Inlägg från: las vegas bruden |Visa alla inlägg
  • las vegas bruden

Imorgon gäller det! Tatuering av sambons namn!! =D

I morgon vid 12 ska jag tatuera in min m2b:s namn. Jag har sonens sedan tidigare och har alltid sagt att jag aldrig skulle kunna tänka mig tatuera in pojkvännens namn.

Men nu har jag alltså ändrat mig, antar att det är sådant som händer när man är löjligt förälskad i mannen i sitt liv och allt är 100. ;)

Tanken var att jag skulle göra tatueringen nedanför höften, men nu så här lagom en dag innan funderar jag på om jag kanske ska välja något annat ställe.. Som i nacken kanske?

Texten kommer vara liten och enkel, precis i samma stil som min sons namn är skrivet med. Bild finns i galleriet under "Vår Skatt".

Min m2b vet ingenting så det kommer bli en riktigt överraskning för honom!! Så spännande! :D Så om någon som känner mig läser, håll tyst! ;)

Vad tycker ni? Vart ska jag sätta tatueringen?

• Svar på tråden Imorgon gäller det! Tatuering av sambons namn!! =D
  • las vegas bruden

Hej igen och tack för era svar! =)

Jag har bestämt mig för höften eftersom det var min första tanke. Har även pratat med två vänner om det som hjälpt mig. =)

Eftersom jag inte berättat något för sambon fick jag lite panik nu tidigare ikväll och gjorde som en av mina vänner rådde mig till. Nämligen att nämna för min m2b att jag funderar på att tatuera in hans namn.

Sagt och gjort, det gick bra och blev inte alls konstigt. Han blev aningen chockad och rörd så klart och frågade om jag drev med honom eller om jag verkligen skulle kunna göra det för hans skull.

Sen sa han att han visste att jag älskade honom över allt och att både jag och han vet att det är vi för alltid och att jag inte behövde göra en tatuering för att bevisa det. Men han var fortfarande väldigt smickrad.

Hur som helst så anade han ingenting så det kommer bli en riktigt överraskning för honom i morgon.

Det känns jättebra! Nu vet han i alla fall att jag har haft planer på det. :)

• las vegas bruden
    Cherrygirl skrev 2010-07-08 12:26:00 följande:
    Det låter väldigt skumt, vist att färgerna ändrar sig men att tatuera över gamla tatueringar är oftast inte så stora problem, bara man har något som täcker bra. Och ärr är inga som helst problem att tatuera över, det är många som vill tatuera över gamla ärr och sådant och det går fint så länge det är läkt och klart!
    Jag hade eller rättare sagt har ett ärr precis där namnet sitter. Killen sa att det inte påverkade någonting.

Tack för era kommentarer också! Jag är som sagt supernöjd!

• las vegas bruden
    Cherrygirl skrev 2010-07-09 00:53:49 följande:
    Nee en duktig tatuerare gör att det blir snyggt även över ärr.. jag har också min m2bs namn intatuerat.. Vi tatuerade in varandras namn på handlederna för måånga år sedan, och ajg har inte ångrat den en sekund!
    Åh vad gulligt. =) Och skönt att ni inte ångrat er! ;)
Svar på tråden Imorgon gäller det! Tatuering av sambons namn!! =D