• Dolly84

Vad ska vi ha för fyllning i tårtan?

Jag och min BM är inga "tårt-människor", men vi vill ändå ha en bröllopstårta. Vi var och pratade med den bagare vi ska ha och hon rekomenderade blåbärsmousse-fyllning. Vi provade den och det var inte gott.... Den kändes smaklös och mest gräddig. Blåbärsylt blandat med grädde och lite vaniljkräm. Så nu ska vi ringa henne och ändra innehållet. Men vad ska vi välja? Vill inte att den ska kännas så "fluffig" i smaken, utan lite mer "matig" och fräsch.

Snälla hjälp oss!

• Svar på tråden Vad ska vi ha för fyllning i tårtan?
  • F l i c k a n

Vi ska ha rabarbermousse med färska hallon och vitchoklad.. Fräscht och gott!
    Hallonmoussen var också väldigt god som vi fick prova!
    Be henne om att få prova lite mer, det är det enda sättet ni kan veta säkert!
    Vi fick prova 10 olika tårtor hos vår tjej!

• MaddeåMats

Passionsfruktsmousse är också gott!

• mattiasFästmö

jag vet en tårta som vi alltid brukar ha vid födelsedagar, som vi ska försöka få till våran bröllopstårta. Det är en chokladtårta med hallonmousse med hela hallon i. Om man är en chokladmänniska så är det super då det fräscha från hallonen bryter av lite så det inte blir hel-chokladigt utan fräscht. Ett tips om ni är chokladälskare

• linani

citron tycker jag är gott..

vill gärna ha citron/fläder fyllning i min.. friskt!

• marrieme

Vi ska ha ljusa bottnar med vit choklad och blåbärs mouse tror jag det heter, mmmummmaa

• Dolly84

Tack! Några fler förslag?

• PerSan

Vi ska ha ljuschoklad och hallonmousse på en browniebotten!!

• SandraMT

Vi ska ha mosade bananer på ett plan, vaniljkräm på nästa och frysta hallon i grädden på toppen och runt om samt riven blockchoklad på toppen. Frysta hallon av anledningen att de är lite syrligare. :)

• mountainleaf

Jag ska ha jordgubb och limemousse i min tårta!

• ollasulrika

vi ska ha hemkokt vaniljkräm och hallon plus grädde i vår. har testat att göra å den blev toppengod.

sen ska den täckas med sugarpaste...

Svar på tråden Vad ska vi ha för fyllning i tårtan?