• Dolly84

Vad ska vi ha för fyllning i tårtan?

Jag och min BM är inga "tårt-människor", men vi vill ändå ha en bröllopstårta. Vi var och pratade med den bagare vi ska ha och hon rekomenderade blåbärsmousse-fyllning. Vi provade den och det var inte gott.... Den kändes smaklös och mest gräddig. Blåbärsylt blandat med grädde och lite vaniljkräm. Så nu ska vi ringa henne och ändra innehållet. Men vad ska vi välja? Vill inte att den ska kännas så "fluffig" i smaken, utan lite mer "matig" och fräsch.

Snälla hjälp oss!

• Svar på tråden Vad ska vi ha för fyllning i tårtan?
  • AnnaMaria84

Hallon-och vitchokladsmousse i ena och hallon-och "vanlig" choklasmosse i andra. Vi kör varannan :) Den blir namnam!

• linani
    mountainleaf skrev 2010-07-12 23:23:06 följande:
    Jag ska ha jordgubb och limemousse i min tårta!
    Åh.. det lät fantastiskt gott! jag kanske får ändra mig :P
  • mountainleaf

linani skrev 2010-07-13 10:14:53 följande:
    Åh.. det lät fantastiskt gott! jag kanske får ändra mig :P

Du får göra precis vad du vill;)
    Lycka till!

• Jach

Vi ska ha jordgubbar, vaniljkräm och tryffelgrädde. Tycker inte om grädde själv men den var riktigt god :)

• Sarastiko

min blivandes .. brors fru ska göra våran... o jag är så jävla tråkig?? så jag skulle nog helst vilja ha en klassisk tårta.. med grädde, vaniljsås och jordgubbar.. som en klassisk jordgubbstårta helt enkelt. det är enklast och godast behöver inte ha nå krims krams. eller förväntar gästerna sig något flashigt tror ni??

• mountainleaf

Sarastiko:
    Det är DITT val och ditt bröllop! Eller ja, er såklart, men sist jag var på bröllop så skippade brudparet tårta, för det var inte deras grej, utan hade en jättefin tårta gjord av brieost;)
    Vad du än väljer så blir det bra och gästerna blir nog inte sura för att de inte får en tårta som kostar 70 kronor biten...;)

• AndréaK

vi hade chokladbottnar, blåbärsmousse, vit chokladmousse och marsipanlock...underbart god kombination =)

• Sebastiána
    mountainleaf skrev 2010-07-14 14:33:26 följande:
    Sarastiko:Det är DITT val och ditt bröllop! Eller ja, er såklart, men sist jag var på bröllop så skippade brudparet tårta, för det var inte deras grej, utan hade en jättefin tårta gjord av brieost;)Vad du än väljer så blir det bra och gästerna blir nog inte sura för att de inte får en tårta som kostar 70 kronor biten...;)
    När en av mina kusiner gifte sig hade de glasstårta eftersom de båda två är alldeles vansinnigt förtjusta i glass. Det var en varm dag så det passade extra bra (med det kunde de ju inte veta i förväg).
  • weddinginlove

Cream cheese blandat med florsocker. Mums tycker jag!

• MissWildcat

Vi har funderat på vad vi gillar,vi vill ha en tårta med mörk och vit chocklad,passion mousse(eller ngt liknanade)och jordgubbar.Allt som vi gillar i en tårta

• Fenixx

vi ska ha chokladmousse tårta med hallon och vita choklad-flan runt. mums mums.

• Dolly84

Det blev passionfrukt och hallon, har inte provat, men hoppas på det bästa!

Svar på tråden Vad ska vi ha för fyllning i tårtan?