag sen vi var på bvc)

Just nu har han strl 80 men han är så lång och har långa ben så 80 börjar bli för kort i benen. :-/

hmm... allt blev kursivt men jag kan inte ändra tillbaka...

• melondoft

nehe, det blev inte kursivt när jag väl skickade det... skumt...

Svar på tråden Livets toppar och dalar