• las vegas bruden

Imorgon gäller det! Tatuering av sambons namn!! =D

I morgon vid 12 ska jag tatuera in min m2b:s namn. Jag har sonens sedan tidigare och har alltid sagt att jag aldrig skulle kunna tänka mig tatuera in pojkvännens namn.

Men nu har jag alltså ändrat mig, antar att det är sådant som händer när man är löjligt förälskad i mannen i sitt liv och allt är 100. ;)

Tanken var att jag skulle göra tatueringen nedanför höften, men nu så här lagom en dag innan funderar jag på om jag kanske ska välja något annat ställe.. Som i nacken kanske?

Texten kommer vara liten och enkel, precis i samma stil som min sons namn är skrivet med. Bild finns i galleriet under "Vår Skatt".

Min m2b vet ingenting så det kommer bli en riktigt överraskning för honom!! Så spännande! :D Så om någon som känner mig läser, håll tyst! ;)

Vad tycker ni? Vart ska jag sätta tatueringen?

• Svar på tråden Imorgon gäller det! Tatuering av sambons namn!! =D
  • Etnica

Snyggt!!

Själv tatuerade jag in sambons namn i mitten av maj. Han visste inte om det o vart nog också chockad men väldigt smickrad o rörd. Nu bara ÄLSKAR han "sin" tatuering.

• Katarina Michael

Min pappa sa precis som ni om min mamma och de var gifta i 12 år och han ångrat sin tatureing med hennes namn sen dess.

Han tänkte som någon annan nämnde att de är ju bara att tatuera över, men de var inte så enkelt pga bläcken byts ut med åren och ingen av dem tatuera han besöt har velat ta på sig jobbet att tatuera över de, för de kommer inte bli snyggt utan flammigt. En seriös tatuea tar inte på sig att göra en tatuering de vet inte kommer bli bra. De dem rekomenera är laser för att ta bort den men då finns de risk för ärr och då kan han inte tatuera över de. och då får de bli hela taturering som åker annars ser de konstigt ut med en lucka mitt i (där namnet sitter). Så han har valt att låta de sista kvar trots att han är omgift och hon är svartsjuk som få och stör sig på den varje dag.

Gesten i sig är finoch nu valde ju du en taturing med bara namnet som är går att ta bort eftersom de sista själv...

Älskar tatueringar och vill själv med göra en...

• Cherrygirl
    Katarina Michael skrev 2010-07-08 11:54:50 följande:
    Min pappa sa precis som ni om min mamma och de var gifta i 12 år och han ångrat sin tatureing med hennes namn sen dess. Han tänkte som någon annan nämnde att de är ju bara att tatuera över, men de var inte så enkelt pga bläcken byts ut med åren och ingen av dem tatuera han besöt har velat ta på sig jobbet att tatuera över de, för de kommer inte bli snyggt utan flammigt. En seriös tatuea tar inte på sig att göra en tatuering de vet inte kommer bli bra. De dem rekomenera är laser för att ta bort den men då finns de risk för ärr och då kan han inte tatuera över de. och då får de bli hela taturering som åker annars ser de konstigt ut med en lucka mitt i (där namnet sitter). Så han har valt att låta de sista kvar trots att han är omgift och hon är svartsjuk som få och stör sig på den varje dag. Gesten i sig är finoch nu valde ju du en taturing med bara namnet som är går att ta bort eftersom de sista själv... Älskar tatueringar och vill själv med göra en...
    Det låter väldigt skumt, vist att färgerna ändrar sig men att tatuera över gamla tatueringar är oftast inte så stora problem, bara man har något som täcker bra.

Och ärr är inga som helst problem att tatuera över, det är många som vill tatuera över gamla ärr och sådant och det går fint så länge det är läkt och klart!

• Katarina Michael
    Cherrygirl skrev 2010-07-08 12:26:00 följande:
    Det låter väldigt skumt, vist att färgerna ändrar sig men att tatuera över gamla tatueringar är oftast inte så stora problem, bara man har något som täcker bra. Och ärr är inga som helst problem att tatuera över, det är många som vill tatuera över gamla ärr och sådant och det går fint så länge det är läkt och klart!
    Fast nu var de ett namn i en större tatuering. Eftersom flera tatuera säger samma sak så antar jag de vet vad de pratar om.

Tydligen är de inte enkelt att tatuera på ärr utan alltid en utmaning, har du de på ett litet område men en tatuering redan så blir de inget bra säger dem som kan. Som sagt man får ju lita på vad tatuerarna säger. Sen visst de ju alltid dem som är oseriösa som gör vad som helst bara de får betalt men då är ju också resultatet därefter....

• las vegas bruden
    Cherrygirl skrev 2010-07-08 12:26:00 följande:
    Det låter väldigt skumt, vist att färgerna ändrar sig men att tatuera över gamla tatueringar är oftast inte så stora problem, bara man har något som täcker bra. Och ärr är inga som helst problem att tatuera över, det är många som vill tatuera över gamla ärr och sådant och det går fint så länge det är läkt och klart!
    Jag hade eller rättare sagt har ett ärr precis där namnet sitter. Killen sa att det inte påverkade någonting.

Tack för era kommentarer också! Jag är som sagt supernöjd!

• niamh

Jag ÄÄÄÄÄLSKAR tatueringar! På både män och kvinnor och mig själv (jag faller ju under kategorin kvinnor såklart, men bara för att understyka...;) Är väldigt sugen på att tatuera min dotters namn på något bra ställe som nästa projekt (har ett ord på min höft sedan innan - jättefin, fast nu har den börjat bli lite kluddig tyvärr...) Skulle själv aldrig tatuera just min M2B's namn någonstans, men som sagt; det går ju att ändra i värsta fall - så farligt är det ju inte. Båda dina tatueringar är jättefina!

• bokkei

Ang diskussionen om cover-ups och tatuera på ärr osv.

Oftast brukar det gå att göra en cover-up på en tatuering. Så länge man är beredd på att det blir något större och mer täckande över. Men kan bli knivigare om det är ett namn som ligger mitt i ett annat motiv. Lasertekniken har gått framåt så går man till någon som vet vad de sysslar med så behöver det inte bli ärr.

Att tatuera på ett ärr är inte omöjligt. Beror helt på hur ärret ser ut. Kan vara dumt att lägga en spikrak linje om det är ett väldigt buckligt ärr tex. Men är väldigt vanligt att folk tatuerar över ärr.

Men så klart är det alltid bäst om man vill ha sin tatuering resten av livet ;)

• lillalyckan

Jag har (om jag ska gissa) ca.40% av min kropp fullproppad med tatueringar. Bl.a ett par som nu ska täckas över. Och visst går det. Och det kan bli hur fint som helst. Jag har sett fantastiska resultat speciellt på äldre tatueringar där färgen blivit så "utsmetad" (i brist på bättre ord) att det inte har varit några som helst problem att göra en cover up. Men som sagt, man får vara beredd på att det blir en större tatuering och det blir ju ett lite mer täckande motiv. Det behöver absolut inte vara oseriösa tatuerare som ger sig på cover ups. En duktig tatuerare fixar det också. Men en duktig tatuerare inser också sina begränsningar och ger sig inte på nåt han/hon inte klarar. Även jag har en del sega och stora ärr som är övertatuerade, inga problem alls...

Så Katarina Michael, Självklart är det svårare att få bort en liten del av en större tatuering (ex ett namn) men det går att få det fint. Man kan även använda laser till att ljusa upp en befintlig tatuering så att den blir lättare att täcka över. De tatuerare som du har pratat med har ju uttalat sig i ett specifikt fall och det behöver inte alls vara så i alla fall. Så, nu har jag upprepat vad alla andra redan har skrivit

• Cherrygirl
    las vegas bruden skrev 2010-07-08 16:41:48 följande:
    Jag hade eller rättare sagt har ett ärr precis där namnet sitter. Killen sa att det inte påverkade någonting.   Tack för era kommentarer också! Jag är som sagt supernöjd!
    Nee en duktig tatuerare gör att det blir snyggt även över ärr..

jag har också min m2bs namn intatuerat.. Vi tatuerade in varandras namn på handlederna för måånga år sedan, och ajg har inte ångrat den en sekund!

• las vegas bruden
    Cherrygirl skrev 2010-07-09 00:53:49 följande:
    Nee en duktig tatuerare gör att det blir snyggt även över ärr.. jag har också min m2bs namn intatuerat.. Vi tatuerade in varandras namn på handlederna för måånga år sedan, och ajg har inte ångrat den en sekund!
    Åh vad gulligt. =) Och skönt att ni inte ångrat er! ;)
  • Cherrygirl

Ja det blev två stycken spontan tatueringar bara så där.. hehe

• Katarina Michael
    lillalyckan skrev 2010-07-08 23:49:52 följande:
     Så Katarina Michael, Självklart är det svårare att få bort en liten del av en större tatuering (ex ett namn) men det går att få det fint. Man kan även använda laser till att ljusa upp en befintlig tatuering så att den blir lättare att täcka över. De tatuerare som du har pratat med har ju uttalat sig i ett specifikt fall och det behöver inte alls vara så i alla fall. Så, nu har jag upprepat vad alla andra redan har skrivit
    Precis, de jag menar att man ska tänka sig för och inte kallt räkna med att de är enkelt att ta bort eller cover up. Utan när man gör en tatuering får man ändå räkna med att de finns där resten av livet...I min pappas fall gick de inte att repera, trots de bara rörde sig om ett litet namn....
Svar på tråden Imorgon gäller det! Tatuering av sambons namn!! =D