• Snartis

Livets toppar och dalar

Hej tjejer,

Det var eviiiiigheter sen jag var inne i tråden, har dock smygläst lite och fått uppdateringar om vad som händer från Cicci, Frullan och Kokos J

Ni skriver som vanligt som ”galningar” :D och det har hänt så mkt i tråden, både roliga och tråkiga saker. Vågar mig inte på att ens försöka kommentera för kommer säkert att glömma någon, men måste ändå säga:

Jättegrattis till alla som fått barn J Blev så himla glad när jag hörde att både Telis och Frejis fått barn, nu väntar jag bara på Nenne :D Hade hoppas att Pricken skulle komma på Kick´ns dag 18 augusti hahahah men det verkar vara en envis bebis J

Vi ska börja barnverkstaden igen och känner att jag är något ringrostig ;) Började gå in på FL men tänkte att ni goa tjejer har stenkoll på allt så frågar er istället.

Har någon av er tagit ut kopparspiral och hur reagerade era kroppar efter det?

Kram

• Snartis

Näää det var verkligen länge sen jag var inne i tråden.

Telis; tips är att gå på såna skol-bytar-dagar som lågstadieskolor har. Har verkligen fyndat på såna dagar. Det kan vara hysteriskt och skitjobbigt att leta bland alla kläder men det kan vara värt det :)

• Snartis

Nenne: tack

PB: självklart kan jag presentera mig gammal trådis som hängde här mkt inför barnverkstaden och bröllopet. Är numera gift och har en vild 3 åring, bosatt i stockholm.

• Snartis

PB: allt gick bra förra gången, tog lite tid för kroppen att återhämta sig från pillerstopp bara. Lite problem under graviditeten men allt gick bra

• Snartis

Overalldiskussionen: det finns ett systermärke till Reima som gör overaller med gummering från midjan och neråt. Kommer tyvär inte ihåg vad det heter men dessa overaller är superbra när det barnen börjar dagis (sitter mkt ner i sandlådan mm) Fick hur mkt beröm som helst från dagis och andra föräldrar. Då slipper dagispersonalen närmligen sätta galonisar över vid tex blötsnö.
    Sen funkade dessa att ha i torkskåp som vissa dagis gillar

• Snartis

Sen har jag alltid dubbla uppsättningar men det beror nog på hur barnen är. Kickn är en typisk kille som alltid är skitig eller blöt när jag hämtar honom

Häromdagen låg han i sandlådan och gjorde sandänglar i BLÖT sand (utan regnställ), ja vad gör man?

• Snartis

Muggles: köpte hus för 1,5år sen så håller på och renoverar HELA tiden. Både inomhus och utomhus, det är kul
    Efter mammaledigheten så bytte jag tjänst inom samma företag och nu har jag bytt igen, nu har jag det jobbet jag ville ha innan jag blev gravid med Kick´n.
    Annars rider jag en del, tog upp det igen och kommer verkligen sakna det när man blir för stor.

• Snartis

Lunagården: ja är man inbiten hästmänniska så är det jättesvårt att bara sluta. Egen häst kommer jag inte hinna med nu så vara medryttare passar mig prima. Nuvarande hästen är så bra för den är både viktbärande och van att dra vagn. Så tänkte när man väl är för stor för att rida så kan man köra
    Sen kommer han palla med extra vikten efter en graviditet.

• Snartis

Men Nenne fick du inte nog av alla snö i vintras? Skottade ju till förbannelse, så mkt snö har jag inte sett på flera år!

Svar på tråden Livets toppar och dalar