• Idli

    24 juli närmar sig med stormsteg

    Tänka sig att jag för ett halvår sen längtade så efter den här dagen och nu känns det ibland som om den står och flåsar mig i nacken. Åhhh vad jag börjar bli nervös och smått stressad utav det hela. Imorgon ska jag och min kära lillasyster ut på stan för att ordna dom sista detaljerna. Är det någon mer som det snart är dags för och det pirrar lite extra i maggropen just nu...=)

    Längtar så efter att få stiga in i kyrkan med min älskade och få bli hans hustru. Efter mycket planerande och petande så tror jag att den här dagen kommer att bli perfekt.

  • Svar på tråden 24 juli närmar sig med stormsteg
  • Dolly84

    Förstår precis hur du känner, vi gifter oss också den 24/7 :) Är så glad, förväntansfull, stressad och nervös nu...

    Lycka till på eran dag!

  • rosesarered

    Vad var det som hände med vår tråd? det kanske inte var så stor aktivitet i den


    Förstår också vad du menar, helt plötsligt är den snart här efter en lång planering och väntan. Känns nästan overkligt!


    Det pirrar i magen titt som tätt..Nu är det mycket intensivt med all detaljplanering. Mycket som ska fixas under den sista tiden som är kvar. Känner ni igen er eller har ni redan fixat allt?

  • Dolly84

    Jag har lugnt fram till måndag nu, sedan har jag saker uppbokat varje dag som ska fixas! Och jag tror inte ens att jag har en aning om alla småsaker (som vi glömt), som kommer att dyka upp!

  • Idli

    Ja här har det börjat dyka upp smådetaljer hela dagen som jag skrivit ner på en lista som man ska försöka ordna. Men inga megastora grejer. Fick reda på idag att vi har två tjejer som ställer upp på festen och ordnar med servering och disk och grejer. Känns så skönt att ingen utav gästerna måste oroa sig över den saken.

    Ska beställa min brudbukett imorgon och blomman som gubben ska ha. Alla andra blommor ska jag fixa själv till tärnan och barnen så det hinner jag till veckan.

    Jobbar halvtid just nu och det känns skönt så man hinner med allting som ska göras. Min chef tyckte det var väldigt strongt gjort utav mig att hinna jobba, planera bröllop och se till att allting är på topp här hemma med gubbe och barn mm. Men man gör ju det för att man vill. Plus att man har ju haft ett halvår på sig med att planera bröllopet. Fick också en fin gåva utav mitt jobb då jag jobbar på stadens vattenverk ska jag få en fin liten vattenflaska till alla gäster ca 70st att ställa på borden som vi fyller med kolsyrat vatten på jobbet. Så man vet att alla får i sig vätska mellan varven. Låter kanske inte som något häftigt men den var en enormt snäll gest ändå.

    Åhhh vad det pirrar i magen just nu. Känner mig nästan som en nykär tonårstjej..=)

  • Dolly84

    Ja, visst har man blivit lite kärare också? :) Känns som att jag har kommit min BM ännu närmare på nåt känslomässigt sätt. 

    Kul med vattenflaskorna, kommer se snyggt ut!

  • Idli

    Ja men visst har man gjort det. All planering som visserligen jag gjort det mesta men han vill ju att jag ska få det på mitt sätt. Har det varit något som inte passat har vi diskuterat saken.

    Men detta är ju något vi båda vill och längtar efter. Jag kan knappt bärga mig att på att få bli fru Hultstrand. Får bli en hållbar make up för jag som är så känslig för sånt här kommer nog fälla en och annan lyckotår.

  • BrasilianskBrud

    Vi gifter oss den 24 också. Det ser ut att vi har allt på väg, men måste fixa några detaljer och handla ett par grejer också. Till exempel, vi fick inte att pratta med prästen ännu, och kan inte fixa vigselprogram! :(


    Min kära är mer nervös vad än jag är. Jag tror att den är orsaken varför jag är inte totall kpapp. En av oss måsta hålla kontroll. 


     


    Lycka till till oss!

  • Maajliin

    Jag gifter mig oxå den 24 juli och börjar känna stressen, Har tusen saker kvar att göra, hela nästa vecka är fult upp. Jag längtar såå mycket!!:)

  • Sandra Paul

    Gifter mig oxå den 24:e!! Shit inte många dagar kvar nu... Lite småfix kvar att göra för oss. Mest nervös över hur jag ska kunna hålla tårarna under kontroll med tanke på hur lättrörd jag är... Lycka till alla blivande fruar!

  • Idli

    Ja nu är det bara en vecka kvar. Om exakt en vecka kommer jag sitta i hår och smink just nu. =) Fick ett litet skrämselskott igår. Min yngsta dotter har åkt på öroninflammation och var jättedåligt igår stackarn. Men vilken tur att det kom den här veckan och inte nästa. Så nu ska man försöka truga i ungen äcklig kåvepenin i fem dagar. Har hitills lyckats sådär. Jag förstår henne dock... Bläää...

    Jag sitter hela tiden och kollar väderprognoser på datorn. Alla säger ju olika ju. Men man får väl hoppas på någorlunda fint i alla fall. Så läng det inte regnar är jag nöjd. Fick en del gjort ändå igår. Buketten är nu beställd och en massa småsaker införskaffade. Bara måndag kvar då jag ska ner och göra en ansiktsbehandling och köpa allt smink som ska vara till bröllopte för hon tjejen jag ska till säljer riktigt bra smink till bra pris så hon ska hjälpa mig.

Svar på tråden 24 juli närmar sig med stormsteg