• 100510

    På måndag ska jag börja med lchf

    Här kommer ett lycka till! Jag körde LCHF för ett och ett halvt år sedan. Jag gick ner 12 kg på tre månader och håller vikten än idag fast jag dricker vin ibland och fuskar vid fest. Jag är/var en riktig sockerknarkare, men det gick över med LCHF. Men det bästa är att jag aldrig har problem med magen längre vilket jag hade tidigare.

  • 100510

     


    zorken19 skrev 2010-07-23 21:05:00 följande:
    Oj det var ju riktigt bra med 12 kilo! har du några bra tips? om man äter kött och fisk så är man ju van vid nåt till tex ris eller potatis, vad äter ni till nu, bara en sallad eller?

    Mycket kött, typ en grillad tomat eller lite sallad till, lyxa med goda feta såser (då blir man mätt och suget efter socker eller att småäta försvinner). Det behöver inte bara vara dyra köttbitar, köttfärssås och sallad är gott, hamburgare utan bröd, gräddiga soppor som svampsoppa men istället för bröd till kan du klicka högar med parmesan på en plåt och in i ugnen, gräddiga grytor med sallad ... Det finns hur mycket gott som helst. Massa gott kallskuret med goda ostar också! Frukost: ägg och bacon om du klarar det. Själv äter jag fil med kanel och kokt ägg, eller skär lite ostkuber med något kallskuret.

Svar på tråden På måndag ska jag börja med lchf